Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelhead kansien öljyputket.

Aloittaja Tuukka, 05 tammikuu 10, 19:27:15

« edellinen - seuraava »

Tuukka

Hohoi shovelhead guruut. Kyseessä on tosin pan-shovel, mutta kun näille jaloille sekasikiöille ei ole omaa osastoa postaan siis tänne.

Kysymys kuuluu: Aijon tehdä rockerboxeille menevän ja niiden välissä olevan oljyputken 6mm päälihalkaisialla olevasta putkesta. Ko putkessa ja helmiliittimissä on isompi reikä, kun alkuperäisissä. Tässä putkessa yli 4mm ja alkuperäisessä jotakuinkin 3mm. Pitääkö öljyn virtausta boxeille rajoittaa esimerkiksi sorvaamalla ekaan liittimeen alkuperäisen sisäreijän halkaisialla oleva holkki?  Olen lähes varma, että olen lukenut jostain kansien liiallisesta öljynsaannista ko virityksen seurauksena. Nyt tosin en löydä internetin syövereistä mitään. Olisiko kellään parempaa tietoa tai jopa kokemusta asiasta?
C.O.G.

Jack

mulla oli Pannussa ulkopuolinen oileri takapytyllä, ja letkun kokoa piti rajoittaa. Muistaakseni 2-3mm reiäksi. Muuten sai takapytty ihan liikaa öljyä. Eli sanoisin, että tee sinne vaan kuristus, ei siitä haittaakaan ole.

Jack
Flatheads!!!

Tuukka

Joo näin täytyy tehdä. Ei siitä tosiaan mitään haittaakaan varmaan ole.
C.O.G.

Hessu

Perinteisesti tohon kuristukseen on käytetty kaasarinsuuttimia tai migin lankasuutinta.

Tuukka

Tein ensimäiseen liittimeen m6 kierteen sisälle johon liimasin ruuvinpätkän. Siihen sitten sorvissa 3,5mm reikä. Tämän kokoinen reikä oli taiwanin kromiputkisarjan ns"helmiliittimissä". Onkohan liian iso, jos kerran migin suuttimista on kuristimia tehty???
C.O.G.

Hessu

Se vähän riippuu missä kondiksessa kannet on ja mitkä kannet.
Mä oon nähny kahdenlaisia shovelin kansien valuja. Toisissa öljynpoistumiskanavan suuaukko on pakopuolen jousenalalautasen vieressä pohjalla. Toisissa poteron kyljessä. Näissä kylkimalleissa on sellasta savutusvaaraa ja niissä kansivoitelun kuristaminen on osoittautunut tarpeelliseksi.

Rystyssä mulla on 0,8mm migsuutin. Näissä vanhanliiton HD:n kansissa ei taida ikinä olla ongelmana öljyn riittämättömyys, vaan sen pois saanti sieltä.

Tollasesta 0,8 reiästä tulee uskomaton määrä öljyä kun vähän antaa kierroksia.

Tuukka

Nää kyseiset on ilmeisesti vanhempaa versiota shovelin kansista. Tai näin olen antanut itseni ymmartää. Näissä on lyhyt sytytys tulppa mikä käsittääkseni on juuri vanhemmissa versioissa.

Paluu reijän siaintia en kyllä muista, vaikka rockerit oli irti viime talvena. Kansiin on vaihdettu ohjurit hiljattain. Tosin senaikainen omistaja ei ole asentanut ohjurinkumeja. Ajaessa siis pölläyttää vaihteen vaihdon yhteydessä.

Täytyy varmaan vielä kyllä avata toi systeemi ja laittaa vähän enemmän kuristusta. Vähän on sellanen kutina, että ei siellä kannessa ainakaan öljystä pulaa ole.
C.O.G.