Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Certificate of Destruction

Aloittaja Lexus, 05 tammikuu 10, 18:48:06

« edellinen - seuraava »

Lexus

Otsikon mukainen härveli vm-86.

Saako rekisteriin suomessa??

Kokemuksia onko joku tuonut ja mitä on kerrottu tai mikä on tulos??

Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Hemuli

Nollavitonen ja -86 on ihan eri asia. Kasikutoseen ei tarvita vaatimustenmukaisuusvakuutusta kuten uudempiin.

Täältä enemmän faktaa aiheesta: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=893.msg4293#msg4293
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JK1


Lexus

Olinkin lukenut Hemulin laittaman linkin.Siinä se oli pässinlihaa ja selvää kauraa
mutta käytäntö on osoittautumassa erilaiseksi.
Selitin katsastusmiehelle kyllä tuosta mutta oli silti epäileväinen ja sano että kysyy AKE:lta varmuudenvuoksi,(vellihousu kun ei uskalla tehdä itsenäistä päätöstä).
Pyörässä tallessa vielä noi tarratkin ja kaikki, mutta näillä mennään.

Siksi haluaisinkin tietää , että onko jollain kokemusta mitä on tehty/toimittu.

Toihan on muuten helppo rojekti ku ei valojenkaan tartte olla E-hyväksytty ( tosin senaikaisessa kunnossa tietty ja tehoiltaan riittävä),
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

rodchop

Itse leimasin viime syksynä 79-shovelin joka oli tuotu viime joulukuussa SALVAGE titlellä.
En tiiä onko eroa tuohon (Certificate of Destruction) Oli joka tapauksessa poistettu liikenteestä koska oli totaalisen palanut.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Käy kysymässä kymmeneltä eri katsastusmieheltä niin saat kymmenen erilaista vastausta :D. Katsureiden ammattitaito tuntuu vähintäänkin kyseenalaiselta kun puhutaan moottoripyöristä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lexus

Moikka ja synkkiä pilviä.Katsastusmies lähestyi minua tälläisellä

"Tervehdys!
Olen ottanut selvää tälläisen "tuhoutuneena poistetun" ajoneuvon rekisteröimisestä.Suomen lakipykälät kertovat ,ettei tälläistä saa enää rekisteriin kyseisellä valmistenumerolla.Osia voi kyllä käyttää muuhun ajoneuvoon.Koska amerikkalaisessa otteessa on tuo "Certificate of destruction" eikä "salvage"
niin se tarkoittaa tuhoutunutta ajoneuvoa vaikka siitä olisi ne osat anastettu.Veropuolella oli taas tälläisestä tuhoutuneena poistetusta ajoneuvosta, että sitä ei voi käyttää kanta-ajoneuvona sillä valmistenumerolla.Ajoneuvon ikä ei ratkaise tätä asiaa hyväksynnän kannalle.
T: K*** S****

    K1-katsastajat R***"

Voiko olla mahdollista??

Miten edetä? vai alanko viiltelemään ranteita..
Käsittääkseni hän on kysellyt AKE:lta.
Hemulin kirjoituksessa oli tuo pelätty lause että otsikon mukaisesta määritetään erikseen.

Eli onko jollain edelleen kokemuksia??


Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Tuusulan T-Bone

Oonkin jo odotellut, milloin viranomaiset äkkäävät tämän.

Omakohtaista kokemusta ei asiasta ole, eikä sillä lopulta ole väliäkään, koska katsurit eri konttoreilla toimivat miten sattuu. Mutta jonkinlainen lainopillinen näkemys asiasta mulla on.

Suomen laissa on todellakin sääntö, että tuhoutuneena rekisteristä poistettua ajoneuvoa ei saa enää alkuperäisellä valmistenumerolla (identiteetillä) rekisteriin. Nyt kyse on kuitenkin Suuren Veden takaa tuodusta laitteesta. Barack-sedän laki ei mitenkään automaattisesti sido Suomea.

En tiedä, onko destruction titlellä varustettu kapistus enää rekisteröitävissä Suuren Veden takana, mutta titlehän on joka tapauksessa valmistenumerolla yksilöity siihen kyseiseen raatoon ja identiteetti on näin ollen vielä olemassa. Siksi lakia voisi mun mielestä tulkita myös niin, että prosenttien puitteissa pyörän saa kilpiin myös destruction titlellä.

Mutta tää on vain mielipide. TRAFI:n (os. AKE) pojat ovat varmaan eri mieltä.
Long John Stroker

Natking

Soitin juuri entispaivana katsuri-kaverille vastaavasta asiasta. Kyseessa on tulvapeli ja myyja sanoi heti etta siina on Texasin ns. ''Golden title''(mita se sitten tarkottaakin).
Sillahan nyt ei suomistoliitossa ole valia(viela) minka varinen title on,mutta tuohon oli kirjoitettu etta "non repairable''.
Kaveri sanoi etta suurinpiirtein samat rekisterointi saannot koskevat autoja kuin pyoriakin, ja sanoi etta AKElta oli tullut joku aika sitten ohjeistusta naihin asioihin.
Meinasi ettei enaan saisi noilla salvage, non repairable, destruction ymym titleilla kilpiin.
Sanoi kyllakin ettei nyt ihan heti muista etta mita siina lapussa oikeen tarkalleen sanottiin, ja oliko se ''maarays'' vai ohje.
Lupasi selvittaa mika se juttu oli, ahdistelen sita uutestaan hetken kuluttua.

Onkohan AKEn paperitiikerit ottaneet sen kannan etta ei millaan muulla kuin puhtaalla titlella saa rekisteriin? Haiskahtais hiukan silta. 
Onhan suomessakin noita eri asteisia papruja, puhtaat, korjattavaksi, ehdollinen korjaus ja romutettavaksi.
Just trying to be different (like everyone else)

Santtu

Oikeampi kysymys lienee mistä saa vaatimustenmukaisustodistuksen ja tarvitaanko sitä kuin se saako CoD papruilla pyörän rekisteröityä vai ei. Nuo tuhoamistokarit ja korjausmääräykset sekä määritelmät sille mikä peli on mitäkin luokkaa ovat maa- (ja osavaltio-) kohtaisia. Mitään läpinäkyvyyttä ei siis ole. Suomessakin voidaan peli poistaa rekisteristä esim. prosenttiongelmien takia, kun sama peli olisi samoin paametrein jossain naapurivaltiossa aivan ok peli. Toisinsanoen LiTuVi eli Trafi on tässä mielestäni väärässä. Lisäinfoa ja taustaa http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=893.0

Lexus

Samaan tulokseen olen tullut  mitä tässä kirjoitettu mut miten sen saa taottua AKE:en pölvästeihin.
No ei muuta ku kokeilemaan  rekisteröintiä ja sitten aletaan riitelemään.
Jollei jostain löydy "ymmärtäväistä" katsastusmiestä.

Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Tuusulan T-Bone

Sitä ei saa taottua AKE:n (siis TraFi:n) virkapäiden kalloon mitenkään muuten kuin tuomioistuimen kautta. Siellä taas on odotettavissa täydet arpajaiset.

"AKE tempas kivellä päähän..." ::)

Muoks: tuomioistuimessa pitäisi osoittaa, että kyseisellä titlellä laitteen saisi lähtömaassaan kilpiin. Sitten on toivoa.
Long John Stroker

Santtu

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 18 tammikuu 10, 21:40:24tuomioistuimessa pitäisi osoittaa, että kyseisellä titlellä laitteen saisi lähtömaassaan kilpiin.

Jaa, eikös pikemminkin pitäisi osoittaa, että täällä kotimaassa vastaavin vaurioin laitetta ei olisi tuomittu tuhottavaksi??

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Santtu - 18 tammikuu 10, 22:54:47
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 18 tammikuu 10, 21:40:24tuomioistuimessa pitäisi osoittaa, että kyseisellä titlellä laitteen saisi lähtömaassaan kilpiin.

Jaa, eikös pikemminkin pitäisi osoittaa, että täällä kotimaassa vastaavin vaurioin laitetta ei olisi tuomittu tuhottavaksi??

Teknisestä näkökulmasta olet oikeassa. Mutta juridisesta et: jos ulkomainen viranomainen on määrännyt, että ajoneuvoa ei voi enää rekisteröidä kyseisellä valmistenumerolla, myös Suomi noudattaa tätä määräystä.
Long John Stroker

Santtu

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 19 tammikuu 10, 10:03:57jos ulkomainen viranomainen on määrännyt, että ajoneuvoa ei voi enää rekisteröidä kyseisellä valmistenumerolla, myös Suomi noudattaa tätä määräystä.

...jos ulkomainen viranomainen on määrännyt, että muutettu ajoneuvo voidaan hyväksyä liikenteeseen, myös Suomi noudattaa tätä määräystä.

Eiku hetkinen...