Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Screamin Eagle Stage V 110 cid kit

Aloittaja Veijo Esso, 14 joulukuu 16, 23:15:49

« edellinen - seuraava »

Veijo Esso

Yhtä mopoa tässä vähän katsellut, kun joulukin tulee ja mä olen ollut hirveän kiltti. Värkissä on SE stage V 110 kitti asennettuna. Power commander on, mutta ei ole (vielä) säädettynä tuolle kombolle. Putket ja putsari vaihdettu jo aiemmin. Ei kuulemma käy laihalla tulppien värin perusteella, mutta hiljaisemmassa vauhdissa vähän nykii.  Matkanopeuksissa käy siististi. Puristuksia on sen verran, ettei meinaa lähteä käyntiin jos ei ole akku huippulatingissa. Tuo on siis vähän keskeneräinen projekti, jossa vielä sisäänajo kesken. Ei ole penkitetty kitin asennuksen jälkeen ja kartat on jotain mitä oli edellisillä pytyillä.

Muutenkin vähän ristiriistaista tietoa tuosta kitistä löysin amerikan foorumeilta. Osa kehuu, että hyvä on ja vääntö paranee alhaallakin mukavasti ja kiva ajella hiljempaakin. Osan mielestä taas ihan susi ja neuvoo ostamaan jonkun muun valmistajan setin. Mitä nyt kuvamateriaalia löysin niin kannet näytti ainakin ihan asiallisilta näin maallikon silmiin.

Kannattaako tuo kiertää kaukaa vai hoituuko tuo kuntoon kunhan on kartat kohdillaan? Vai saako tuosta ikuisen riesan ja rahareiän johon joutuu vaihtamaan kaikki osat?

ss454

Aikaahan tässä on jo mennyt eli tuliko laite ostettua vai ei?

Mikäli vielä harkinnassa, niin tekisin myyjän kanssa jonkinlaisen diilin tuon penkityksestä.
Eli jos saa penkissä kuntoon, niin teet kaupat ja jos ei niin unohdat.
Kuumehoureessa en jaksa pohtia mikä tuossa on pohjalaite, mutta nypyttäminen kaasulla korjaantuu hyvin usein penkissä. Vaihtoehto että on kaasuvaijeriton -08 uudempi touring ja vika tuossa toivomuskaasussa.

Olen kyllä nykyään siinä uskossa, että tulppien väri ei juuri kerro juuta/jaata koneen säädöistä. Toki oikein möhnäinen tulppa kertoo öljyn pääsemisestä palotilaan. Jos kone napsuu kuin saunan kiuas ajon jälkeen, niin silloin kertoisin käyvän liian laihalla.

jape

Pitäis olla ihan ok setti.
Säädöt kohilleen niin nypytys lakkaa.
Käynnistystä voit helpottaa pudottamalla ennakoita sytkätauluista 0tps 0->500 rpm

ranze

Eikö sytkässä ole mahdollisuutta säätää dead rewsiä? Jos ei, niin onpa kämänen boksi. Puolipuristimet, isompi startti, tupla-akku, paksummat starttikaapelit. Niin ja välitetty starttikehä/pinionikitti. Pitäs paukkua.

Noin henk.koht. heitän ajatuksen kehiin. Jos se SE on hyvä, niin miksi Sössöä näkee enemmän.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

jape

Varmaan myös vaikuttaa että sössöä myy joka varaosa kauppa kun taas se tä vaan virallinen diileri.
Eipä oo hirveesti ollu eroa esim ss super stock vs. se mva kansien virtauksissa.
Ja b2 ja se hurrigane taitavat olla aika liki toisiaan.

Niin tai näin itsekkin enemmän suosinut SS tuotteita.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: ranze - 26 joulukuu 16, 20:28:00
Jos se SE on hyvä, niin miksi Sössöä näkee enemmän.

Todennäköisesti pääosin koska Kiljuva Kotka on diilerikamaa ja valtaosa virittäjistä hankkii kilkkeet muualta kuin mocon diileriltä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Veijo Esso

Pyörä majaili sopivasti syntymäpaikkakunnalla niin vanhempia kun kävin tervehtimässä, niin samalla kävin katsomassa laitetta. Hinnastakin päästiin yksimielisyyteen, joten pyörä lähti mukaan. Tuolla se nyt majailee tallissa ja odottaa flunssan helpottamista niin pääse tekemään työtilaa projektille. Sen verran purin, että katsoin penkin alle miten Power Commander (III usb) on saatu sopimaan.



Joka kerta kyllä kokeillessa pamahtaa käyntiin, mutta startti saa kyllä tehtä töitä koko rahalla. Akku on rupunen Exiden halpis, josta ei kylmäkäynnistysvirtaakaan irtoa kuin 250 A joten tuolla kuormituksella ei tule olemaan pitkäikäinen muutenkaan. Puolipuristimet varmaan tulee hankittua ja alustavasti jo jotain katselinkin. Täytyy nyt vähän pohtia tuota kokonaisuussa ja mitä kaikkea tässä vaiheessa ehtisi tekemään.

the dog

Tuon yhdistelmän ei pitäisi tarvita puolipuristimia. Jos tarvitsisi niin Moco olisi jo lisännyt ne.
Uutta akkua kehiin ja säätämään.

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: the dog - 27 joulukuu 16, 11:57:48
Tuon yhdistelmän ei pitäisi tarvita puolipuristimia. Jos tarvitsisi niin Moco olisi jo lisännyt ne.

Aika monta muutakin asiaa on Moco jättänyt tekemättä vaikka olisi tarvinnut. Eikö nuo ole uudemmissa vakiona olleet jonkin aikaa? Jostain muistan lukeneeni, että 2012 tai jotain olisi tullut vakiona TC koneisiin.

Ei silti, että asiasta mitään ymmärtäisin. Jos ei noita tarvitse niin hyvähän se on. En jaksaisi repiä kansia irti, kun on aika muutenkin kortilla. Voi olla kone osina vielä jussinakin.

ranze

LainaaVarmaan myös vaikuttaa että sössöä myy joka varaosa kauppa kun taas se tä vaan virallinen diileri.

LainaaTodennäköisesti pääosin koska Kiljuva Kotka on diilerikamaa ja valtaosa virittäjistä hankkii kilkkeet muualta kuin mocon diileriltä.

Ette usko itsekään.  :D Suosikkijuomaani alkoholia myydään myymäläketjussa jonka jakeluketju on Suomessa kovin harva. Silti kyseistä tuotetta on lähes joka taloudessa.  ;D

Mut tosi on että akulla on väliä. Orkkisakusta lähtee tehoja hyvin ja ne kestävät. Sössön EasyStart nokat on kans hyvät. Lähes 11 rutulla oleva 124" pata ja lähti käyntiin vakiostartilla. Compufiren 10/84 hammaspyöräsetti on myös toimiva.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: ranze - 27 joulukuu 16, 19:12:41
Ette usko itsekään.  :D Suosikkijuomaani alkoholia myydään myymäläketjussa jonka jakeluketju on Suomessa kovin harva. Silti kyseistä tuotetta on lähes joka taloudessa.  ;D

Asia ei ole rinnasteinen, kyse ei ollut diilereiden harvalukuisuudesta. Jos oyalkomaholiliikeab:n myymälöiden ohella alkomahoolia möisi vaihteleva määrä liikkeitä, jotka tarjoaisivat yhtähyvää tai parempaa alkomahoolia ja kenties aavistuksen laaduttomampaa alkomahoolijuomaa huomattavasti huokeammalla, niin moniko asioisi oyalkomaholilikeab:n myymälässä?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Veijo Esso

Nostetaas tätä kun tuli tuo mopo saatettua ajokuntoon. Rytistelin sillä menemään vähän päälle tonnin, että tuli sisäänajomäärä täyteen ja pyörä lähti Japelle säädettäväksi. Tänään kävin hakemassa pois ja pyörän luonne oli muuttunut ihan toiseksi. Seokset olivat olleet kauniisti sanottuna pielessä ja ainoastaan yläkierroksilla jotenkin kunnossa. Nyt pystyi mukavasti kruisailemaan taajamassa ja kaikenlainen ylimääräinen rytinä ja pauke loisti poissaolollaan. Pyörä tuntui tyhjäkäynnillä hiljaisemmalta kuin ennen, joten kotipihassa mittasin äänet ja melkein 10dB oli tippunut. Ei ole hiljainen siltikään. :P

Kuva kertonee kaiken oleellisen:


Ihan tuntuu käypäiseltä käyttöesineeltä, eikä 125 hp ja 189 Nm takapyörältä ole yhtään heikko esitys Mocon tuotteilla tehdystä muutoksesta.

Huomenna takarengas vaihtoon ja virittelemään matkavarustusta reissua varten.

Natking

Aika kommeeta käyrää, hyvin on tehoja.
Kyllä tommosella on kiva vedellä lada-kansan kanssa 80km lasissa  ;D
Just trying to be different (like everyone else)

Veijo Esso

Nokat ovat sen verran jyrkät, ettei nelosta isompaa voi oikein 80 alueella käyttää. Eilen kävin pojan kanssa opetusajolla parin tunnin lenkillä ja ykkösellä meni karvan alle sataa eikä vielä iskenyt rajoitin päälle, kun motarin rampissa tuli koeponnistettua. Aika järkyn pitkä välitykset on tuossa joka tapauksessa. Paljon lujempaa ei voi tällä hetkellä ajaakaan kun ohjainlaakeri pitäisi vaihtaa. Satkussa woblaa jo silleen, että alkaa olla jännäkakka housuissa.

PC III:n kylmäkäynnistyksen rikastus ei ihan toimi fiksusti kun kone on melkein lämmin. Jos viiden minuutin ajon jälkeen joutuu uusiksi starttaamaan niin soppaa menee koneeseen aika reilusti ja ei tahdo oikein käynnistyä. Kunnon sahauksella lähtee kyllä. Sitten kun on kunnolla lämmin niin laakista lähtee tulille.