Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vanhan Tollen keulan hilppeiden järjestys hukassa

Aloittaja Das Fette Sau, 13 joulukuu 16, 22:07:15

« edellinen - seuraava »

Das Fette Sau

Nyt tarvittas tietäjää... Purin tän keulan joitain kuukausia sitten ja otin valokuvan järjestyksestä, vaikkakin se oli molemmissa pumpuissa eri. Sitten kaatui kanootti puhelin taskussa ja hupsistakeikkaa kun kuvaa ei enää ollut.

Eli tietääkö kuka tuon liitteen osien järjestystä tuossa yläputken pohjasta läpi tulevassa tapissa, mikä se onkaan nimeltään?
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

Das Fette Sau

Tollen sivulla on tämmönen ohje vaan en oikeen saa sovellettua siitä...

Spöke

Tuo Tollen kuva on tosiaan uudemmasta yritelmästä. Siinä on männässä teflon- männänrenkaat, matala muovinen sisäänmenoventtiili ja leveämpi muovinen ulosjoustoventtiili, jonka taakse tulee lukkorengas. Sammylla tais olla tuon mallinen, kuin sulla, ootellaas hetki, josko se vastailis. Mä laittaisin tuon paketin vasen pää eellä yläputkeen tuossa järjestyksessä, kuvasta tosin saa heikosti selkoa.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Das Fette Sau

Kiitti! Samaa järjestykseen päädyin ihekki ku aikani osia pyörittelin, ja itse asiassa ku aika pengoin nettiä nii löyty tämmönen kuva, ks. liite. Eli sen mukaan se on oikein mutta miulta puuttuu nuo harvakierteiset jouset.

Netin mukaan tää on hydran dampperisetti?

Tuusulan T-Bone

Tollen keulassa on sellainen harmillinen piirre, että sille ei tarvitse vuosikausiin tehdä käytännössä muuta kuin ajaa. Tästä syystä mä en muista ollenkaan, että mitä mun keulan sisältä löytyy. Samaan ongelmaan törmäsin tohtori Livingstonen kanssa kun joku aika sitten suoritettiin onnettomuustutkintaa: ei pysty sanomaan, että miltä sen pitäisi näyttää...
Long John Stroker

Das Fette Sau

No se on pelkästään positiivista!  :)

Tää homma alkaa ratketa, sama järjestys löyty useammasta kuvasta ja se on vielä järkeenkäypäkin, ja nuo puuttuvat harvat jouset löyty Hotbiken kautta.  :)

Sammy

Mullakin Wanha Tolle, mut siellä oli sellanen  Showa tyyppinen puikko sisällä.. ::)

Muutenkaan ei mennyt putkeen minunkaan Tolle päivitys..
Jos Spökellä oli puskat väljät, niin mulla parisatkuu liian tiukat  :)
Vanhat Tolle alaputket ja uudet Tollen yläputket kyseessä.
Muutenkin vanhat yläputket olivat laadukkaamman oloiset.

Sami

Das Fette Sau

Jaa, näitä on siis jos jonkinlaisia. Tosin tääki on espanjalaisen jäliltä jotta nää puikot voi olla aiemmalta omistajalta...

Miten muuten stefojen kanssa, käykö niihi jotkut H-D:n stefat vai onko omat? Tuossa oli paikallaan kaks semmosta vihreetä rengasta jotka muistutti enemmän jotaki teollisuustiivistettä ku keulapumppujen stefoja.

Sammy

Alaputkien stefat oli mulla ainakin millikokoset jotka löytyi laakerikaupasta.
41x53x8
Tollelta noita saa koko settinä, mut varovasti irti niin pysyy alumiinkuori kuosissa ja uusii vaan vitosen stefan.
Siis tollaset mulla http://www.tolle-engineering.se/store/p/accessories-and-replacement-parts-forks-206362/dust-covers-with-oil-seals-tolle-347687

Sami

Das Fette Sau

Okei, kiitti vinkistä! Pitääpä kattoo käviskö ne miulleki.

Das Fette Sau

Hei miullepa ei meenkään 53 mm ulkomitan stefat kun putken sisämitta on 49,9 mm. Täsmääkö tuo johonkin H-D:n tiivisteeseen, tietääkö kuka? Alaputken yläpää liitteessä.

Sammy

Onko sulla kuvaa pistää vanhoista tiivisteistä?

Sami

Kapteeni sika

Stormilla on aika hyvät valikoimat. Mittojen mukaan löyty soveliinkin.

Das Fette Sau

Lainaus käyttäjältä: Sammy - 15 joulukuu 16, 23:00:23
Onko sulla kuvaa pistää vanhoista tiivisteistä?

Sami

Joo otan kuvan illemmalla. Ne tosin ei suurella todennäköisyydella oo oikeet, väriltään vihreet ja semmoset ohuet rinkulat, joita oli kaks päällekäin.

Das Fette Sau

Tässäpä kuva. Ja näitä oli kaks per putki...

Tietääkö kuka käviskö tuohon joku H-D:n tiiviste, alaputken upotus on siis 49,9 mm. Tolle Engineeringiin laitoin viestiä, heillä on myynnissä vain 41 x 53 mm tiivistettä.