Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Cv keihinin letkunlähtö.

Aloittaja Jack, 07 joulukuu 16, 21:30:21

« edellinen - seuraava »

Jack

Nyt on piru merrassa tai ainakin something smells fishy....

Onkos kellään muulla ollut vaikeuksia saada letku kiristettyä siihen letkunippaan? Siis aftermarket messinkiseen joka tällätty paikoilleen?`

Oon nyt kokeillu W&Wn läpinäkyvällä 8mm letkulla, Motonetistä saatavalla kelt Oregon letkulla 6mm, samasta putkasta ostetulla Gatesin biobensan kestävällä 8mm ja 6mm letkulla. Klemmarit sopivia letkujen ulkomittoihin.

Joka perkeleen letku alkaa mehiä, eli en saa kiristettyä letkua siihen nippaan. Nipan ulkomitta n. 6mm suoralta osuudelta. Tälä hetkellä on aika kädetön olo, luulin ees tän osaavani....

pienemmän letkun laittaminen haasteellista kun toiseen päähän tulee n. 8mm lähdöillä oleva K-Techin letkuhana.

mitä halvattua....
Flatheads!!!

ma^ko

Nippuside ja nipparin kiristin työkalu on yleensä aikas kova juttu noissa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Lyytinen

Tyhmä kysymys, mutta kai sinulla on kunnolliset klemmarit, semmoset jotka puristaa ihan 360 astetta. Tai vaikka semmoset puristettavat. Ei minulla ole ikinä ollut Gatesin letkun kanssa ongelmia ja olen laittanut just tuommoseen messinkiseen jälkiasennusnippaan.

Sitten vielä semmonen asia, että viskaa se Oregon letku niin helvetin etäs kun lentää jos et ole viskannut jo.

Jack

Ai Oregon on paskaa?  Kovettuu? ei kestä?


Tuli mieleen et olisko toi Gatesin letku "vanhaa", aika kovalta vaikuttaa...

Tavallisilla ABA klemmareilla oon koittanu saada tiiviiks, oli yks sellanen reiällinen "vesiletkuklemmarikin" kokeilussa... ABAt on toiminu kaikkialla muualla

Flatheads!!!

Lyytinen

Eikun ei pysy muodossaan yhtään lämmettyään. Tyyliin vedät pyttyjen välistä niin, että on mahdollisimman etäällä kuumasta niin silti omasta painostaan litistyy keskeltä tai jostain nurjahtaa ja sitten ihmetellään, että miksi ei oikein saa bensaa. Toimii ehkä pystysuoralla 5 cm linjalla, mutta muuten en laittaisi.

Mutta jatketaan ideoinnin linjalla. Kai kiristät sitä klemmaria mahdollisimman vähän?

Jack

Eli tässä mun tapauksessa toi Oregonkin toimis. about 10 com ja yläviistoon ei pyttyjen välissä


oon kiristäny sopivasti.... hitto näitä kiristelty kohta 40 vuotta, ja tä on eka ku vittuilee. (tosin shovelin CV'ssä samaa oiretta, mut sen saanu pitämään.)

No tilasin kampetta W&Wltä niin otin niiden uretaaniletkua 1/4 ja 5/16 koossa (jota isompaa siis jo kokeiltu)

kylä se siitä tiivistyy....jollain konstilla
Flatheads!!!

JKKo

Vuotaako se ihan varmasti letkun ja nipan välistä?

Niitä messinkinippoja on ainakin kahta sorttia. Kaksosainen joka purkautuu kierteillä oli kauppiaan mukaan parempi kuin se joka näyttää yhdestä palasta tehdyltä billetiltä mut ei kuitenkaan semmoinen ole. Jälkimmäinen menee kuulemma joskus paikalleen prässäessä rikki.

Mä oon koeponnistanut kaksiosaista >1bar paineilla ja hyvin piti ensimmäisellä 6mm letkulla mikä käsiin osui.
883/1200/turbo

Jack

Joo, kyllä se mehii siitä letkun juuresta. Hanan ku avaa näkee selvästi mistä kastuu. 

Tarkistetaan nyt kumminkin ettei ole mitään murtumia, mutta kyllä se ihan ehjältä näyttää, eikä kostu sieltä kaaasarin kupeesta---
Flatheads!!!

Jack

#8
juu, on saatana kaksosanen nippa eikä kierteitä.

Otin letkua irti ni purkautu nippa kahteen osaan. Puristin takasin mutta edelleen mehii, uutta nippaa vaan kaupasta....

se siitä ja syy selvis, nyt on sit kyllä letkua aika moneen lähtöön...

muoks: tilasin sitte yksiosaisen nipan....prkl tollasten osien kuulu purkautua.
Flatheads!!!