Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Swingin laakerointi

Aloittaja Kapteeni sika, 16 marraskuu 16, 09:23:13

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Rohkaisin mieleni ja otin swingin irti sovelista. Sitä ei ole avattu ainakaan kuuteen vuoteen ja olen lukenut juttuja korkanneista akselin kierteistä ja ylikokoakseleista, tai siis kierteistä. Raswaa on kyllä tuupattu alapuolella olevasta nipasta säännöllisen epäsäännöllisesti. Manuskan mukaan pitäs lisätä 2500:n mailin välein.

Swingissä ei tuntunut väljää vähääkään.

No sehän lähti helposti ja laakerit olikin hyvässä rasvassa. Mutta molemmin puolin oli raitoja laakerin pinnassa, ilmeisesti johtuen edestakaisesta liikkeestä. Raidat ei tunnu sormiin ja pesty laakeri pyörii pesässään pykimättä.

Rasvaa laakereille ja läjään?


Jack

niin vissiin... ja se momenttiin veto taitaakin olla taiteenlaji...
Flatheads!!!

Kapteeni sika

 Swingi liikkui ylösalas niin helposti että epäilen että oliko preloadia ollenkaan, kait se laakerikin on sen verran kulunut.

Manuska antaa tämmöstä ohjetta, jos joku kääntäis ymmärrettävään muotoon.  :)





Kapteeni sika

...voisihan tuon hifistellä kohilleen, motonetista vitosella kalavaaka...

Kapteeni sika

Digivaaterin kanssa leikin, olis pitäny ostaa sittenkin viisarimalli, vaikee tarkentaa painoja kun asteikko vilisee. Mut reilun puolenkilon paino siinä nyt suunnilleen on vastusta kun nostaa swingiä kiristyksen jälkeen. Mut taitaa olla ihan höpöö tääkin kikka. Akseli on aika tiukassa enkä sitä kyllä kireämmälle viittis enää vääntääkään, alkaa oleen UNF kierteet vaarassa.

Mutta jos ei ollut klappia eilen niin nyt ei ole senkään vertaa. ;)

2x 4â,¬:n stefoja + pari kourallista vaseliinia kustansi.

GlennHughes

"Sit kun muuttuu tahmeeksi on hyvä", muistan kuulleeni Helsinkiläisestä hot.....hoodeen osia myyvästä kaupasta.
Arsch!

Kapteeni sika

Toimii varmaan niinkin, mut sit ollaan jo aika reilusti ohjearvoja tiukemmalla.

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 16 marraskuu 16, 09:23:13Mutta molemmin puolin oli raitoja laakerin pinnassa, ilmeisesti johtuen edestakaisesta liikkeestä.
Tuonnäköisiä on tupannu olemaan kaikki kartiorullalaakerit mitä on tullut kaivettua noin laakeroiduista autojen tukivarsista. Vaikka liikeradat osassa niitä on varmasti paljonkin isommat, verrattuna Härräkän swingiin, niin silti tekee tuollaisen raidallisen. Kun ei rulla koskaan pyörähtämään pääse koko kierrosta, vaan lähinnä edestakaisin kääntyilee...

Vähän huono on kartiorullalaakeri tuommoiseen paikkaan, mutta taitaa silti olla vähiten huono..?

Ja joo, pieni puristus eli esijännitys on paikallaan, liian löysänä kuluttaa laakerin pilalle yllättävän äkkiä...

Kapteeni sika

Joo ei kai toi ihan paska systeemi ole.
"Akseliputkessa" on pari pientä reikää etupuolella, muutaman sentti päistä. Oletan että ne on sitä varten ettei stefat pullahda jos innostuu pumppaileen rasvaa liikaa. Mä oon rässännyt senverran että niistä tulee vähän salvaa ulos.
Mutta jos nipasta ei ole laitettu rasvaa ollenkaan niin niistä voi päästä vesi sisään ja mahdollisesti siinä tapauksessa leka heiluu että akselin saa pois, kunhan ensin on purkanut enskan.