Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Softail Springer keulan lyhentäminen

Aloittaja ledsepperi, 21 lokakuu 16, 19:27:11

« edellinen - seuraava »

ledsepperi

Tässä lista eri vaihtoehdoistani, joihin kaipaisin kommenttia. Jos omakohtaista kokemusta niin aina parempi :)

1) Etu- ja takajalan lyhentäminen
-sisältää rälläköintiä, hitsausta ym. metallityötä
-molemmista 1-1,5 tuumaa pois ja keula takaisin kasaan
-kustannusarvio x euroa ja omaa duunia
-vakio jousitusvaralla runko käy syvemmällä pohjatessa

2) Burly Brand madallus sarja 1,5 tuumaa
-lyhyemmät jouset ja holkit yläjousten alle
-kustannusarvio n.200 euroa ja itse asennettavissa
-lyhyempi jousto
-muuttuuko keulan toiminta selkeästi?
-jos hiukan jäykistyy, niin onko haitaksi vakion ollessa kovin pehmeä..

3) Tuumalla madaltavat rockerit
-muotoiltu siten, että akselin reikä tulee tuuman ylemmäksi
-kustannusarvio 400 euroa ja itse asennettavissa

4) Etujalan lyhentäminen 12-20mm (löytyy ylimääräinen etujalka)
-madaltuu 24-40mm rockerien asennon muuttuessa
-vaikuttaako asennon vaihto paljolti jousituksen toimintaan?
-käytännössä efekti lienee sama kuin kohdan 3 madaltavissa rockereissa?
-hitsausta ja metalli duunia, itse asennettavissa

Kohtien 2 ja 4 kustannukset varmaan suunnilleen samat ja kohtien 1 ja 3 kulut suunnilleen tuplat.

Rohkeasti vaan ajatuksia peiin.

Kiwi

Keulan nitkautus ja pari astetta kolmioihin, ja pidät keulan vakio mittasena. Tai pidennät sitä.

ma^ko

Juuri tänään ihmettelin ja ajoin koe kaverin eilen lautasta Härrmälandian maaperälle ajamaa Latvian kautta Ameriikan Joelta tullutta sprinkku-softista... ko tekeleessä on madalluskitti takana ja säikeen vaihtoehdot 2 & 3, eli Burlyn kitti ja madaltavat rockerit. Keulan toiminnassa en lyhyellä koeajolla huomannut mittään eroa vakio sprinkkuun, jollaisella kuitenki monta vuotta olen ajanut, useammassa runkokompinaatiossakin. Molemmista päistä madallettu softis sen sijaan on varsin überpaska verme, softis ku on varsin leveä rungoltaan swingin etuosan kohdalta niin tuolla molemmiista päistä madalletulla saa hävyttömän helposti maakontaktia ja mielenkiintoisia runkoluistoja ku nostaa takatennaria, lisäksi tuolla on ihan switun kylmä ajaa prätkää edes koe. Ko softiksen madallettu sprinkku tullee myyntiin muutaman viikon kuluessa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ledsepperi

Mulla takapäästä otettu vain sen verran, että rengas istuu nätisti lokarikaareen. Ehkä tuuman verran. Nyt vain ärsyttää, kun pitkä pakoputkisto on niin takakenossa. Tämän vuoksi haluaisin sen tuuman pois edestäkin, jolloin kaikki olis visuaalisesti nätimmin linjassa. Ei ole siis tarkoitus vetää ihan tonttiin vaan sipistellä pikkasen :)

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 22 lokakuu 16, 19:12:50
Molemmista päistä madallettu softis sen sijaan on varsin überpaska verme, softis ku on varsin leveä rungoltaan swingin etuosan kohdalta niin tuolla molemmiista päistä madalletulla saa hävyttömän helposti maakontaktia ja mielenkiintoisia runkoluistoja ku nostaa takatennaria

Tämä on harvinaisen totta.

Kelvottomat ajo-omituisuudet saa softailiin aikaiseksi myös pelkällä takapään madaltamisella. Mä järjestin itselleni semmoisella kerran "ohjelmaa", kun raapasi runko johonki mutkassa. Se päivä oli niiden kalsareiden viimeinen käyttöpäivä.

Ongelma poistuu, jos laittaa tarpeeks leveen takarenkaan.

Long John Stroker