Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

V-rodin "nykiminen" täyskaasu kiihdytyksissä?

Aloittaja Raimo-Raato, 29 syyskuu 16, 22:36:01

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Mulla -07 VSRCDX. Se on alkanut hienoisesti nykimään eiku nypyttämään eiku pomputtamaan eiku... kun avaa tupin nurin ja moottori pääsee korkeille parhaan tehon kierroksille. Oikein tiedä mikä termi tuota oiretta parhaiten kuvaisi. Nykäisyjä tuntuu 1-4 ja mun mielestä ei tule mitenkään moottorista (eli ei kipinä tai bensansaantioire). Tuon huomaa esim. kun ajaa vitosella motaria 150 km/h vauhtia ja avaa siitä tupin nurin. 5500 rpm:n paikkeilla tuntuu jokunen pieni nykäisy ja sen jälkeen vetää kyllä tasaisesti kierrosalueen tappiin. Kaikkein selviten nykäsyt tulee kun rekan takana kärkkyy ohitusta ja siitä ampaisee sitten kolmonen sisässä ohi. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan?

Oireet alkoi sen jälkeen kun vaihdoin takakumin ja -pyöränlaakerit. Hihnapyörän laakeria en vaihtanut. Samalla kirin belttiä ohjearvoon ja vaihtui siinä myö mottiöljyt ja tulpatkin. Kaiken jären mukaan homma liittyisi siis johonkin noista mutta toisaalta mulla on tapana tehdä rullaavia burniksia ykkösellä kytkintä räpäyttämällä ja uudella takakummilla pitoa onkin nyt sen verran ettei oo tahtonut alkaa sutimaan. Eli jos joku komponentti noissa ei sellaista kestä niin kyl mä sen ainakin rikki saan.  ;D Onko kellään tiedossa että esim. kytkimessä olevan dampperin kanssa ois ollut ongelmia? Tai voikohan takahihnapyörän vaimennuskumin saada asennettua väärin päin?

Yksinkertasemmillaan hommassa vois olla jostain semmosestakin kyse että takarengas alkaa jostain syystä pompottamaan kun sinne oikein kunnolla vääntöä tulee. Tässä ois vaan nyt koko talvi aikaa fiksata jos nuo oireet vihjaisi jonkun moottorin sisäisen komponentin ongelmasta.
A.K.A. Rambe

Kiwi

Samasta aiheesta on hdc-f:n puolella ollut keskustelua, en toki tiedä mistä johtuu.