Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Verotuskysely

Aloittaja Motomatti, 15 syyskuu 16, 12:57:19

« edellinen - seuraava »

Pekka äL

OP-Pohjola hyvittää liikennekäytöstäpoiston ajalta. Myös moposta!
HD Electra Glide M8

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 23 joulukuu 16, 18:30:41
minkä yhtiöiden seisonta-ajattomissa vakuutuksissa ei saa hyvitystä jos vain talvikuukauksiksi poistaa liikennekäytöstä?

Samassakin yhtiössä voi olla kahta sorttia vakuutuksia. Riippuu ihan siitä, millaisesta vakuutuksesta on sovittu.
Long John Stroker

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: Pekka äL - 23 joulukuu 16, 21:15:48
OP-Pohjola hyvittää liikennekäytöstäpoiston ajalta. Myös moposta!

Hyvittää kyllä, mutta uusissa vakuutuksissa on ns. kausihinnoittelu eli kesällä kalliimmat kuukaudet ja talvella halvemmat. Kyllä silti talveksi kannatti pistää pois liikennekäytöstä varsinkin kun omat vakuutukset ovat kaikki uusia ja liikennevakuutuksen bonukset lähti perustasosta.

Kaskon hinta oli muuten melko mielenkiintoinen OP-Pohjolassa. Varkaus-hirvikolari-palovakuutus ei ollut oikeastaan lainkaan halvempi kuin isokasko joka korvaa omatkin tötöilyt. Tiedä olisiko sitten pyörän merkillä vaikutusta? Ei noista vakuutusyhtiöistä oikein mikään ota selvää.

rodchop

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/4849/Moottoripyöräilijä-lahjoittaa-mp-veron-isälle-ministeri-Timo-Soinille-oman-mopon.htm
HOG Forever Forever HOG

Jasu

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005022320.html
Mihinkähän tästä on unohtunu prätkät..? Vaikuttaa kyllä Bernerin poliittiselta itsemurhalta, mutta eikös se olekin sanonut poistuvansa politiikan kiemuroista...

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: Jasu - 27 joulukuu 16, 13:23:00
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005022320.html
Mihinkähän tästä on unohtunu prätkät..? Vaikuttaa kyllä Bernerin poliittiselta itsemurhalta, mutta eikös se olekin sanonut poistuvansa politiikan kiemuroista...

Tuon ei ole tarkoituskaan mennä läpi, vaan vaihtoehto b:n.
Lainaus käyttäjältä: Hesarin haastatteluJos suunnitelma kaatuu, ministeriöissä on Bernerin mukaan valmisteltu b-vaihtoehtoa. Maakuntauudistuksen myötä iso osa liikennejärjestelmän tehtävistä siirtyy maakuntiin.
Tuo ei taida olla itsemurha, vaan taitavasti pelattu maankuntahallinnolle sellainen rooli, että sitä ei pystytä ikinä enää purkamaan.

Trikeman


Iltasanomista löytyi tälläinen:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005025306.html

On kyllä totta, että tämä vero syö itseään. Jo valmisteluvaiheessa!

Jutus on taas, ettei pelkkä liikenteestäpoisto riitä...mutta riittäähän se?


Smokie

Eikös puhe ollut aiemmin että jos on tehty liikenteestäpoisto ja pyörällä ei ajeta päivääkään niin verolta välttyy?

Olis kiva tietää ja vieläpä aika nopeasti.

Sitäkään kukaan ei ole vielä osannut sanoa että jos tekee sen lopullisen poiston niin onko se sitten lopullinen myös muualla kuin Suomessa? Eli onko sitten vielä mahdollisuus myydä pyörä ulkomaille?

Tuusulan T-Bone

Iltapäiväwc-paperin toimittajalla on terminologia hukassa. Lakiesitys löytyy VM:n saitilta, siellä sanotaan, että liikennekäytöstä poistetusta ei mene veroa, mutta liikennekäyttöön otto käynnistää 12 kk verojakson.

Lopullinen poisto rekisteristä on teoriassa lopullinen globaalisti. Lopullinen rekisteristä poisto edellyttää kuitenkin selvitystä siitä, että härveli on pysyvästi tuhoutunut tai muuten poistunut keskuudestamme. Teoriassa ei siis ole mahdollista myydä rekisteristä poistettua laitetta ulkomaille, koska sitä ei ole olemassa... :P

Jos tahtoo myydä romunsa ulkomaille, niin herää kysymys, miksi ihmeessä se pitäisi ensin poistaa rekisteristä?
Long John Stroker

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 29 joulukuu 16, 20:54:44
Jos tahtoo myydä romunsa ulkomaille, niin herää kysymys, miksi ihmeessä se pitäisi ensin poistaa rekisteristä?

Meinasin ihmetellä ihan samaa?


Sent from my iPhone using Tapatalk
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Smokie

Oliskohan ehkä siksi että mulla on 80% osista = pyörän arvo 4000-5000â,¬

Jos olis restauroitu niin arvoon voisi lisätä heti kymppitonnin lisää. Puolikas moottoripyörä ei ole oikea moottoripyörä, pitää olla jokseenkin ajettavassa kunnossa, tai ainakin vahvasti sinnepäin.

Sanomattakin on selvää että hätäilemällä ei onnistu. Pelkkä bensatankki saattaa maksaa 2 tonnia.

En ole sitä lajia tyhmä että yhyy kun vero tulee niin poltan kaikki. Sellaistakin on nähty, joku kreikkalainen hurja tunki tynnyrin täyteen GPzx750T1 osia kun ei oikein markkinat miellyttänyt ja poltti kaikki.

Se pitäis ehkä sitten poistaa lopullisesti rekisteristä koska prosessissa saattaa mennä montakin vuotta, ei hotsita maksaa veroa joka vuosi siitä mahdollisuudesta että saatan sen vielä entisöidä. Sitä vaan en ymmärrä että ehjä laite poistetaan härmässä rekisterissä jonkin idioottimaisen veron takia niin laite muuttuu epäkelvoksi koko galaksissa. Taitaa mennä sittenkin hätäilyksi tämä touhu, toukokuuhunko tässä sitten on aikaa?

Entäs mun HD johon poliisi ihastui niin että halus siitä kilven muistoksi, sitä ei näy I-fart sivuilla ollenkaan. Onko sitä siis olemassa? Tarviiko siis murehtia veroja? Jos käyn katsastamassa sen niin onko homma sillä selvä että pyörä on OK ja maksan verot ja vakuutukset, saanko sitten ajaa sillä tukka kammattuna kirkkoon?

Kiitoksia että edes vaivauduitte pohtimaan. VMPK sivuilla jo kysyinkin että onko kysymys liian helppo vai liian vaikea. Mä en silti ymmärrä, oli kumpi hyvänsä.

Don Quijote

Okei, eli ei ihan peruskuvio jäsen Smokiella. Itse olen siinä uskossa ja luulossa (kunnes toisin todistetaan) että normaali liikennekäytöstä poisto riittää veron välttelyyn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Smokie

No mun touhut on muutenkin sellaisia etten ole mikään oppikirjan tavallinen tapaus mutta en silti haluaisi olla esimerkki muille. Sitäpaitsi äiree opetti mulle ettei leikin sääntöjä saa muuttaa kesken leikin. Vakuutusten kanssa tämä on mennyt vielä aika OK, oon niellyt uudetkin ehdot kun vanhat on saanut pitää vanhoilla ehdoilla mutta tämä veroasia vähän kaihertaa. Kukaan ei oikein tunnu tietävän mitä tuleman pitää.

Mun koko talous perustuu siihen että koska mulla on pienet tulot niin menotkin on oltava pienet, muuten tulee konkurssi. Suu säkkiä myöden yms. 4 pyörää olis nyt veron alaisena ja yhdestäkään en haluaisi luopua, ainakaan lopullisesti. Aivan takuuvarmaa on että neljän pyörän veroja en voi maksaa. Hauskinta kaikessa on ettei noi mun pyörät oo edes mitenkään erityisen arvokkaita, paitsi ehkä tuo edellisessä viestissäni viittaamani.

Pistäis verolle mun puolesta vaikka viinidekantterit ja sikarihumidorit. Oppisi siinäkin tämä kansa polttamaan sätkiä ja juomaan kiljua. Ai niin, olosuhteiden pakosta varmaan kaikki osataankin jo.

Don Quijote

Ei mun humidoria verolle! Riittää että maksan veroa niistä pölleistä joita siellä on 😬
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Tuusulan T-Bone

Smokien äiree olis joutanu opettaa Sipilääkin. Ainakin jonkun pitäis sitä vähän opettaa, ja Soinia kanssa.

Mutta joo, liikennekäytöstä pois vaan ikuisuusprojektit. Ottaa sitten joskus liikenteeseen kun ovat valmiita.

Mitä taasen tulee yleiseen epätietoisuuteen, niin kannattaa tietenkin uskoa kaikki, mitä iltapäivähuussipapereissa ja erityisesti internetissä sanotaan, eikös juu? Ns. virallisista lähteistä saa melkolailla paikkansapitävää tietoa, jos vain jaksaa lukea. HE löytyy täältä:

http://www.hare.vn.fi/upload/asiakirjat/22288/460709670845466.DOCX

Mitä arvoisa parlamenttimme asiasta lopulta tulee päättämään - sitähän ei kukaan voi tietääkään ennen kuin päätös on tehty.
Long John Stroker