Finnbikers

  • 27 Toukokuu 2020, 08:03:38
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Turboon rakennetaan putket, MIG sauman kesto  (Luettu 2057 kertaa)

ezmo

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 954
Turboon rakennetaan putket, MIG sauman kesto
« : 07 Syyskuu 2016, 21:08:19 »

kestääkö mig saumalla kasattu pakoputki turbon kanssa  vai karkeneeko saumat kuumetessaan ja murtuvat? Voiko saumat hioa alas? Marteliuksen 3 kerrospinnote tulee ulko ja sisäpuolelle putkea. MIG setuppina lanka mustalle raudalle 0,8mm ja seoskaasuna mison 18.

 Tällaista väittämää tässä peräänkuuluttaisin keskustelun aiheeksi, niin tietää, että pistetäänkö migillä koreasti vai pitääkö etsiä tig veijari?
Kirjattu
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Raimo-Raato

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 939
Vs: Turboon rakennetaan putket, MIG sauman kesto
« Vastaus #1 : 07 Syyskuu 2016, 23:07:25 »

No meikäläinen kun aikoinaan väkerteli Justyyn turbon pakosarjan migillä kasaan räkien niin halki se kuulemma purettaessa oli vaikkei motit montaa sataa kilsaa edes kestänyt. Toki pakosarjan materiaalikin oli ihan kaikkee mitä tallin nurkista vaan sattu joulun pyhinä löytymään.
Kirjattu
A.K.A. Rambe

JKKo

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 465
Vs: Turboon rakennetaan putket, MIG sauman kesto
« Vastaus #2 : 13 Syyskuu 2016, 12:47:06 »

Mun turbotuksen putket ovat samalla mun ensimmäiset hitsaamani pakoputken liitokset. Vähillä taidoilla, migillä, hiilidioksidilla, 0,6mm langalla ja putkistoaines on osin käytettyä HD pakoputkea, osin Motonetin käppyröitä sinkillä tai ilman. Ihan koeajojen ensimetreillä piti täydentää kamalannäköisiä hitsauksia, kun saumoista puski mustaa pihalle, eli vuodot kiinni. Nyt on hilppasen vajaat 2000km lisäkokemusta, eikä ainakaan vielä ole auennut mistään. En hionut, eli säästin komeat ensisaumani kuten sattuivat sillä kertaa tulemaan.
Kirjattu
883/1200/turbo