Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

tonninen rautapää

Aloittaja haapapuru, 03 elokuu 16, 18:45:22

« edellinen - seuraava »

masala

Määki arvaan vuosimallia ;D. Jos runko ja kone on samaa ikää niin vaihtoehdot on 77-78 ja näistä laittasin rahat 78 mallille perustelulla että huohotuksesta puuttuu takaiskuventtiili joka oli seiskaseiskassa, vaikka on sen joku vajaas neljäskymmenes vuodes voinu ottaa jopa pois..
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Raimo-Raato

Oikein tarkkaan kuvia tihrustamalla näyttäs että ois vielä vanhemman mallin öljypumppu joka oli vimosta vuotta vuonna -76. Etujarru on -74 viiva -77 versiota. Moottorin yläkiinnike puuttuu rungosta sylintereiden välistä ja etuvenakopasta näkyisi olevan rungossa kiinni ja tuo ratkaisu oli muistaakseni pari vuotta vuodesta -76 alkaen. Valistunut veikkaukseni siis vm. about 1976
A.K.A. Rambe

haapapuru

ite oon vieläkin -75 kannalla.  ;D  mutta kuitenkin. konttorilla kävin perjantaina ja alkuun näytti siltä että ei muka onnistu. toisella asemalla sitten sanoivat,että ei mitään ongelmaa.   :P

nyt on vain pakko ne vilkut tähän asentaa sen vitun titlelappusen vuosimallin takia.. mutta eipä tuo oikeastaan haittaa.


nyt on ainakin kaasari ja takaiskarit ostettu. jospa tälläviikolla posti ne tänne kiikuttaisi.
vaihtelin tuossa viikonloppuna uudet liukuputket keulaan,kun entiset oli ruosteessa. nyt joutuu vähän jyrsintä näyttämään ylä t-palalle.

tekasin myös virtalukolle paikan tuohon sylintereiden väliin.

Kapteeni sika

Jos vilkut on perseestä niin ei se huitominenkaan hyvältä näytä,  jos se nyt yleensäkään muille kuuluu mihin on menossa.

GlennHughes

Höpöhöpö, huitominen on cool..
Arsch!

HillyMan

Mitä enemmän huitovia on liikenteessä sen parempi. Mitä enemmän autoilijat tottuu että suuntamerkin voi joku näyttää huitomalla niin sitä turvallisempaa se on kaikille vilkuttomille.

Gigaset1

Tottua joo, tuossa kerran huidoin kun piti kääntyä vasemmalle pikkusellehiekka  koti tielle 50 kympin alueella, takana pari nuorehkoo kaveria mersulla . Kun ei oo peiliä niin tuli päätä kääntämällä parikin kertaa kyllä varmistettua auton etäisyys. No luulis että tajuais kun pääpyörii ja vauhti hidastuu ja risteys ja ukko viittaa vasemmalle että kääntyyhän se. No kaverit kai ajatteli että hyvä jätkä kun viittoo että ohi vaan.No nehän sitten löi kaasua ja ohitti mut vasemmalta risteyksessä mutta niin vauhdilla tosiaan etten edes ehtiny jäämään alle.Pelästyin ihan vitusti ja sitten tietysti raivostuin ja ajoin kaverit kiinni. Ne oli ihan oikeasti vilpittömästi hämmästyneitä.

HillyMan

Niimpä, näitä löytyy jotka ei käsimerkkejä tunne. Jos ois reippaasti enemmän vilkuttomia liikenteessä niin se olis ehkä tuollekkin kuskille ollut tuttua. No nyt taitaa olla mielessä seuraavan kerran. Olen laittanut merkille että suuri osa polkupyöräilijöistäkään ei tunne käsimerkkiä ;)
On näitä suu auki kuskeja nähty jotka töllää silmät suurina hämmästyksestä että mitä toi urpo touhuu kun käsi sojottaa sivulle :D  Peilit laitoin ihan oman turvallisuuden kannalta parin ekan kesän jälkeen. Näkee ne ampulanssitkin paremmin jotka takaa haluu ohi.

Lyytinen

Mulle on tuolleesti käynyt aika monta kertaa ihan vilkkujen kanssa. Vaikka on ihan megakokoiset orggisvilkut olleet ja löytyy jopa viranomaisten vaatimat DOT- tai E-leimat niistä. Ai eikö ne tehneetkään autuaaksi?

flhx

Onko niissa hanskoissa varmasti oikeat hyvaksymisleimat etta huitominen nakyy?

Ite ainakin ajelen silla periaatteella etta en edes oleta kenenkaan nakevan pyorani vilkkuja ja hyvat peilit molemmille puolille on ahkerasti kaytossa. Tosin nykyisilla ajobaanoilla liikennetta ja sokeita ikaihmisia isojen Lincolnien puikoissa on huomattavasti enemman kuin Suomistoliitossa. Onneksi useimmiten loytyy vahintaan ns. suicidelane eli keskikaista jota molemmista suunnista tulevat voivat kayttaa vasemmistoon kaantymiseen ja siis vain ainoastaan kaantymiseen, silla kaistalla ei saa (/ei saisi...) ajaa suoraa. Omaa havainnointikykya lisaa myos se etta siella ei tarvi kayttaa kyparaa.

Omasta mielesta ainakin harleyn nykyiset "bullet" mallin orgisvilkut ovat varsin jarkevannakoiset ja kokoiset, niita on hyva ripotella ns.rakennelmiinkin jos vilkun tarvetta. Erivarisia lasejakin loytyy joten niiden avulla voi hyvin "piilottaa" / haivyttaa nakyvista vilkkuja mopoon ja kuitenkin tarvittaessa nakyvat hyvin. Tai no riippuu vastapuolesta...Niinkuin Lyytinen on havainnut...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

haapapuru

uskaltaakohan tuota muutella ennen katsastusta miten paljon?  aattelin tehä jäykkäperäisen.

Wii

Ei kyllä kannata jäykistellä ennen katsastusta.

Make

Lainaus käyttäjältä: Wii - 11 syyskuu 16, 20:26:40
Ei kyllä kannata jäykistellä ennen katsastusta.


Toki suorittavan henkilön oma sana on suositeltavaa kuulla tässäkin tapauksessa, mutta en näe mitään järkeä siinä, että kävisi kaksi kertaa konttorilla saman pyörän kanssa eri asioissa.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ma^ko

Eiköhän se sinällään ole ihan sama onko jäykistetty vai ei, eiköhän tuon leimaamisessa ole oleellisinta että titlen mukaista pyörää on yli 50% ja varustus vastaa titlen vuosimallia.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

haapapuru

on romuja taas vähän värkkäilty..

eihän tuo vakiona näytä juuri miltään, niin oli pakko visioida uusi runko. perus bobberityylinen.

ensin mallailtiin vanhan rungon pohjalta mitat ja moottorin kiinnitykset kohdilleeen, uusi runko suurinpiirtein samoilla mitoilla kuin vanha. emäputkea nostettu 10cm ylemmäksi ja maavaraa jää joku +12cm?



jigi valmiina, niin sitten päästiin itse asiaan. rungon kasaamiseen.
vanhasta rungosta käytin moottorin etummaiset kiinnitykset.



sitten räköstiin tigillä putkia kiinni.



suurinpiirtein valmis.



välillä piti moottoria testata paikoilleen. hyvinhän se sinne meni!



tankkikin löysi paikkansa. öljysäiliö tuleee vanhasta palosammuttimesta.