Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dynan (Street Bob) tankin vaihtaminen suuremmaksi

Aloittaja JKKo, 26 joulukuu 09, 18:00:29

« edellinen - seuraava »

JKKo

Kirjahyllyssäni on SK:n toimittajan kirjoittama kirja, jossa kirjoittaja mainitsee, että miehen vapaus on yhtä pitkä kuin moottoripyörän tankin sallima ajomatka. Oisko ollut joku Risto L., kun tommosen on kirjoittanut? No, nyt talven pimeissä, lumen keskellä asioita pohtiessani, olen miettinyt, minkälaisen tankin sitä laittaisi, että tuo vapaus kasvaisi äärimmäisiin mittoihin.

1. Minkälainen tonkka mahtuu uudehkon dynan runkoon (street bob -09)?
2. Saako jollakin SERTillä ohjelmoitua elektroniikan, jotta isonnettu tankki antaa oikeat ennusteet jäljellä olevista km:sta ennen tankkausta.

Ihan aikuisten oikeasti on tullut nähtyä aika monta huoltoasemaa ravintoloineen. Kuvitelkaas oi veljet, jos ajaisi toiseen päivään eikä kävisi shellin baarissa vaan ....

Tää on mun eka topikki. t. HDCF foorumin "JKKo"
883/1200/turbo

Hemuli

Minkäslainen tarviketarjonta noihin uudempiin pyöriin on? Luulis että joku jo tekee isompaa tankkia. Toinen vaihtoehton on tietysti levittää alkuperäisestä. Eihän sitä tankin kokoa runko rajoita, korkeintaan stongan ja t-kappaleiden liikerata - kyllähän tilaa sivusuunnassa riittää. Kannattaa vaan pitää mielessä että kun suurin osa noista tarviketankeista on niitä kaarevapohjaisia niin niissä saattaa hyötytilavuus jäädä yllättävän pieneksi.

Tarvitseeko sitä kilometrimäärää rukata? Siellähän on vissiin joku anturi joka haistaa bensanpintaa ja kun mennään tason alle niin sitten rupeaa ne kilsat juoksemaan ruudulla. Äkkiä siihen varmaan tottuu että lukema on vähän pessimistinen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JKKo

Lähinnä semmoinen bolt-on ratkaisu kiinnostaisi. Kataloogeja ja toimittajia on paljon, ehkä joku on nähnyt jossakin tähän ison tarviketankin. Ei pysty itse muokkaamaan, ei pysy hitsit käsissä yms. Nyt tuonne menee nimellisesti 18,3 litraa. Enimmillään on mennyt 16 ja risat kun olen tankannut ennusteen vannoessa jo, että on se jo loppu.

Ennustin on oikeasti ihan kiva. Ajotapa vaikuttaa jotenkin ennusteeseen ja vekotin on loppujen lopuksi on riittävän tarkka, paljon parempi apu kuin se viisarimittari. Navista voi katsoa edessä olevat huoltoasemat (siellä missä ne on harvassa, esim Lappi) ja ennusteen ja todeta, että vielä mennään seuraava satanen tms.
883/1200/turbo