Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sporsterin cv:n säädöistä

Aloittaja Mvä, 18 heinäkuu 16, 00:14:35

« edellinen - seuraava »

Mvä

Hep. Pyörä on 1200 sporster -89, johon on asennettu normaalia korkeampi puristeiset männät, sekä pari pykälää jyrkemmät nokat. Pyörässä myös suorat alkuperäistä laajemmat putket. Pyörän purkaessani ihmettelin, miten suuttimet ovat 48/170! Eikö vakio sporsterin suuttimet ole 45/175?. Koeajossa ajattelin ottaa tulpat pois ja katsoa väriä ja melko valkoiselta näyttää. Näin täällä jossakin cv:n säätöohjeita, mutta mielestäni suuttimia pitäisi kuitenkn reilusti suurentaa? Kertokaa toki mielipiteenne.

-Mvä

Kokkonen

Suuttimien kokoihin en juuri pysty kantaa ottamaan, muuta kuin että ei nuo niin tavattomilta näytä. Sen sijaan voin sanoa, että tulppien väristä ei nykybensoilla enää pysty kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä.
Jos ilmaruuvia joutuu kiertämään enemmän kuin 1,5 kierrosta auki, niin silloin voisi suurentaa välialueen suutinta.
Lue lisää CV:n säätöohjeista, sieltä löytyy lisää vinkkejä ja kommentteja http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=445.0
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kiwi

Vähän pienen olonen toi pääsuutin, mutta jos tulpat ihan valkoset nii laihalla käy.

Mvä

Tuosta Cv:stä vielä. Onko tuossa Cv:ssä jokin vanhempi/ uudempi versio, kun ostamani pääsuutin ei sovi neulasuuttimen kierteeseen. Ostamani pääsuutin on kierteiltään isompaa, kuin nyt kiinni oleva.

Kiwi

Dynojetin thunder nozzle setin mukana tulee eri kierteellä olevat suuttimet. Lukeeko vanhassa vaan 170 vai DJ170? Kun otat sen putken irti johon suutin kiinnittyy niin onko siinä kaksi vai useampi reikä(ä)?

Mvä

#5
Siinä putkessa ei ole kuin yksi reikä lähellä kierrettä putken sivussa. Suuttimessa ei muuta merkintää, kuin 170. Mutta nyt hakemani uudet suuttimet, ovat tosin kooltaan paljon isommat. Vanhan suuttimien levein kohta on uuden suuttimen kierteen kokoinen.

johannes

Mikä on bensanpinnankorkeus 92:ssa sportsterissa oikeen.
http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Kaasutin&fbclid=IwAR2IEot3TtnpMbxgXSbYB8jcv51CMPudNwExjQ0ViLE4hkLwcdyZOkDpiyY#S.C3.A4.C3.A4t.C3.B6ohjeet_2
Tuolta sivulta luin samat kuin clymeristä. Enemmän toi mun kaasari tolta 1991 asti näyttää. Mutta mutta onko 1991 asti läppäkeihin siis?
Sääsin ton mukaan mutta toi 18 mm tuntuu vähän kummalle. Plus kohotjuttu ei ole valkoinen eikä musta vaan joku persikan värine.
Anteeksi sekavuus. Väsyttää ihan simona.

Kiwi

CV lienee joku hieno ulkomaankielinen ilmaisu muuttuvakurkkuisuudelle. Jota läppäkeihin ei ole.

shoveltimppa

CV = constant velocity

Muuttuvakurkkuisuus mahdollistaa sen, että ilman virtausnopeus pysyy jossain rajoissa vakiona, vaikka virtausmäärä muuttuu.

johannes

Lähinnä et olisko jollain valokuvaa joka ei piirros. En jotenkin tajua tuota, että pidetään tietys asteessa yms. Kuva on huono :/

JKKo

Noissa muuttuu vuosien varrella moni muukin asia kuin pää- ja välialueen suutin. Vähäpäästöisemmissä on tuhdimpi neula jonka vuoksi muut suuttimet voivat olla suurempinumeroisia kaasuttimen kuitenkin ollessa ihan ok säädöissä. Originaalineuloja on aika heikosti saatavilla mutta joistakin on tehty jälkimarkkinoille uusia painoksia muiden valmistajain toimesta.

883/1200/turbo

Hd 1200

Pääsuutin kannattaa säätää dynossa täyskaasulla.

JSmedby

Lainaus käyttäjältä: Hd 1200 - 15 syyskuu 19, 11:39:21
Pääsuutin kannattaa säätää dynossa täyskaasulla.

Rohkenen olla täysin eri mieltä. Jos vähääkään kasittää mitä on tekemässä, niin CV:n pääsuuttimen saa optimikohdilleen ihan vain kokeilemalla, kun puhutaan yhdistelmästä  HD+CV.  Eikä noita kokeilujakaan tarvi yleensä montaa tehdä, varsinkin jos lähtee liikkeelle täälläkin suositelluista arvoista.