Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
25 Huhtikuu 2019, 12:22:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sporsterin cv:n säädöistä  (Luettu 2348 kertaa)
Mvä
Newbie

Viestejä: 7


« : 17 Heinäkuu 2016, 23:14:35 »

Hep. Pyörä on 1200 sporster -89, johon on asennettu normaalia korkeampi puristeiset männät, sekä pari pykälää jyrkemmät nokat. Pyörässä myös suorat alkuperäistä laajemmat putket. Pyörän purkaessani ihmettelin, miten suuttimet ovat 48/170! Eikö vakio sporsterin suuttimet ole 45/175?. Koeajossa ajattelin ottaa tulpat pois ja katsoa väriä ja melko valkoiselta näyttää. Näin täällä jossakin cv:n säätöohjeita, mutta mielestäni suuttimia pitäisi kuitenkn reilusti suurentaa? Kertokaa toki mielipiteenne.

-Mvä
tallennettu
Kokkonen
Global Moderator
***
  • Karuna
  • Viestejä: 2241


    Dinosaurus


    « Vastaus #1 : 18 Heinäkuu 2016, 07:10:25 »

    Suuttimien kokoihin en juuri pysty kantaa ottamaan, muuta kuin että ei nuo niin tavattomilta näytä. Sen sijaan voin sanoa, että tulppien väristä ei nykybensoilla enää pysty kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä.
    Jos ilmaruuvia joutuu kiertämään enemmän kuin 1,5 kierrosta auki, niin silloin voisi suurentaa välialueen suutinta.
    Lue lisää CV:n säätöohjeista, sieltä löytyy lisää vinkkejä ja kommentteja http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=445.0
    tallennettu

    "Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
    Tom Waits
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1232

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #2 : 18 Heinäkuu 2016, 08:51:23 »

    Vähän pienen olonen toi pääsuutin, mutta jos tulpat ihan valkoset nii laihalla käy.
    tallennettu
    Mvä
    Newbie

    Viestejä: 7


    « Vastaus #3 : 19 Heinäkuu 2016, 12:42:10 »

    Tuosta Cv:stä vielä. Onko tuossa Cv:ssä jokin vanhempi/ uudempi versio, kun ostamani pääsuutin ei sovi neulasuuttimen kierteeseen. Ostamani pääsuutin on kierteiltään isompaa, kuin nyt kiinni oleva.
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1232

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #4 : 19 Heinäkuu 2016, 16:45:25 »

    Dynojetin thunder nozzle setin mukana tulee eri kierteellä olevat suuttimet. Lukeeko vanhassa vaan 170 vai DJ170? Kun otat sen putken irti johon suutin kiinnittyy niin onko siinä kaksi vai useampi reikä(ä)?
    tallennettu
    Mvä
    Newbie

    Viestejä: 7


    « Vastaus #5 : 19 Heinäkuu 2016, 20:16:17 »

    Siinä putkessa ei ole kuin yksi reikä lähellä kierrettä putken sivussa. Suuttimessa ei muuta merkintää, kuin 170. Mutta nyt hakemani uudet suuttimet, ovat tosin kooltaan paljon isommat. Vanhan suuttimien levein kohta on uuden suuttimen kierteen kokoinen.
    « Viimeksi muokattu: 19 Heinäkuu 2016, 20:24:47 kirjoittanut Mvä » tallennettu
    johannes
    Jr. Member
    *
  • Valkeakoski
  • Viestejä: 200


    « Vastaus #6 : 28 Maaliskuu 2019, 23:24:45 »

    Mikä on bensanpinnankorkeus 92:ssa sportsterissa oikeen.
    http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Kaasutin&fbclid=IwAR2IEot3TtnpMbxgXSbYB8jcv51CMPudNwExjQ0ViLE4hkLwcdyZOkDpiyY#S.C3.A4.C3.A4t.C3.B6ohjeet_2
    Tuolta sivulta luin samat kuin clymeristä. Enemmän toi mun kaasari tolta 1991 asti näyttää. Mutta mutta onko 1991 asti läppäkeihin siis?
    Sääsin ton mukaan mutta toi 18 mm tuntuu vähän kummalle. Plus kohotjuttu ei ole valkoinen eikä musta vaan joku persikan värine.
    Anteeksi sekavuus. Väsyttää ihan simona.
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1232

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #7 : 28 Maaliskuu 2019, 23:39:25 »

    CV lienee joku hieno ulkomaankielinen ilmaisu muuttuvakurkkuisuudelle. Jota läppäkeihin ei ole.
    tallennettu
    shoveltimppa
    Full Member
    ***
  • Ohkola
  • Viestejä: 381



    « Vastaus #8 : 29 Maaliskuu 2019, 10:16:20 »

    CV = constant velocity

    Muuttuvakurkkuisuus mahdollistaa sen, että ilman virtausnopeus pysyy jossain rajoissa vakiona, vaikka virtausmäärä muuttuu.
    tallennettu
    johannes
    Jr. Member
    *
  • Valkeakoski
  • Viestejä: 200


    « Vastaus #9 : 01 Huhtikuu 2019, 20:42:28 »

    Lähinnä et olisko jollain valokuvaa joka ei piirros. En jotenkin tajua tuota, että pidetään tietys asteessa yms. Kuva on huono :/
    tallennettu
    JKKo
    Full Member
    ***
    Viestejä: 437



    « Vastaus #10 : 05 Huhtikuu 2019, 14:54:13 »

    Noissa muuttuu vuosien varrella moni muukin asia kuin pää- ja välialueen suutin. Vähäpäästöisemmissä on tuhdimpi neula jonka vuoksi muut suuttimet voivat olla suurempinumeroisia kaasuttimen kuitenkin ollessa ihan ok säädöissä. Originaalineuloja on aika heikosti saatavilla mutta joistakin on tehty jälkimarkkinoille uusia painoksia muiden valmistajain toimesta.

    tallennettu

    1991 883/1200/turbo
    2009 Street Bob
    1972 CB750
    Sivuja: [1]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook