Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

tuore -67 omistaja ja heti Kusessa😂

Aloittaja thaapakorva, 07 kesäkuu 16, 20:52:26

« edellinen - seuraava »

thaapakorva

Ostin jäykän risukeula-kopterin joka seissyt melk. viimeiset 3v....Pätkän ajelin ja ku ei oikein pelannut, niin putsasin bendixin...pienien säätöjen jälkeen otti iloisesti kiekkaa eli ei muutakun koeajo.
Mutta...tasakaasulla ajaessa yli 60kmh ikäänkuin loppuu bensa...eli olisiko pinnat liian alhaalla?
Ja miksi ihmeessä kun kiertää reilummin, niin toi Huntin Joen kasaama magneetto lähtee itsekseen kääntyyn ns. Kiksiasentoon , eli myöhäselle...ja sit taas pätkii ja sammuu...saako sitä kirittyä ja mistä?

Ja sitten...(tää ei lopu koskaan  ;D )
Kierrätin konetta tallissa ja Sammutin ja tupakoin ja kas...koneen alle tippunut öljyinen holkki?
Putsasin sen, niin se on semmoinen kromattu, josta näyttää toinen pää olevan katkennut?..
Mitat pituus 40mm, halkaisija 14,5mm ja seinämävahvuus 2mm..mistäköhän tommonen ?

-67 Rautis ASVE chopper

Lycanth

Et sattumoisin ollu niemenrannassa tien sivussa alkuillasta?  ;D

Olin eka pysähtymässä, mutta näytti, että ois ollu liikkeelle lähdössä.

bobbernation

#2
Nyt taas vähän kuvia kehiin niin helpompi jengin arvuutella. Kun on seissyt noin pitkään eikä tiedä miten se on "talvehdittu" niin enne sen käynnistämistä pitää olla varma että öljykierto on kondiksessa (toisessa postissa täs just avasin sitä), uudet öljyt jne. Kaasari irti ja palasiks, carb cleaneriä ja puhalla läpi kaikki suuttimet varmistaaksesi että siellä ei ole tukosta. Tsekkaisin kans mitä siellä bensatankissa on, jos ollut kuivana pitkään se on varmasti ruostunut tai hilseillyt ja ehkä tukkinut hanan "screenin". bensaletkut vaihtoon, ne mustat eivät kestä kun maks yhen kesän ennenkuin ne alkaa hajoilemaan sisältä ja paska tukkii kaasarin (mikä täs voi olla kyseessä) eli ulkoinen bensafiltteri on hyvä idea ja pitää se puhtaana. Säädä sytkän ennakko kohilleen ja kato että tulpat antaa kunnolla kipinää/vaihda uusiin. Muista että useimmat kaasariongelmat on todellisuudessa sähköongelmia, mutta bensan koko reitti täytyy olla kondiksessa ennenkuin siirtyy eteenpäin. Tosin toi magneeton kun saat pysymään paikalla niin ongelma voi kadota senkin myötä.

edit: paljon sul on kierroksia tos 60km/h kohdalla (jos sul on kiekkamittaria) se voi alkaa siirtyä
pääsuuttimelle jo siinä ja jos siellä on tukos tai vituille säädetty niin se ilmenee ikäänkuin bensa loppuisi.

edit2: must have on factory manual ja parts kataloogi.

thaapakorva

Eli siis...Olin Niemenrannassa...vaikutan Täällä😁.
Tankki putsattu, Bendix putsattu...uudet letkut.
Magneeton tulpanjohtojen kontaktipinnat putsattu ja hyvät kipinät..
Vähän aikaa ku seisoo, esim päivän, niin Eka potkasulla käyntiin...ja käy ja ärjyy😁, mut ei kestä ajaa ku pintakaasulla...
Ku lähtee vedättään, niin empii ja poksahtelee ja ku vähänkään enempi herättää, niin meno loppuu..sillä ajattelin noita pintoja....kiekkamittaria ei Oo...
Lisään kuvia...
Mut suurin huolen aihe on tosiaan se holkki ja magneeton kääntyminen...😥
-67 Rautis ASVE chopper

Lycanth

Ootko bensahanan myös katsonu eli purkanut? Jos tankista on paskaa irronnut niin on sitä myös hanassakin.

thaapakorva

Ei onnaa kuvien laitto, ku herjaa, et liian isoja tied.
-67 Rautis ASVE chopper

thaapakorva

Empä oo....amatööri :D
Pitänee seki kattoo...ja sama kattoo ne pinnat ku täällä oli niin kattavat ja selevät kuvat/ohjeet....
Palaan asiaan, kun saan purettua/kasattua  ;D
-67 Rautis ASVE chopper

bobbernation

mul ei itellä ole magnetoa enkä osaa hirveesti siitä sanoa, joku toinen voi avittaa siinä, mutta käynnistätkö sen jonka jälkeen se kiertää automaattisesti ennakon suuntaan? Toiset lukitsee sen täyteen ennakkoon ja kone käynnistyy silti hyvin.
Olisko se mennyt niin että myötäpäivään ku käännät sen niin käynnistät sen siellä ja sitten vastapäivään.

thaapakorva

Khyl...juurikin näin mulle neuvottiin...eli kun alan potkaseen, niin Eka vedä kahvasta magneetto myötäpäivään, et ei potki takas, ja kun jyrähtää tulille, niin pukataan kahva takas eli magn vastapäivään....mut kun Annan lämyä, niin täristää Prkl takaspäin sen magneeton...Ihmettelen vaan ettei Oo mitään lukitusta , esim tossa kahvassa...pitänee askarrella😂
-67 Rautis ASVE chopper

bobbernation

mielestäni siihen kuuluu sellanen jousi, voit vetää sen jollain gumminauhalla kiinni vaikka kaasarin tukiheppiin tai johonki joka vetää sitä vastapäivään. onks siinä joku koukku/reikä jousta tai vastaavaa varten?

moni kuitenki näyttää lukitsevan sen ennakkoon eikä kuulemma potki pahemmin vastaan. Mutta kokeile ensin että saatko sen toimimaan tarkoitetulla tavalla.

thaapakorva

Edit....eli siis ollut lämpimässä tallissa ja ajettu joka kevät Max 20km....mut ei vaihdettu öljyjä eikä muuta huoltoa....ja samoilla bensoilla..ja sen näköinen oli kyllä Bendixin....😂
Mut sinänsä ei mitään, mitä myyjä ei olisi varoitellu...
Ei itse ollut pahemmin perehtynyt kuin vanhaan tekniikkaan, vaan ajanut vain ns, muutaman näytösluonteisen ajon /vuosi.
-67 Rautis ASVE chopper

thaapakorva

Ei jousta, mut eiköhän siitä joku paikka löydy 😁
-67 Rautis ASVE chopper

bobbernation

ok, vaihda öljyt niin tiedät kilsat ja laadun ja voit aloittaa normaalin huoltokierron. Rautiksen salaisuus on pitää kiinni huolloista ja öljyvaihdoista niin se kohtelee sua hyvin.

thaapakorva

-67 Rautis ASVE chopper

thaapakorva

-67 Rautis ASVE chopper