Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

83 vm. rautiksen moottoriöljyt enskapuolelle

Aloittaja lusmu, 19 huhtikuu 16, 15:10:15

« edellinen - seuraava »

lusmu

Siinähän se ongelma lyhykäisyydessään ilmenee otsikossa. Ymmärsin, että noissa vanhemmissa rautiksissa 77 vuoteen asti enemmänkin ko. ongelmaa esiintyy, mutta mikähän tässä voi ongelman aiheuttaa. Voiko kampiakselin stefa olla horo?
Ilmeisesti ainakin öljypumpun kuula ei pelitä koska valuttaa jo yön yli seistyään mukavasti öljyt kammioon.

Tää on ensimmäinen hd ja tahtoo väkisinki mennä sormi suukkuun ku tallissa yrittää tämän sielunelämään tutustua.

Make

Greatest enemy of freedom is satisfied slave

lusmu

No koitetaan sitte tutustua tuohon huohotuspuoleen ensteks. Tänks.

golden rocket

taitaa vuotaa tuo ensiön huohotin nappi (Breather valve) jonka kautta kampikammioon valunut öljy työntyy ensiöön tuki se ja tee ulkoinen huohotus vaihteistoon. porasin omaani 3mm reijän ja perään nelosen jenka pultilla tulppaus.

lusmu

Oon ainaki antanu itseni ymmärtää että näissä loppupään rautiksissa ei enää olisi tuota venttiiliä joka voisi vikaantua. Tällä hetkellä uskoisin että ongelma on lähinnä huohotuksessa ja tuon öljypumpun kuulassa. Kuula ei asetu kunnolla pesään ja öljy valuu kampikammioon. Paine nousee ja painaa öljyt ensiökoppaan kampiakselin päästä. Tässä uskossa ainakin tässä vaiheessa oon.

Mopo on seissyt pitkään ja siitä varmaan aiheutuu nämä ongelmat osittai. Ajattelin siis ajella kunhan kelit sallii ja katsoa korjaantuuko tuo öljyn valuminen kammioon sillä vai vaatiiko öljypumppu huoltoa.

Jotain häikkää huohotuksen kanssa on ollut jo aiemminkin sillä tuohon generaattorin nokkakopan puoleiseen päähän on lisätty alapuolelle toinenkin huohotusletku. Tuon ilmanputsariin menevän letkun lisäksi.

Saattaa olla siis ihan vaan tuo huohottimen venttiili, tai millä nimellä sitä nyt kutsutaan, sökö.

Pytyt oli hoonattu ja männät uusittu joku aika sitten. Tiedä sitten onko siinä tullu joku kämmi ja sekun saattaa vaikuttaa.

Ajelen nyt eka ja korjaan sit ton pumpun ja huohottimen. Näillä eväillä tässä vaihees.

bobbernation

Enskalle riittää usein jopa pelkkä kytkivaijerin kautta tapahtuva huohotus. Kannattaa saada toi öljypumppu kondikseen että ei päästä sitä öljyä valumaan sinne sumppuun ja katsoo jatkuuko ongelma. Se tosin yleensä on -76 ja vanhempien ongelma ku niis on se transfer valve joka päästää öljyt väärälle puolelle jos sumppu täyttyy ja fillari nojaa vasemmalle. Periaatteessa se sumpun kama pitäis tulla ulos kampipuolen huohotuksesta käynnistäessä. Mutta pistä se kuula ekaks kondikseen.