Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evon kytkimessä ongelma

Aloittaja marwec, 17 huhtikuu 16, 12:26:31

« edellinen - seuraava »

marwec

Enskaa purkaessa huomio kiinnittyi tuollaisiin pieniin vaurioihin.
Tuo ei oo varmaan kovin pitkäikäinen enää...

Olisko hyviä ideoita millä kokoonpanolla pyörä alkais kestämään lievää rääkkäämistä?
"Kun mä mopolla ajelen, taikka telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
Maho Neitsyt - Mikä Mun Päässä Nykii

marwec

Eniten ihmetyttää tuo lukitusrenkaan väri, eikös tuo näytä siltä että olis kuumentunut liikaa???
Pyörällä on ajettu silleen ikäänkuin tosissaan ja kai ongelmat johtuu vaan siitä että harrikan vakio-osien kesto ei ole verrattavissa zx10 Kawaan...

marwec

Eikö kellään ole tapahtunut vastaavaa?  ???
Kiinnostaisi tosiaan tietää että riittääkö kun ostan 40â,¬ maksavan vakiomallisen sisäkehän, vai joutuuko tässä panostamaan reilut 600â,¬ että pystyy turvallisin mielin ajamaan.  :-\

Epäilys on itsellä tosiaan se, että kun alitehoisella myllyllä ei takapyörä jauha tyhjää mutkaan lähestyessä pelkästään etujarrun ja kaasun kanssa, niin toi olis hajonnut kytkimen säälimättömällä käytöllä.
Mielipiteitä otetaan vastaan.

Kapteeni sika

Niin mikäs se ongelma olikaan...

Kiwi

Mitä on kytkimen säälimätön käyttö?

Jack

vääränmerkkinen pyörä ajotottumuksiin nähden.
Flatheads!!!

marwec

Kapteeni sika; ymmärränkö oikein että mahdat epäillä asenneongelmaa? Minulla voi ollakin, mutta pyörän ongelma on kytkimen sisemmän kehän kestävyys.

Kiwi; vaikea selittää, mutta tarkoitan jotenkin niin, että vaihdetta vaihtaessa kytkintä ei päästetä kovin nätisti, vaan vauhdilla. Ymmärsiköhän tuosta...

Jack; tavallaan olet oikeassa ja sitten taas et. Tällä foorumillahan on pääsääntöisesti viimosen päälle tehtyjä choppereita, merkistä riippumatta, mutta sehän ei ole ainoa tapa rakentaa pyörää ;) ja minun mielestä ei ole olemassa tiettyä merkkiä tiettyyn ajotyyliin. Esim. Jason Pullen raitiovaunun ja FXR:n kahvassa näyttää yhtä luontevalta kun Joona Vatanen gixxerillä.

Ihan asiallisesti tässä tiedustelen eikä ole tarkoitus vittuilla kellekään, että älkää kukaan käsittäkö väärin. Tuo FXR kun vaan sattuu olemaan helvetin hyvä pyörä ajaa mutkatiellä, niin aikomus on pitää se sellaisena ja parantaa vuosien varrella. Itseä miellyttää myös tuo fiilis mikä tolla ajamisesta tulee ja kun sen fiiliksen yhdistää kovaa ajamiseen, niin se on vielä parempi.

Mutta joo, ei herneitä kellekään. Jokainen harrastakoon tyylillään.

Jack

ei sen pitäs kytkintä rikkoa, jos kahvaa ei "saata" loppuun asti vaan päästää vaan irti.
Flatheads!!!

marwec

Lainaus käyttäjältä: Jack - 21 huhtikuu 16, 09:16:29
ei sen pitäs kytkintä rikkoa, jos kahvaa ei "saata" loppuun asti vaan päästää vaan irti.

Tänään Artmotorilla pyörähtäessäni epäiltiin että olis asennuksessa käynyt virhe, eli olis väkisin väännetty toi lukkorengas paikalleen puristamatta kunnolla kytkinpakettia prässissä.
Pyörä on ollut mulla nyt kolme vuotta ja kun en oo kiinnittäny asiaan huomiota, niin toihan on voinu olla rikki jo alunperin... Oli meinaan muutenkin kaikkea sätöstä täynnä koko härveli.

Tosta lähtee nyt sisäkehä ainakin vaihtoon ja katotaan purkaessa mitä muuta jännää löytyy.

Raimo-Raato

Ei toi lukkorengaskaan ihan oikeelta näytä. Sovellettu jostain mikä on sattunut löytymään?
A.K.A. Rambe