Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Nelilovilootan kiksipuolen ratasropleemit

Aloittaja beyond, 13 huhtikuu 16, 19:23:45

« edellinen - seuraava »

beyond

Haukotus perkele!

Hyvät neuvot tulis tarpeeseen.. Taas porsi Pannusta kiksikammen ratas, räikkä jäi muutaman kerran rällättämään ja koko paska tuntuu vähintäänkin arveluttavalta. Kopan puslissa snadi klappi, mutta selittyykö tommonen jälki sillä? Toises tarvikekopassa huomattavasti pahempi. Oisko jo toinen ratas, minkä Mannelta hain. Taiwanin taattua laatua toki (ei luulis silti ihan olevan mallia "yksivuotinen"). Ihan niinkun ratas istuis vähän liian syvälle, tai jotain.

Myös siinä "Starter gear bumper plate":ssa, eli lootapuoleen parilla ruuvilla tulevassa käikylässä on jurmuja. Jenkkiukkojen ratakset on varmasti laatukamaa, mut ei veny budjetti ihan sinne asti. Ei viittis noita ihan paperipainoiks joka kevät ostella.. Voiko snadi väljyys aiheuttaa noin pahaa offsettiä? Ei jummara.

Akselissa istuvat rattaat ja jousikin on vaihdettu, ja ne näyttäs ihan oklta.



beyond


Kapteeni sika

Itse vasta opettelen kicksin käyttöä, talvella sellaisen laitoin e-startin lisäksi. Missäs kunnossa ne rattaat on pääakselin päässä, etenkin se sisempi ja sen pusla. Jos siinäkin on väljää niin ei varmaan pelaa niinkuin pitää. Ei osu oikein ulomman hampaille.

rampo63

Itte oon paistanu jo uutena tota viistoa lirpukkaa  suosiolla himpun " korkeemmaks" ja viilaillu sen sit hyväks.Taatusti on täysin paska idea ja väärin tehty ku ei oo tullu mitattuu ja laskettuu ja tuhannesosii pilkottuu mutta toimii mulla.Muut tehkööt miten lystää !!!

 

Kapteeni sika

#4
E: Mainitsitkin että ne pääakselin rattaat on vaihdettu.

Onko kicksiakselin ja kopan välissä paksu prikka, ulkopuolella, jos ei niin akseli pääsee liian pitkälle.

beyond

Koitan ihmetellä vähän tarkemmin vielä noita, musta akselinpään rattaat on ihan ok, nehän on kans justiinsa vaihdettu. Ja prikka on joo siellä kammenvarressa.

Se kammen akselin sisempi pää istuu puslan reunan kanssa plaanissa, joten ratas tulee siihen mihin kuuluukin niin paljon kun asiaa oon tutkinut. Jotain pahoja henkiä siellä on paskomassa nyt noita pykäliä!

Tarvii nyt oikein suurennuslasilla ja asennuskaljan kanssa meditoida ton toimintaa, jos se alkais vaikka kertomaan jotain kohtalostaan..

Raimo-Raato

Noihin taiwanin kiksin akselin rattaisiin pitää yleensä hioa lisää viistettä esim dremelillä. Varsinkin toinen hampaiden väli on se jota pääakselilla oleva ratas murjoo em. kuvan mukaisella tavalla jos viiste ei riitä. Lisäksi tuon rattaan kohta pitää 80% tapauksista shimmailla kohdalleen syvyyssuunnassa (shimmejä tai sorvausta tai extra tiivistettä). Sun tapauksessa ratas näyttäisi olleen liian syvällä eli seuraavasta uudesta rattaasta joko lastua pois että menee lähemmäksi kiksin koppaa tai sitten 2-3 tiivistettä voi jo riittää.

Ton rattaan shimmailussa jeesaa endoskooppi jos sellainen tarjolla. Öljyntäyttöreiästä pääsee livenä kattelee kuinka rattaat kohtaa ja kuinka kauas räikkärattaat erkanee toisistaan kiksin ollessa ylä tai ala asennossa.
A.K.A. Rambe

beyond

Jesh, nyt on ihmetelty ja skoppailtu, kyllä Raimolta tuli asiasta painavaa sanaa, kiitos! Täytyy napsasta sorvilla vähän otsapintaa rattaasta. Ite ratas vaikuttaa olevan kovaa kamaa, mut se siivekelätkä on jotain helvetin möttöpaskaa, ja on painunu rattaiden väliin kun purkka. Aattelin napata sen helvettihin, ja koittaa tehdä uuden järkevämmästä matskusta. Sen vois vaikka pintakarkasta ehkä sitten. Ne siivekkeet pitää näemmä tosiaan muotoilla vähän järkevämmin. Oheisessa kuvassa (jostain intervepin ihmemaasta löytynyt) näyttäis noi siivekkeet olevan hieman enemmän taitettu, ja reunoja vähän viistetty.

Tästä tähän, katotaan miten käy. Skooppi oli vähän turhan pönkylä tohon hommaan, eikä sitä saanut taitettua tarpeeks sisään, ett olis kunnolla nähnyt mikä mättää. Mut kyllä toi ongelma nyt taitaa olla aika yksulotteinen noilla oireilla.