Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
18 Lokakuu 2018, 17:55:39 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Buell Big Bore Kit  (Luettu 4074 kertaa)
Skarppi
Newbie

Viestejä: 12


« : 29 Maaliskuu 2016, 10:28:15 »

Tarkoitus olisi asentaa 88" Big Bore Kit pyörään. Nyt olisi kaikki tieto tarpeen.

Pyörä on XB9R -06. Poikkeaako tuo XB12R-koneesta muuten kuin sylinterien ja mäntien osalta? Entäs kannet? Ruiskun osat? Ilmeisesti läppärunko on ainakin eri kokoinen noissa.

Mitä putkea ja Race kittiä olette käyttäneet?

Entäs itse Big Bore Kit?

Alla pari linkkiä:

http://www.nrhsperformance.com/ekitbuellxb12r.shtml

http://www.revperf.com/index.php?cPath=102_88_138
tallennettu
Raimo-Raato
Sr. Member
****
  • Raahe
  • Viestejä: 937



    « Vastaus #1 : 29 Maaliskuu 2016, 13:29:32 »

    Eikös XB9 Bulunen ole lyhyemmällä iskulla kuin XB12 eli ilman kampuran vaihtoa nuo sarjat ei XB9:iin käy.
    tallennettu

    A.K.A. Rambe
    mikira
    Jr. Member
    *
    Viestejä: 238



    « Vastaus #2 : 29 Maaliskuu 2016, 13:37:03 »

    9 koneessa kampura on lyhyemmällä iskulla, kaveri haaveili samankokoisella porauksilla olevista sylintereistä ja niillä olis tullu noin 1200cc kone. Kampurankin jos vaihdat niin saat tuon 88".
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1161

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #3 : 29 Maaliskuu 2016, 14:08:00 »

    Ameriikan foorumeilla väittivät että olis sama isku, joka mustaki kuulosti vähä erikoiselta, ysissä on aika lyhyt isku.
    tallennettu
    filtteri
    Sr. Member
    ****
    Viestejä: 808



    « Vastaus #4 : 29 Maaliskuu 2016, 14:21:47 »

    ainakin 9 ja 12 mallien kampurat myydään eri varaosa nummerolla joten..
    tallennettu
    Skarppi
    Newbie

    Viestejä: 12


    « Vastaus #5 : 29 Maaliskuu 2016, 19:34:24 »

    No niin. Sain sähköpostia sekä NRHS Performancelta että Hammer Performancelta.

    NRHS:n mukaan kampi on 9:ssä paljon lyhyepi ja kannet ovat samat.

    Hammerilta sain paljon laajemman vastauksen. Suosittavat XB-platformin max poraukseksi 3,813 tuumaa. XB12:sta max isku on 3,813 tuumaa. Maksimiporauksella tämä antaa 1426 cc mikä on siis 87,05 kuutiotuumaa ja joka yleensä pyöristetään 88 kuutiotuumaksi. XB9:n isku on 3,125 tuumaa ja maksimiporauksella saadaan 1170 cc ja joka yleensä pyöristetään 1200 cc:iin. Ja suositelivat XB12 kampiakselin vaihtamista. Suraavassa suositellut osat:

    23999-08 flywheel assembly
    30018-08 34T rotor/sprocket assembly for XB9
    It's also available in a 38T version for the XB12, but you'd need the longer primary chain to match
    4589 bolt
    6445 washer

    (Osien hintaluokka on jo varmistettu paikalliselta toimittajalta).

    Ja lisäksi pyysivät lisää detaljeja jotta voisivat auttaa enemmän. Tätä minä sanon palveluksi!

    Nettiselailun perusteella näyttäisi että XB9:n läppärunko on 45 mm ja XB12:n läppärunko 49 mm.

    Eli tähän mennessä näyttää siltä että Big Bore Kitin lisäksi tarvitsen ainakin XB12:n kampiakselipaketin ja läppärungon.

    Selvittely jatkuu...
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1161

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #6 : 29 Maaliskuu 2016, 20:19:32 »

    Nii, tuohan on makuasia että haluaako buelliin pitkän iskun vai ei. Ysisatanen on siltäosin kiva pyörä että se kiertää vähän paremmin.
    tallennettu
    Skarppi
    Newbie

    Viestejä: 12


    « Vastaus #7 : 29 Maaliskuu 2016, 21:17:36 »

    Nii, tuohan on makuasia että haluaako buelliin pitkän iskun vai ei. Ysisatanen on siltäosin kiva pyörä että se kiertää vähän paremmin.

    Niinpä. Tuolla XB12-kammella tuloksena olisi neliömoottori joka yhden koulukunnan mukaan on paras lähtökohta kun aletaan tekemään kunnon moottoria. Eli ei siis varsinainen pitkäiskukone.

    Toisaalta taas juttelin yhden kaverin kanssa ja hänen mielestään kannattaa vielä harkita kasvattaako iskua ollenkaan vai vaihtaako vain kiertokanget. Liittyy bensan palamisnopeuteen ja räjähdyksen saattovaikutukseen männälle...
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1161

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #8 : 29 Maaliskuu 2016, 21:46:21 »

    Joo, pitkä kankisuhde on hyväksi todettu kierroskoneissa... Virnist&#228;&#228; Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n
    tallennettu
    vaakko
    Jr. Member
    *
    Viestejä: 232



    « Vastaus #9 : 30 Maaliskuu 2016, 06:51:02 »

    Ja lisäksi pyysivät lisää detaljeja jotta voisivat auttaa enemmän. Tätä minä sanon palveluksi!

    Hammerilta tulee tosiaan todella kattavat vastaukset ja nopeasti. Sama juttu kun kyselin 1250 kiteistä, tuli sellaisia n. yhden A4:n vastauksia täyttä asiaa... Tilauspaperit on myös erittäin selkeitä jos päädyt sieltä tilaamaan.
    tallennettu
    Skarppi
    Newbie

    Viestejä: 12


    « Vastaus #10 : 30 Maaliskuu 2016, 09:26:47 »

    Hammerperformancen mukaan 100 hp ja noin 136 Nm vääntö olisi realistinen näillä komponenteilla. Nyt selvittelemään kansien ja nokkien muutoksia...
    tallennettu
    Natking
    Sr. Member
    ****
  • Meri-Pori
  • Viestejä: 813



    « Vastaus #11 : 07 Huhtikuu 2016, 01:38:31 »

    Jos vaihdat pyöräsi 12seen taidat päästä tohon 100hp hieman helpommalla/halvemmalla?  Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n
    tallennettu

    Just trying to be different (like everyone else)
    Skarppi
    Newbie

    Viestejä: 12


    « Vastaus #12 : 10 Huhtikuu 2016, 15:33:21 »

    Jos vaihdat pyöräsi 12seen taidat päästä tohon 100hp hieman helpommalla/halvemmalla?  Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n


    Käyny seki mielessä...  Iskee silm&#228;&#228; Mutta tuostahan puuttuu vielä tosiaan kansien, nokkien yms muutokset. Ja lohko on kuitenki koneistettava jos laittaa tuon kitin niin että muuta ei tulis lisäksi kun kampiakselimuutos. Ja sehän ei oo enää iso ongelma siinä vaiheessa.

    Jos joku on tehny tämän niin yksityisviestit olis tervetulleita...
    tallennettu
    jamba
    Newbie

  • Ruhtinansalmi
  • Viestejä: 44



    « Vastaus #13 : 10 Kesäkuu 2018, 22:50:23 »

    onkohan big bore kittiä laittannu kukaan? Lähinnä kiinnostais xb12 kokemukset 88 kitistä
    tallennettu

    pannun kanssa viha/rakkaus-suhteessa vuodesta -87
    Sivuja: [1]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook