Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovel kytkin luistaa

Aloittaja prätgäng, 28 maaliskuu 16, 20:39:26

« edellinen - seuraava »

prätgäng

Ekat lenkit heitetty rempan jälkeen kaikki ok paitsi kytkin? Luistaa kun vedättää.Uusittu piikkisika,välilevyt,kytkinlevyt.Perussäätö on ok.levyt voideltu ennen kasausta?jouset on vanhat ?vika niissä liian löysät?Märkä kytkin. öljynä motor factory enska öljy.vedänkö jouset vaan kireemmälle vai mitä?Normaali ajossa toimii ok

Kapteeni sika

Paljonko laitoit öljyä enskaan? Mahtaako piikkisikamallin kytkin toimia oikein jos levyt ui öljyssä. 2-3 desiä riittää, eli sen verran että öljyn pinta osuu kytkinkorin alareunaan. Vaikka kytkimessä on liru öljyä, se ei ole "märkä", öljy on siellä vaan voitelemassa ketjua.

prätgäng

pitää tsekata se öljymäärä.On siellä enempi kun muutama desi ?ehkä jotain 0,8 litraa laitoin.

Kapteeni sika

Alunperin orggis öljynkierrolla öljyä ei ollut edes paria desiä. Sitä tiputettiin sisäenskan läpi ketjun päälle ja imaistiin enskan alareunasta takaisin kiertoon. Tätä systeemiä ei juuri enää käytetä.

Öljy on hyvä lisätä isommasta kopan luukusta, pyörä pystyasennossa, näkee kun öljynpinta osuu kytkimen alareunaan. Kytkinkori viskoo öljyä ympäriämpäri ja ketju saa voitelun.

Kai se märkänäkin toimii mutta löytyykö "märkäkäyttöön" sopivia kytkinlevyjä...

prätgäng

pitääkö ottaa kytkin auki ja pestä jarru kliinerillä levyt vai riittääkö öljyn vähentäminen pelkästään?

Kapteeni sika

Kokkeile ensin vähentää määrää. Mulla on itellä Barnetin kytkin joten ei oo tarvinnut opetella orggismallisen kytkimen niksejä, enkä meinaa opetellakaan. Joku viisaampi ohjeistaa.

ATF F-type on pop enskassa. Voitelee ketjun/kiristimen ja siitä ei ole haittaa kytkimelle, päinvastoin. Pienenä miinuksena voi mainita sen että on kuumana liukasta ja tulee läpi pienestäkin kolosta, jos koppa ei ole tiivis niin aateeähvä löytää kyllä paikan mistä tulee ulos. ;)

Niitä enskan öljyjä kannattaa vaihdella sillointällöin, oli se tyyppi sit mitä vaan.

Lyytinen

Mainittakoon, että viisi vuotta sitten ostin amerikan litran Red Linen ATF:ää ja muutama kerta on tullut aukaistua enska sekä muutenkin lisättyä kun luukun tiiviste vuotanut ja eiköhän siitä vielä tämän kevään kasaukseen riitä hyvin. Puhutaan siis niin pienistä määristä. En minäkään lähtisi pesemään levyjä. Ehkä pari napsua voisi irrotuslevyn muttereita kiriä, ei se ohjeen mukainen mitta minusta mikään kiveen hakattu ole.

prätgäng

Miks evolaiseen voi laittaa vajaan litran enskaan ja shoveliin ei ? vaikka muutettu evo tyyppiseks.Kyl niissä jousissa oli väsymystä havaittavissa pituus eroa pari milliä.Tilasin kuitenki varmuudeks barnetin jouset,Mut kyllä syy luultavasti on siinä öljy määrässä.Painelevy on alumiininen onko sillä mitään merkitystä peltiseen verrattuna?

Kapteeni sika

Olisko toinen kytkin märkä ja toinen kuiva.

Minkälainen on evotyyppinen piikkisikamallin kytkin.

prätgäng

jep nyt selkis :) pitää kato vääntää rautalangasta

prätgäng

Tuli vielä mieleen tukilaakerista otetaanko laakerin suoja pois?voiteleeko enska öljy sen ?Vai suojattuna?

Jack

mä tappelin viime vuonna shovelin kytkimen kanssa.

vaihdoin alumiinisen painelevyn orkkismalliseen uuteen. Mielestäni säädettävyys parani. Tietysti bigfix laakerirullat ja Ramjett levy pitämään koria paikoillaan. 3-piikkinen. Se paras.

Luisto ei aiheutunut mulla jousista, vaan ihan vaiskan säädöstä. Sitä kun renkkasin edes takas, ni lopulta  löyty säätö jossa toimii.  (kuka käski hommata pyörän jossa on käsikytkin, ei oo ennen tollasia tarttenu säätää)
Flatheads!!!

prätgäng

bigfixin rullat on ja ramjettikin löytyy.Huomenna nippuun katotaan miten käy....

prätgäng

Nyt toimii parikymmentä kilsaa vedetty kaikki ok.Kiitos arvon raati:)

Jack

pelkkä öljyn poistoko auttoi vai joku muu?
Flatheads!!!