Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shoveli alkaa pätkimään täyskaasulla

Aloittaja Pietari, 12 joulukuu 09, 09:25:39

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Nää nykybensat tuntuu menevän pilalle tosi helposti ja syntyvä möhnä tukkii suuttimet tehokkaasti. Kunnon putsaus ja uudet bensat tankkiin niin eiköhän se ollut siinä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Pietari

Uutta bensaa toki tankissa, kaasari putsattu ja uudet tiivisteet...pensan tihkuminen loppui, röpöttely ei...damn.Suuttimet ainakin silmällä tarkasteltuna puhtaat, paineilmalla puhaltelun jälkeen.Bensaa tulee hanasta ihan kohisemalla,Imuvuotojakaan ei ainaskaan suihkuttelulla löydy(onko joku joskus löytäny), epäilen vähän senkin metodin toimivuutta...oisko muuta konstia imuvuotojen paikallistamiseen.männäkesänä tein laipan kaasarin tilalle jossa tubeless-venttiili keskellä,pikkasen painetta ja saippuavettä imusarjan päälle,liekö sekään ihan aukoton metodi kun toimii tavallaan väärinpäin.En millään jaksais uskoa ettei Keihinin huonouteen varsinkin kun viimekesänä Rautis toimi moitteetta, ehkä tyhjäkäynti oli silloinkin vähän epätasaista verrattuna soveliin mutta oletan sen kuuluvan sporttipyörään...alkaa olla konstit vähissä...

Kokkonen

Kun tuo Rautiksen pätkiminen on tullut talven aikana, niin latausjännite on yks mikä kannattaa tsekata. Jos ei ole akussa ja laturissa puhtia, kipinä loppuu suurilla kierroksilla.

Shovelista voisi kattoa sen kiihdytyspumpun tangon ja vaikka lyhentää sitä puolisen milliä. Niissähän on ollut tuota ongelmaa että ovat liian pitkiä ja takovat ajaessa, kalvoa joka sitten taas ruikkii lisää bensaa käyttöön vaikka ei tarttis.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jarkko

Lainaus käyttäjältä: Pietari - 10 toukokuu 11, 20:13:57
Imuvuotojakaan ei ainaskaan suihkuttelulla löydy(onko joku joskus löytäny)

On

Pietari

Tuli sitte rassattua kaasarit (molemmista) huolella ...huomenna koeajolle.Jäi mietityttämään kun molemmissa on välialueen suutin 68 tai 89..??kumminkohan päin sitä luetaan.Rautiksen lataus on tsekattu het keväällä ja kyllä startillekin virtaa riittää.Mites tuo kiihotuspumppu säädetään?Pitääkö vaan ajamalla kokeilla sopiva annostus vai onko jotain nyrkkisääntöä?Tuota tankoahan en huomannu vielä ihmetellä...Kohta pitää varmaan antaa luovutusvoitto ja ostaa pari cveetä >:(

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Pietari - 10 toukokuu 11, 22:13:17
.Mites tuo kiihotuspumppu säädetään?Pitääkö vaan ajamalla kokeilla sopiva annostus vai onko jotain nyrkkisääntöä?Tuota tankoahan en huomannu vielä ihmetellä...Kohta pitää varmaan antaa luovutusvoitto ja ostaa pari cveetä >:(

Homma kannattanee aloittaa niin, että ensin säätö niin,  että kiihdytyspumppu ei ole lainkaan toiminnassa, sitten vähin erin lisää, kunnes vastaa kaasuun hyvin. Eli kokeilemalla.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jarde1

Onkos tämän tilanne korjaantunut?
Munkin shovelissa on samanlaisia oireita ilmaantunut, eli kun ajaa n. 100-110 km/h, alkaa pätkimään aivan kuin bensa loppuisi. Ekalla kerralla laitoinkin varatankille ja se helpotti, mutta oikeasti taisi auttaa se kun nopeus putosi n. 80km/h. Harvemmmin tuolla toki tulee ajettua satasen pintaan.
Tarkoitus on kylläkin tarkistaa bensanpinta kunhan vain ehtii.
Shovelhead FLH80 -80

Jarde1

Bensanpinta oli liian alhaalla, n. 20mm, nostin sen tuon ohjeen 16mm korkeudelle, ja pikaisen testin jälkeen tuosta oli apua.
Shovelhead FLH80 -80

Karvanaama

Soveli 1200 kiksillä + S&S E (suuttimet 31 ja 72) + Crane Hi-4 + voes.
Pätkimistä täälläkin havaittavissa, tai sellaista rytyyttelyä.
Ei kestänyt kääntää tuppea nurin ja oikeastaan rytyyttely alkoi jo pienellä kaasun käännöllä.
Jos piti kaasun pohjassa ja antoi rytyyttää, vekotin sammui ja lähti vasta kun käänsi vauhdissa virrat pois ja takaisin. Kerran lähti itekseen kun antoi rullata.

Uudet tulpat. Ei muutosta.
Oire viittasi mielestäni selkeästi bensan puutteeseen, joten suodatin vaihtoon. Ei muutosta.
Muistelin samoja oireita tulleen kun akku oli kuolemassa, testi toisella akulla. Ei muutosta.
Karporaattori irti ja putsaus. Ei muutosta.
Virtalukon mittaus ja sähköjen yleinen tarkistelu. Ei muutosta.
Karporaattori uudelleen irti. Bensapinta PALJON liian alhaalla, jippii! Ei muutosta.
Letkut ja hana vaihtoon. Tankin putsaus. Ei muutosta.
Tilasin jo kärkisytkän varuilta, mutta viimeiseksi vaihtoehdoksi.
Vitutti jo aika huolella, kaveri sitten kertoi jostain autoviritelmästä, jossa penkityksessä tulpan johdot leiskuivat pimeässä.
Lainasin sportista johdot ja katso: Ei ole kahteen päivään rykinyt.

Ilmeisesti läpilyönti toisesta tai molemmista aiheutti tuon, mutta voiko Crane mennä sekaisin tuollaisesta niin, että lopettaa kipunan antamisen kokonaan hetkeksi?

Karvanaama

Lisätietona edelliseen mainittakoon, paikalla olleet tulpanjohdot olivat accelin, joissa luki stainless steel. Vastuksetonta mallia, siis väärät johdot, tilalle laitoin paikallisesta varaosaputkasta löytyneet ultiman hiilikuitujohdot.
Ennen ilmeistä läpilyöntiä sytkä toimi vastuksettomillakin johdoilla normaalisti.
Tilanne siis ohi tältä erää.
Tämä stoori siksi, jos joku painiskelee vastaavien pulmien kanssa.

Pietari

Mulla loppu pätkiminen täyskaasulla vasta tänä keväänä kun laitoin cv keihinin paikalleen.käy tyhjäkäyntiäkin heti , ilmsn vartin lämmittelyä ja uskaltaa vääntää hanat kaakkoon ilman ylimääräisiä pätkimisiä.ihan kuin olis tullu joku hevonenkin lisää..
Ihanaa.tietty vaihdeaski porsi heti perään, mutta onhan se kivaa kun joskus ilonaiheitakin..

;D

Das Fette Sau

Miulla on kanssa tätä ongelmaa. Eli tyhjäkäyntiä käy nätisti, mutta nyt on ruvennu kaasuttaessa röpöttämään, tupsauttelemaan kaasariin (ainaki kuullostaa siltä) ja patskuttaa välillä putkessakin hyytyen samalla. Kierrosta ei ota kun röpöttämiseks menee. Tätä tapahtuu lähes joka kerta kiihdyttäessä tai paikallaan kaasuttaessa ja varsin matalilla kierroksilla jo. Sytytystä säädin kokeilumielessä hieman myöhemmälle niin paheni vaan.

Kaasari on S&S Super E ja se on niissä säädöissä kun se oli kun pyörä miulle tuli (aiemmin ei pätskinyt, ainakaan näin paljoo). Tulpat on ihan terveen mustat miun mielestä, ei ainakaan laihalla oo. Akku on uusi. Kärkisytkä (uudet kärjet). Tankissa tuoretta 98E:ä. Pensansuodatinta ei oo tankin ja kaasarin välissä. Eilen huomasin, että tankkiin tulee alipainetta, mutta ongelma ei poistu vaikka ajais korkit auki. Jotenkin perstuntuma ongelmien alkamisajankohdasta on että ku laitoin suomalaista pensaa nii tää ongelma alkoi, aiemmin tankissa oli mopon mukana tulleet amerikkalaispensat.

Oisko kellä antaa jotain vinkkiä, mistä miun kannattas tätä lähteä tutkimaan? Kaasarin ajattelin käydä läpi seuraavaks, mutta oisko jottai mitä voisin kokeilla jo ennen sitä? Miulla ei tuosta S&S -kaasarista oo kokemusta, jos jollain on siihen hyvä "ohjekirja" sähkösenä nii oisin kovasti ilonen :)
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

ezmo

Mulla loppui täyskaasuröpötys juuri eilen, kun main jettiä pienensin 004 verta. Nyt LÄHTEEE!!!!

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

flhx

Lainaus käyttäjältä: Das Fette Sau - 31 heinäkuu 14, 08:48:08
.... jos jollain on siihen hyvä "ohjekirja" sähkösenä ...)

En tiedä millasta ohjekirjaa oikein haluat mutta tuolta saat ladattua alkuperaisen ohjeen ko.kaasariin jos lontoo taipuu. Listassa heti neljäntenä "51-1012     Installation and Jetting Instructions for S&S Super E and G Series "Shorty" "


http://www.sscycle.com/tech-info/instruction-sheets/?fuel-systems
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Das Fette Sau

Lainaus käyttäjältä: flhx - 31 heinäkuu 14, 11:04:39
Lainaus käyttäjältä: Das Fette Sau - 31 heinäkuu 14, 08:48:08
.... jos jollain on siihen hyvä "ohjekirja" sähkösenä ...)

En tiedä millasta ohjekirjaa oikein haluat mutta tuolta saat ladattua alkuperaisen ohjeen ko.kaasariin jos lontoo taipuu. Listassa heti neljäntenä "51-1012     Installation and Jetting Instructions for S&S Super E and G Series "Shorty" "


http://www.sscycle.com/tech-info/instruction-sheets/?fuel-systems


Tämä on oikein hyvä! Kiitti! :)
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."