Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shoveli alkaa pätkimään täyskaasulla

Aloittaja Pietari, 12 joulukuu 09, 09:25:39

« edellinen - seuraava »

Pietari

Potilaana -80 1200 shoveli, kaasutin kaiketi läppäkeihini(en oo ihan varma),kiihdytyspumppu on, sytkä dyna 2000i.Oireena
pätkiminen ja paukutus täyskaasukiihdytyksessä.eli kun tupin kääntää nurin hetken aikaa mennään hyvin,alkaa pätkiä,vähän kaasun hölläystä ja taas mennään,siis ajossa, paikallaan tätä ei ilmene.kaasutin putsattu, suuttimien koosta ei tietoa, eipä tuossa tainnu paria suutinta enempää olla...sytkän nappuloista curve 1 käytössä,curve 2:lla tuntui käynnistyvän huonommin(vain kiksi).
Oire on tainnu olla koko ajan mopossa , eipä se juuri haittaa muutakuin joskus ohituksissa tulee jänniä hetkiä ...tästää pätkimiskohdasta siis pääsee tavallaan "ohi" pienellä kaasun hölläämisellä ja hiljaa kaasua vääntämällä, vähän on taas vaikea selittää...saisko sitten liikaa bensaa kiihdytyspumpulta,vaiko liian vähän...muuten käy ja kukkuu hyvin ,tuo "vika" alkaa olla jo ominaisuus, kolme kesää on jo totuttanut siihen mutta olishan se kiva jos siihenkin löytyis korjaus...olisko kellään mitään vinkkiä...

Kokkonen

Oletetaan että sytytysennakko on kohdallaan, jolloin seuraava tarkistus voisi olla: Dyna 2000i:ssä on piuha VOES kytkimelle. Onko sellainen käytössä? Jos ei niin purppura VOES johto pitää olla kytketty maihin. Jos kontakti on irti, vaikuttaa ennakkokäyrään. Muuten käyrä 1 pitäs olla ok, jos ei detonoi.
Tötterön sytkätilan kansi auki, virrat päälle, Dynan modulin vihreä ledi kuuluu palaa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Kuulostaisi siltä että homma tyssää bensan puutteeseen. Onhan bensan pinta tarkistettu ohjearvon mukaiseksi? Entäs linja tankilta kaasarille - onko välillä suodatinta, millainen se on? Koska viimeksi vaihdettu? Onko bensahanassa tankin sisällä oma suodattimensa ja kuinka paskainen se on?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Pietari

bensalinjat sun muut on tutkittu monesti, mutta tuo dynan purple piuha mulla  taitaa olla kytkemättä...ja kun manuaalia luin sadannen kerran niin tosiaan löysin maininnan sen maadoittamisesta...prkle se oli ovelasti sivuhuomautuksena jossain lopussa...ja piuhakaavioissa puhutaan violetista johdosta...no purple maihin ja kevättä odottelemaan...kiitoksia avusta.

Kiiski

Kiinnitti huomion toi ettei ole kun pari suutinta kaasuttimessa, monta niitä pitäis olla että aiheuttaa tarvetta suuttimien lähempään tutkiskeluun? Niin ja purple on englantia ja tarkoittaa violetti. Tarkista että bensatankin huohotus toimii jos sulla on kiinalainen bensahana vaihda se pingelin-hanaan maksaa, mutta toimii eikä mene heti paskaks. Pääalueen suutin 1-2 pykälää isommaksi jos huononee niin pienemmäksi. Jos mikään näistä ei auta ota kaksi ruuvia auki imusarjasta, etsi iso kivi ja viskaa se paska siihen niin loppuu kituminen sitten käsi taskuun ja s&s kaupoille välialue 28,5 ja pääalue 72 ja sama alusta paitsi kivi episodi.

Pietari

Noihin muihin jaksa sen enämpiä puutua mutta kyllä se violetkin taitaa olla ihan englantia ja tarkoittaa samaa väriä kuin purple, sehän mulla oli pointtina että samassa ohjeessa oli ensin purple ja kaaviossa violet...pistää pienen kulkijan pään ihan pyörälle...

Pietari

Nonii nyt on kokeiltu voes-johdon maadoittamista ilman menestystä, sama paukuttelu ilmaantuu edelleen..Käsi kouraisi jo molemmat taskut syvältä eikä löytyny kuin killkkuja ja nöyftää, eli s&s kaupoille ei ole asiaa...mutta jos sitte suuttimia sais niillä vähillä kilkuilla.Nyt paikallaan 180 ja sen kumitutin alla 68 ja se kaasari oli läppäkeihini...mihis suuntaan noita kannattais kokeilla vaihtaa ja kumpaa.Tulppien väristä en en mee vannomaan mutta melko mustiltahan nuo näytti, mutta tuossa on ennen tallia pikku pätkä hiekkatietä joten ihan täydestä laukasta en niitä oo syynänny, ei viiti pysähtyä paanan varteen tulppia availemaan, joku luulee pian että se on rikki ;D ja sitte hetkessä on yleisömeri ympärillä...kokeilisko hakea pienemmän pääsuuttimen eikös tuo 180 ole jo aika isoimmasta päästä, soveli on kuiteski(tietääkseni) vakio 1200:n suorilla putkilla (no on niissä pari kurvia... ;)) ja sillä perinteisellä pisaranmallisella s&s putsarilla...

Kiiski

#7
Jos kaasu todellakin pohjassa ja käynti muuttuu heti todella huonoksi tai tuntuu että meno stoppaa kuin seinään, niin pääalue rikkaalla tod näk. Tule 2-3 kolme pykälää alas päin 165? Ja varovasti ettei mene laihalle turvallisinta olis tulla pykälä kerrallaan. Välialuekkin saattaa tarvita säätöä pääsuuttimen vaihdon myötä.
Tämä siis villi arvaus! Voihan se olla että kohokammiosta loppuu bensa silloin yleensä jaksaa mennä muutaman sata metriä kaasu pohjassa minkä jälkeen hyytyy täysin.

Pietari

tua noi,kaasarin korjaussarja (alko vähä tihkuttaa talven jäliltä) haettu ja pienenpää pääsuutinta...mites tuo pensapinnan säätö, en äkkiseltään löytäny netin syövereistä mitään ohjetta, ehkä mulla ei ollu hakusanat kohillaan (läppäkeihin säätö???)Olisko rautalangasta väännettyä ohjetta antaa?

Kokkonen

Shovelin läppäKeihinin benspintoihin löytyy seuraavia arvoja:
1976 - 1978 =  0.630 - 0.670 tuumaa ( 16 - 17 mm)
1979-> 0.550 - 0.630 tuumaa ( 14 - 16 mm)

Koitan liittää jonkin kuvan mukaan tuohon alle...
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Pietari

Kiitoksia ,tuosta oli paljon apua.Mulla oli bensanpinta liian alhaalla ,reilustikin.En kyllä tiedä kumpi malli mulla noista on mutta laitoin sen 16mm, se on molemmissa vielä toleransseissa.Pikaisen testilenkin aikana paukutus oli ainaskin huomattavasti vähäisempää mutta tulpat oli jo hakeneet sellaisen hopeanharmaan sävyn eli 180 pääsuutin takaisin ja kokeillaan uusiks, vähän pidemmällä lenkillä.

souweli

Mulla oli softailissa viime suvena aivan samana juttu. Kaikki kävi muka läpi, säädin bensapinnan yms. Vähän auttoi kun otin tankin sisältä hanan suulta muovisihdin pois ja kävin hanan läpi. Oli melko tukkeessa, mutta ei auttanut. Pätki koko loppu kesän.

Nyt talvella oli tankki irti ja ajattelin vielä kerran katsoa hanan. Siellä olikin joku kova nööli, joka esti bensan virtauksen. Ja nyt toimii.,,,

Eli veikkaan, että jossain sulla on vielä kakkelia estämässä menoa ja veikkaisin bensahanaa....
Ketuttaako, häh? www.ketunkulma.fi

Make

Antakaa määki huudan! Onhan sulla se tulppa siinä ala-aluesuuttimen päällä? Siis jos kyseessä on läppäkeihin.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Pietari

Vanha ketju mutta jaaritellaan ny vielä...ei oo sovelin röpöttelystä päästy vielä eroon ,melkein unohtanut koko asian mutta mutta...Rautikseen oli ilmestynyt sama saatanan vika talven aikana...samanlainen -83 mallin (ainakin Herr Kokkosen kattavan selvityksen mukaan,kiitoksia vaan) läppäkeihini kuin sovelissa ja vähän pensan tihkuiselta tuntuu kaasarin pohja...kattelen nuo suutinkoot kohta .Ja Kokkosen perusteellisen infon http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=2198. innostamana aion säilyttää molemmissa tämän parjatun keihinin...

filtteri

jos se rautis viimekesänä toimi ja nyt ei niin vika tuskin löytyy suuttimista,jollei mitään muutoksia ole tehty??? onko viimekesän litkut tankissa