Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mummorauta Tolle alaputket ja 220mm leveät säädett'ävät 3G t-kappaleet

Aloittaja mikjus, 18 helmikuu 16, 13:21:06

« edellinen - seuraava »

mikjus

220mm leveet säädettävät 3G T-kappaleet ja Tollen alaputken. Valmista mummorautaa ei ole Tollellakaan 220mm leveydelle. Tekeekö kukaan sopivia? Saa tarjota, vai pitääkö alkaa itse suunnittelemaan? Toki vähän haastavaa kun työkaluina on porakone, rälläkkä ja kiinansorvi.

Jos joutuu itse tekemään niin kumpi parempi, sellainen joka kiinnittuu alapurkien sisäpinnan m6 reikiin vai sellainen joka kiinnittyy alaputkien ympäri? Alaputkien ympäri olisi siinä mielessä ehkä parempi että etulokarikin menisi vakiopaikoilleen. Muutenkin tuo 1-osainen oli ehkä siistimpi.

Sisäpinnan reikiin kiinnityvä 3-osainen
http://www.tolle-engineering.se/store/p/accessories-and-replacement-parts-forks-206362/tolle-tweek-bar,-3-pieces-347695

Alaputkien ympäri/ 1 osainen
http://www.tolle-engineering.se/store/p/accessories-and-replacement-parts-forks-206362/tolle-tweek-bar,-1-piece-347694

+24" keula tuntuu aika letkulta ilman mummorautaa. Yritin jäykistää mahdollisesti tulevan etulokarin hitsaamalla sisäpuolelle kinnikeiden kohdalle 1.5mm pellin ympäri mutta vieläkin paikallaan käännellessä letkuaa. En tiedä sitten onko tästä mitään haittaa, vanha keula teki kyllä ihan samaa, nyt näyttää tosin pahemmalta, ehkä siihen vaikuttaa se että kääntöäkin on enemmän.

Kiwi

Noilla työkaluilla saat varmaan helpommin tehtyä semmosen mikä tulee lokarin kiinnikkeisiin. Toki jos on käytettävissä esim. joku laser/vesileikkuri nii piirustusten mukaan saat kumman tahansa ja pientä lopputyöstöä.

Kokkosen projektissa näytti hyvältä toi lokarikiinnikkeisiin tuleva ;)

Spöke

Mä teen alsasta kuukauden sisällä kaverille 220:een keulaan mummoraudan. Tulee kolmella ruuvilla/ puoli. Voin tehä kyllä kaksikin. En tosin tiedä sopiiks siihen loksua sit enää, kun se ei kuulu choppervarusteisiin.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

maick

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 18 helmikuu 16, 15:26:27
Mä teen alsasta kuukauden sisällä kaverille 220:een keulaan mummoraudan. Tulee kolmella ruuvilla/ puoli. Voin tehä kyllä kaksikin. En tosin tiedä sopiiks siihen loksua sit enää, kun se ei kuulu choppervarusteisiin.
-Spöke

Minkälainen design tulossa? Mullakin olis tarve mid-glide mitoissa olevalle wobbelstaagille ja Tollen alaputkiin. Kuten varmaan muistat...

Spöke

Design on päässä, laitan tänne fotoja, jahka tulee valmista.  Mut itelle ainakin jarrujen jakotukilla varustettu, niinku muistat...
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

maick

Laitatko jossain välissä ihan privaakin..? Sama ajatus kun on kummassakin päässä  ;)