Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

sisäkaasukahvasta ja vaijerista kysymyksiä

Aloittaja mikjus, 13 helmikuu 16, 10:13:45

« edellinen - seuraava »

mikjus

Onko Kustom Techin sisäkaasukahva toimiva vai onko joku muu laatumerkki parempi/luotettavampi ja mistä syystä? Tulee RST tangon sisään jossa sisäreikä 19mm mutta sen poraaminen vaadittavaan 21mm ei lienee aiheuta ongelmia.

Mistä vaijeri sisäkaasuun?, Kaasarina S&S Super G, nykyinen vaijeri on +8" barnetti, saako vaijerin pilkottua tuosta vakiosta? Ongelmana lienee vaijerissa oleva metallinen säätö jossa kulma, sen saa katkaistua suoraksi joten se voisi toimia kun kääntää kaasarin päähän mutta en tiedä riittääkö pituus, aina voi toki ostaa uudet pidemmän aihioksi.

Yleismallista tee se itse vaijeria saa kieppeinä mutta ulkokuori mustaa ja muut mun vaijerit on muovilla päällystettyä teräspunosta. Onko siis pilkottava jostain valmiista vaijerista jos haluaa värimaailman samaksi, jää kuitenkin vähän näkyviin. Kalliitahan nuo valmiit on verrattuna yleismallin vaijereihin mutta se ei tässä konkurssissa enää tunnu missään.

Törmäsin tuossa jonkun muellerin sisäkaasun mukana tulevaan PTFE vaijeriin jota ei tarvitse eikä saa rasvata. En tosin löytänyt sitä irrallisena myynnissä. Onko tämmöisessä järkeä vai toimiiko ns. vakio vaijeri yhtä hyvin tangon sisällä?  Barnetin vaijereissa on mielestäni ainakin osassa vaijeriosa päällystetty jollain muovilla, liekö sitten sama juttu.

Spöke

Venhill:in DIY vaijerit ovat erinomaisen hyviä, niissä on myös teflonliner. Setin mukana tulee juotettavia päitä, sisäkaasuunhan pää ruuvataan kuusiokololla kiinni. Pannussa mulla on ollut Tollen sisäkaasu ja Chopperiin sellaisen myös hankin. Ei ongelmia toiminnan suhteen. Halpissisäkaasutkin pelaa, mut vaatinevat pientä fiilausta ja säätöä. Semmonen laitettiin viime keväänä hippityttöön, eikä omistaja valitellut.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

mikjus

Kuka myy Venhilliä vai pitääkö tilata maailmalta?

Kapteeni sika

http://www.venhill.co.uk/

Paree vissiin tilata suoraan pääkallopaikalta, ei o pahat kulut.

Roadrunner

Mulla Pannun sisäkaasukahvassa polkupyörän vaihdevaijeri Biltemasta.
Ei maksanut kuin muutaman euron.

mikjus

Tilasin tämmösen:

http://www.venhill.co.uk/Cables_-_Components_Kits/Braided_Universal_Kits/U01-4-175_BRAIDED_SINGLE_THROTTLE_CABLE_KIT.html

Katsotaan mitä tulee. Polkupyörän vaijerit olisi toki olleet 20x halvemmat mutta ehkä tässä kohtaa en säästele.