Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiillotuskone - kierrokset ?

Aloittaja Jii, 10 helmikuu 16, 09:31:24

« edellinen - seuraava »

Jii

Tarkoitus olisi rakennella kiillotuskone pääasiassa alumiinin kiillotusta varten. Rakenne tulisi olemaan mallia "smirgeli" eli lumppulaikat akselin molemmissa päissä ja veto sähkömoottorilta akselille hihnalla. Taajuusmuuttaja löytyy nurkista jolla olisi tarkoitus hoitaa kierrosten säätö.

Hihnavedon välityssuhde on mietinnässä eli millaiset maksimikierrokset laitteesta olisi hyvä saada ulos ?

Spöke

Mulla on koneteollisuuden kiilloituskone. Siinä taitaa olla 2850 1/min. 250-300mm laikoilla ajelen.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jii

Kiitokset! Täytynee tähdätä noihin samoihin lukemiin  :)

rodchop

Tuolla juttua noista. http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1337.0

Itsellä myös 2850 rpm smirkelistä rakennettu. Siten että varustettu Taajuusmuuttajalla portaattomasti säädettäväksi.
Ikinä en lähellekkään Max kierroksilla kiillota vaha lentelee seinille & Palaa. Kehänopeus kasvaa järjettömäks mitä isompi laikka.
HOG Forever Forever HOG

Natking

Onkos jollain oikeesti tietoa et paljonko toi laikan nopeus pitäis olla onnistuneeseen kiillotukseen?
Noissa koneissa, esim Torafors näyttäs olevan 2850rpm/200m laikka, eli tekiskö se sitten 298m/s(???),
et onk se sitten tarpeeks lähellä?

Nyt kun vaihdellaan laikkojen kokoja niin taajarihan on tietty oikea laite korjaamaan tilannetta, mut tarttisko sitten olla vielä joku kierrostenilmasin?

Ja tietääkö joku että käytkö noi samat optimi nopeudet kaikille laikoille?  Nyt kun on rättiä, hamppua, silkkiä, mitälienee?
Välillä kun houmaa et eri laikoilla ja aineilla hiukan ''palaa'' aineet kiinni kappaleeseen.

Just trying to be different (like everyone else)

erakko

Meillä on ainakin duunista sellaisia rättilaikkoja et tuo 2850rpm on ihan liikaa, puolet siitä on sopiva. Niissä on pakkaukseen merkattu max  kehä nopeus.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Natking

Haa, no nyt ollaan likellä. :-)
Katokko Erakko show-mielessä mitä nopeutta niille suositellaan, ja mikä niitten halkasija on?
Just trying to be different (like everyone else)

tsepatti

Tein itselle vanhasta kahvimyllystä koneen, eli siinä oli pelkkä se moottori , se on voimavirta moottori ja pyörii jotain 1100 rpm.Laitoin siihen yli 200 mm lumppulaikan (en muista tarkkaa halkaisijaa) ja kehänopeus on noinkin isolla laikalla sopiva , vahat ei lennä seinille. Musta nuo 2850 rpm koneet pyörii liikaa. Eli tuosta kuvasta nuo kaikki kahvi suodattimet yms muut pois, niin moottorin kyljessä on pelkkä akseli. Jalusta on niin korkea että mahtuu isompikin osa ja painaa sen verran että pysyy pöydällä. Ja moottori on melkein äänetön.