Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pienikokoinen 12V pääkatkaisija

Aloittaja Lawless, 15 helmikuu 09, 13:44:18

« edellinen - seuraava »

Lawless

Eli hakusessa olisi pienikokoinen 12V pääkatkaisija, joka kestää Odyssey akulta tulevan hetkellisen n. 500A "potkaisun".
Bilteman mallit ei miellytä ja tämä pitäisi saada piiloon... ???
Perinteinen virtalukkokaan ei nyt tule kysymykseen.

Mistä tuollaisia pääkatkaisimia voisi löytyä?

Santtu

Tahtoo virtaa kulkea sen verran, että tuossa ei mikä tahansa kytkin riitä. Siis jos haluaa katkoa kaikki sähköt. Mulla on sellainen Bilteman veneen pääkatkaisija -mallinen jonka saa kyllä piiloon kun hiukan säätää. Kytkimen kahva lähtee off-asennossa irti eli se toimii samalla (isona) avaimena. Kahva kun on irti niin kytkintä ei juuri näe, kiinni taas ollaan liikkeessä niin sillä ei ole väliä.

Kytkin kannattaa laittaa akusta tietenkin maajohdon puolelle.

Samaa tuotetta ei tunnu enään olevan tarjolla mutta tuo Biltema pääkatkaisin ajanee saman asian ja on melko hyvin piilotettavissa. Ja kun tuo ei kelpaa niin myös Motonetissa on jonkinlainen pääkytkin tarjolla, kuvaa en löytänyt.

Näppärä rakentaa itse tuollaisen kytkimen maan puolelle. Siinähän on tärkeää kunnolliset kontaktipinnat silloin kun ollaan kiinni ja irti ollessa reilu rako. Jos se pääsee helisemään niin saattaa syntyä kipinöitä jotka ei kuulemma ole hyväksi...

mopar72

Itse kokeilin tämmöistä sivunapa akkuun tarkoitettua kytkintä,sai helposti piiloon pyörän alle ei jäänyt yhtään näkyviin. Ensin vähän epäilin että miten tärinät vaikuttaa tohon ,mutta täriseehän ne isolohkon konehuoheetkin. Tosin kun saan käyttö kokemuksia kartutettua niin kerron heti oliko "susi" idea.   http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=2433&p_id=418&editmode=showprod

Sammy

Itse yrittänyt etsiä tuollaista linkin kaltaista kytkintä. Normi akunnapaan sopivia löytyy,mut tollanen sivunapa kytkin hakusessa..  Ehdotuksia mistä löytyis??
Tepolle pistin meiliä asiasta, ei osannut sanoa koska tulis lisää..

mopar72

Lainaus käyttäjältä: mopar72 - 26 maaliskuu 09, 09:32:03
Itse kokeilin tämmöistä sivunapa akkuun tarkoitettua kytkintä,sai helposti piiloon pyörän alle ei jäänyt yhtään näkyviin. Ensin vähän epäilin että miten tärinät vaikuttaa tohon ,mutta täriseehän ne isolohkon konehuoheetkin. Tosin kun saan käyttö kokemuksia kartutettua niin kerron heti oliko "susi" idea.   http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=2433&p_id=418&editmode=showprod

Noniin ,vähän kokemuksia tuli kytkimestä >:(.Viisikilometriä se siellä kesti,ja sit tärinästä poikki.Eli se siitä :D.Tai kyllä vielä kerran kokeilen kun jostain uuden löydän,ja katson jännitykset ja paikan paremmin.

-Esa