Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Club/Tracker henkinen tuore Sportster

Aloittaja vaakko, 31 lokakuu 15, 13:23:47

« edellinen - seuraava »

vaakko

:) On tämä hiukan erilainen 48 kun yleiseen linjaan vertaa. Vaikka sinällään mitään ihmeellistä tai radikaalia ei ole tehty. Jo lyhkäisten lokareiden tilalla on vielä hiukan lyhyemmät, etukate on lisätty, jousitus on korkeampi. Siinä suurimmat mitkä sivuprofiilista näkyy. Puhtaasti bolt-on. Takaa huomaa leveämmän takasen paremmin vaikka hiukan tuo näkyy sivuprofiilissakin.

Nyt kun tätä on pihalla katsellut niin enää nuo öljytankin ja akun suojien kiiltomustakaan ei ärsytä kuten oranssin tankin kanssa, erikoinen homma. Ajattelin ne maalauttaa mattamustaksi mutta nyt taidan vielä jäädä pohtimaan.

filtteri

kun lähtökohta on hyvä ei radikaalia muutosta tarvitse tehdäkkään ;)

Jack

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 26 huhtikuu 16, 07:59:57
kun lähtökohta on hyvä ei radikaalia muutosta tarvitse tehdäkkään ;)

neljäkasin vika on vaan se 16" etunen
Flatheads!!!

Miska

Lainaus käyttäjältä: Jack - 26 huhtikuu 16, 10:14:44
Lainaus käyttäjältä: filtteri - 26 huhtikuu 16, 07:59:57
kun lähtökohta on hyvä ei radikaalia muutosta tarvitse tehdäkkään ;)

neljäkasin vika on vaan se 16" etunen

Mä lasken sen eduksi.  :D
-Just another guy on the lost highway-

Jack

#34
urheilupyörä ja putterengas ei oo musta se oikee ratkasu... ;D anteeks ku sotken täällä ...
Flatheads!!!

vaakko

Putterengashan on just hyvä :D Vaikuttaa pyörän habitukseen melko paljon. Eipä silti, menisihän tuo perus 19":llakin mutta kun tässä alkuperäisenä tuo on niin mitäpä sitä vaihtamaan. Ja keula pelaa hienosti nykysetupilla.

Ohjausiskaria en ole vielä lähtenyt vesisaateeseen laittamaan paikoilleen mutta pitää se pistellä tässä kans pian niin pääsee testaamaan. Säätöalue oli todella laaja joten sopiva asetus luulisi löytyvän.

Jack

juu ja ei sen 19" kanssa sit lokaria käytettäs.

Miksi ohjausiskari? meinaakko et vobeltaa ilman sitä kun tehot lisääntyny huimasti?
Flatheads!!!

vaakko

Ohjausiskarin tuoma hyöty on vielä tietyn tason arvoitus kun sellaisesta ei ole kokemusta, mutta tavoite on tehdä sillä viimeinen silaus keulan käyttäytymiseen erityisesti kovempaa ajaessa. Uskoisin että se hiukan rauhoittaa ja tuo tarkkuutta ohjaukseen vaikkei nyt mitään ongelmaa ole ollutkaan. Sehän ei silti tarkoita etteikö voisi paremminkin mennä. Lähinnä sillä mentaliteetilla että katsotaan nyt tämäkin kortti niin tietää onko vaikutusta vai ei :) Nettikommenttien perusteella vaikutusta joko on tai sitten ei ole, yleisimmät kommentit tosin koskee ns. merkittömiä halpiksia. Hiukan hankala on löytää mitään kommentteja kun ohjausiskarit ylipäätään on aika harvinaisia.

ma^ko

Ohjausiskunvaimentimella voi rauhoittaa levotottomasti käyttäytyvää keulaa(=pysty ja niukka jättö), jos ei ole rauhoitettavaa geometriaongelmaa, on kyseinen esine vain kosmeettinen hyödyke.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

twinspeed

Tää on mainio pyörä. Monet jutut, joista en ole pitänyt, näyttää tässä hyvältä. Tuo kuustoistanen paksu etunen on hyvä esimerkki: aina ottanut silmään uusissa sporteissa, mutta tässä näyttää hyvältä. Muutenkin ennakkoluuttomasti yhdistelty elementtejä ja lopputulos on onnistunnut.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

vaakko

Moottori-ketjuun jo päivitinkin että nyt on autotune-ajelut käynnissä ja säädöt menevät pikkuhiljaa kohdilleen. Tätä hupia riittää varmaaan seuraavat 1000km (öljynvaihto n. 500km päästä), mutta samalla voi nautiskella näteistä mutkapätkistä ja tutustua varovasti moottorin uuteen "hienostuneen räyhäkkeeseen" luonteeseen :D

Ja ohjausiskarin sain paikalleen nätin auringonpaisteen saatelemana. Lähdin liikkeelle minimivaimennuksella (taitaa olla n. 20 porrasta) ja piru vie kun tekee taikojaan ja vaikutuksen huomaa kyllä välittömästi. Ja kuten aiemmin todettu, mitään "ongelmaa" ei ole ollut, mutta kyllä vain rauhoittaa keulan toimintaa ja tarkentaa ohjausta. Ohjaus on nyt todella tarkka ja sulava, mutkapätkillä oli kiva kun pyörä menee tosi nätisti lähes ajatuksen voimalla juuri sinne minne pitääkin. Kaikenlainen pieni "eläminen" mutkassa on hävinnyt, eturengas träkkää nyt tietä tosi tarkasti eikä ole moksiskaan pienistä pinnan epätasaisuuksista mutkissakaan. Uskoisin että vauhdin kasvaessa edut tulevat vain paremmin esiin. Ehdottomasti kannattava hankinta. Pitää hakea vaimennuksen säätö kohdilleen pikku hiljaa eli kokeilee lisätä vaimennusta kunnes alkaa tuntumaan liialliselta.

En tiedä miten sportsterin vakiogeometrialla toimii tai on toimimatta, mutta tässä minulla vaikutus on todella selkeä ja pelkästään positiivinen. Varmaan saa halutessaan myös negatiivia vaikutuksia aikaan liian kovalla vaimennuksella (ohjauksen herkkyyden katoaminen). Minullahan on nyt vakio 48:iin verrattuna korkeutta lisää takana n. 2" ja keulassa n. 0,5".

Smokie

Onko toi iskari joku kiinanihme? Eilen noita Ebaystä kattelin. Tilasinkin yhden, 23â,¬ postikuluineen päivineen ???

vaakko

Ei oo kiinaihme eikä ihan noin halpa ;D Hyperpro.

Kiwi

Itekki sorruin tilaamaan kiinalaisen ja tästä sun postauksesta aloin miettimään että säädettävä pitäs hommata. Toi kiinalainen kun ei sitä ollu ja muutenki huonosti tehty, pää oli ruosteessa ja ihan niinku olis ilmaa sisällä kun käyttää päästä päähän, suht löysän olonen siis. Onneks sain rahat siitä takasin kun valitti.

Smokie

Pitikö lähettää romu takaisin? Mulla oli 2 iskaria hyllyssä ja retuuttelin niitä viilapenkissä. Halpismalli oli ihan paska ja vanha laatuvehe toimi muuten ok mutta kun pari kertaa retuutti lujaa sisään ja ulos niin siihen tuli sentin parin tyhjä liike. Eihän tuollaisesta oo kuin haittaa. Suutuspäissään hajotin sen niin ei toimi enää edes Esson baarissa ;D