Finnbikers

  • 18 Lokakuu 2019, 00:05:10
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Kromitankki sai turbon, ruiskun ja koneremontin.  (Luettu 62086 kertaa)

JKKo

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 451
Vs: Kromitankki sai turbon, ruiskun ja koneremontin.
« Vastaus #240 : 23 Kesäkuu 2019, 22:52:50 »



Tällä foorumilla on niin hiljaista, että voinen pikkuisen pölyjä pyyhkäistä.

Meninpä ajankulukseni tommosta kuvanmukaista kokeilemaan. Ajatus oli rajoittaa ahtoja yläkierroksilla. Siihen oli kaksi syytä. Mahdollinen teholappu osuisi mukaville kilowateille ja toisena se, että mulla oli jonkin verran käyntihäröä punarajan tuntumassa ja ajattelin, että jos ahtopaine olisi laskussa, se häiriö menisi pois.

Vaan ei tuo tommoinen prikka toimi sillä tavoin. Painekoteloahan mulla tässä ei ole. Tiedän, se on epäortodoksista. Tässä on vain noin puoli metriä kanavaa, josta suurin osa 38-40 millistä ahtimen kompressorin lähdön mukaan.

Prikka tuli vähän ennen puolta väliä. Hämmästyttävää, mutta ahto putosi puolesta baarista ehkä noin kolmeen kymmenykseen  koko ahtokierrosalueen alusta loppuun. Tuo ei siis kuristanut kierrosluvun tai virtauksen funktiona, mutta per täytös teki sen kyllä hyvin.

Painekotelottomasta laitteestani on toinenkin huomio. Dumppi säksätti aika erikoisesti ennen kuin kiristin sen pohjaan saakka. Säätöalue on jotakin 0,5-1,3 bar (Malpassi). Ilmeisesti tuolla kanavassa käy aikamoinen painevaihtelu, jota ei mittarilla näe. Siksi dumppi säksättää. Säksätti.

Ai niin. Yksi oppi on otettu. Ahtoilmasta kun ottaa anturilla lämmöt ja säätää sillä seoksia, niin voi mahdoton, että saa monta oiretta. Riittää kun käyttää konetta missä nyt sattuu liikennevaloissa pitkään, turbo vissiin kuumuu ja kas, taas laite on ihan epävireessä. Toinen sotku tuli moottoritiellä kun pitkässä vedossa taas alkoi laihentaa ”kilikiki” säestyksellä. Kuoletin ko anturin vaikutuksen. Ei tällä ajeta kuin +10..+30C keleissä, joten aika turha kompensoida moista aluetta.

Mitähän vielä? Ajattelin lisätä ensi talvena pikkuriikkisen välijäähdyttimen. Tarvitsee tehdä mittojen mukaan. Syylärikorjaamolleko laitan kyselyitä? Vai onko näille jäähyille muita tekijöitä?
Kirjattu
883/1200/turbo

Kaitsu61

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 42
Vs: Kromitankki sai turbon, ruiskun ja koneremontin.
« Vastaus #241 : 24 Kesäkuu 2019, 09:50:01 »


Mitähän vielä? Ajattelin lisätä ensi talvena pikkuriikkisen välijäähdyttimen. Tarvitsee tehdä mittojen mukaan. Syylärikorjaamolleko laitan kyselyitä? Vai onko näille jäähyille muita tekijöitä?

Suzukin VS1400 Intruderissa on tuollaanen suht nätti ja kompaktin kokoinen vakio-öljynjäähdytin, voisiko sitä ajatella välijäähyn aihioksi?

Kirjattu

Smokie

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 969
Vs: Kromitankki sai turbon, ruiskun ja koneremontin.
« Vastaus #242 : 25 Kesäkuu 2019, 13:25:19 »

Noista ei mee ilma läpi.
Kirjattu

JKKo

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 451
Vs: Kromitankki sai turbon, ruiskun ja koneremontin.
« Vastaus #243 : 04 Syyskuu 2019, 16:37:02 »

Leimassa. 0,293kW/kg (raja 0,3) ja 100dB (raja 106).

Ei pitäisi sattua kenenkään korviin.
Kirjattu
883/1200/turbo

013

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 435
  • vellu Pirinen
Vs: Kromitankki sai turbon, ruiskun ja koneremontin.
« Vastaus #244 : 04 Syyskuu 2019, 19:45:18 »

Onko sulla jonkinlainen äänenvaimennin turbon lisäksi?
Kirjattu
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

JKKo

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 451
Vs: Kromitankki sai turbon, ruiskun ja koneremontin.
« Vastaus #245 : 05 Syyskuu 2019, 07:06:07 »

Downpipen perässä on tuloputken osalta muokattu 2,5" slash cut etuvaimennin ja sen sisällä itse tehty isoreikäinen huilu. Korvakuulolta tämä järjestely leikkaa lähinnä korkeita ääniä. Omiin korviin tuosta kuuluu pientä papatusta ja mekaaniset äänet. Sivulliset ovat maininneet tätä hiljaisemmaksi kuin mun tehtaan vaimentimilla oleva Dyna.

Tuo vaimennin ei vaikuttanut turbon ahtointoon millään lailla.
Kirjattu
883/1200/turbo