Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
16 Heinäkuu 2019, 12:43:10 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: 1 ... 15 16 [17]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kromitankki sai turbon, ruiskun ja koneremontin.  (Luettu 58233 kertaa)
JKKo
Full Member
***
Viestejä: 445



« Vastaus #240 : 23 Kesäkuu 2019, 21:52:50 »



Tällä foorumilla on niin hiljaista, että voinen pikkuisen pölyjä pyyhkäistä.

Meninpä ajankulukseni tommosta kuvanmukaista kokeilemaan. Ajatus oli rajoittaa ahtoja yläkierroksilla. Siihen oli kaksi syytä. Mahdollinen teholappu osuisi mukaville kilowateille ja toisena se, että mulla oli jonkin verran käyntihäröä punarajan tuntumassa ja ajattelin, että jos ahtopaine olisi laskussa, se häiriö menisi pois.

Vaan ei tuo tommoinen prikka toimi sillä tavoin. Painekoteloahan mulla tässä ei ole. Tiedän, se on epäortodoksista. Tässä on vain noin puoli metriä kanavaa, josta suurin osa 38-40 millistä ahtimen kompressorin lähdön mukaan.

Prikka tuli vähän ennen puolta väliä. Hämmästyttävää, mutta ahto putosi puolesta baarista ehkä noin kolmeen kymmenykseen  koko ahtokierrosalueen alusta loppuun. Tuo ei siis kuristanut kierrosluvun tai virtauksen funktiona, mutta per täytös teki sen kyllä hyvin.

Painekotelottomasta laitteestani on toinenkin huomio. Dumppi säksätti aika erikoisesti ennen kuin kiristin sen pohjaan saakka. Säätöalue on jotakin 0,5-1,3 bar (Malpassi). Ilmeisesti tuolla kanavassa käy aikamoinen painevaihtelu, jota ei mittarilla näe. Siksi dumppi säksättää. Säksätti.

Ai niin. Yksi oppi on otettu. Ahtoilmasta kun ottaa anturilla lämmöt ja säätää sillä seoksia, niin voi mahdoton, että saa monta oiretta. Riittää kun käyttää konetta missä nyt sattuu liikennevaloissa pitkään, turbo vissiin kuumuu ja kas, taas laite on ihan epävireessä. Toinen sotku tuli moottoritiellä kun pitkässä vedossa taas alkoi laihentaa ”kilikiki” säestyksellä. Kuoletin ko anturin vaikutuksen. Ei tällä ajeta kuin +10..+30C keleissä, joten aika turha kompensoida moista aluetta.

Mitähän vielä? Ajattelin lisätä ensi talvena pikkuriikkisen välijäähdyttimen. Tarvitsee tehdä mittojen mukaan. Syylärikorjaamolleko laitan kyselyitä? Vai onko näille jäähyille muita tekijöitä?
tallennettu

1991 883/1200/turbo
2009 Street Bob
Kaitsu61
Newbie

Viestejä: 42



« Vastaus #241 : 24 Kesäkuu 2019, 08:50:01 »


Mitähän vielä? Ajattelin lisätä ensi talvena pikkuriikkisen välijäähdyttimen. Tarvitsee tehdä mittojen mukaan. Syylärikorjaamolleko laitan kyselyitä? Vai onko näille jäähyille muita tekijöitä?

Suzukin VS1400 Intruderissa on tuollaanen suht nätti ja kompaktin kokoinen vakio-öljynjäähdytin, voisiko sitä ajatella välijäähyn aihioksi?

tallennettu
Smokie
Sr. Member
****
Viestejä: 968


« Vastaus #242 : 25 Kesäkuu 2019, 12:25:19 »

Noista ei mee ilma läpi.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 15 16 [17]   Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:  


add banner fakeblock

Finnbikers

Finnbikers

Finnbikers

Facebook