Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

48 Nights => PRANKSTER

Aloittaja Jack, 22 syyskuu 15, 19:37:09

« edellinen - seuraava »

Jack

Jep, ja ulkoistin sen homman.... ;D
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jack - 05 tammikuu 16, 10:08:41
Jep, ja ulkoistin sen homman.... ;D

Perin juurin yllättävää... ;D
Long John Stroker

Jack

Asentelin ralliputsarin paikalleen.

seuraa kysymys: kun toi on noin pieni; 4" halkasija K&N nin henkiikö toi kauhian paljon paremmin ku alkuperänen putsari?
Putketkin vaihtuu Danmoton 2-1 putkeen (V&H Competition kopio), niin pärjääkö vakioECU vai olisko syytä tehdä jotain? KLovasti on internaattoria selattu, muttei mitään järkevää saatu selville. Moni vetää pelkät putket vaihdettuaan sellaisenaan, mut ilmanputsarin vaihdolla lisättynä vaatis fuelpakkia tai uutta karttaa ECUun??

Flatheads!!!

Don Quijote

Noista uudemmista en tiedä mutta kaasari-sportti veti rajusti laihalle hengittävän ilmanputsarin vaihdolla. Pelkät mökäputket ei vielä vaatineet muutoksia kaasariin.

Eli varmaan tiedossa on jotain seoksia rikastuttavaa karttajumppaa...
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Jack

sepä, onko putsari hengittävä....tai hengittävämpi ku orkkiis????
Flatheads!!!

Lyytinen

Kannattaisikohan kuitenkin selvittää asia käytännössä eikä yrittää löytää mieleistä vastausta netistä? Kun netissä kukaan ei kuitenkaan vastaa kirjoituksistaan? Tarkoitan sitä, että kun noissahan on lambadat sun muut jo vakiona niin jos sen voisi jotenkin haaroittaa tai ihan sen prätkän tietokoneelta nähdä?

Jack

kunhan lämpimikseni kyselen :-)

ja luuletkos että mä ymmärän mitään moisista saatanan keksinnöistä niinku ruiskusta ja ECUsta ynnä muista sähköhärveleistä niinku lambdoista? Tämä on ihan uutta ja kummallista kakskytluvun tekniikan jälkeen.

Vielä kun kotitallissa harrastaa ni ei oo juuri kaveria siinä keneltä lainata jotain johtoja johonkin....

kokeillaan kevväämmällä mitä sanoo ja ajellaan johonkin jossa joku asiasta ymmärtää....  ;D
Flatheads!!!

mikira

Mulla XR sportissa on ollu kiinni kahta erilaista putkea vakioputsarin kanssa, arcapovicin e-hyväksytty db-killerillä ja dan-moton möykkäputki. Molemmilla putkilla paukuttaa putkeen sekä on selvä vääntökuoppa kahden tuhannen paikkeilla, möykäputkella paljon suurempana. Sanoisin että kun on putsarikin vielä vaihdettu pitäisi säätöihin kadota joko uudelleen ohjelmoinnilla, taikka huijauspoksilla.

Motomatti

Noin yleisesti ottaen yhden lambdan järjestelmä pystyy tulemaan hieman vastaan kun virtausvastukset moottorissa muuttuvat mutta ei mitenkään kauheasti. Riippuu tosin moottorinohjauksestakin. Tyypillisesti lambdan vaikutus on silloin kun sen toimintapiiri on "closed"-asennossa eli toiminnassa kun ajetaan tasakaasulla silloin kun moottori on oikeassa käyntilämpötilassa. "open"-tilaan lambdaohjaus menee kun kiihdytetään, jarrutetaan tai kun moottori on kylmä. Silloin ajetaan, perus-, kiihdytys, kylmäkäyntirikastus, ym karttojen yhteisvaikutusalueella. Myös sytytyskartat on huomioitava.

Optimaalista olisi että moottorinohjauksen tarpeellisiin karttoihin pääsisi tekemään muokkausta. Jotkin moottorinohjaukset on "murrettu" eli sinne pääsee ainakin rajoitetusti ronkkimaan. Tai sitten valmistaja on tarkoittanutkin että käyttäjät voivat tehdä kehitystyötä itse ja pääsy järjestelmään on vapaata tietyillä edellytyksillä.

Kun järjestelmään ei pääse on silti mahdollista muokata esimerkiksi eri lämpötila-anturien signaalia tai jopa lambda-anturin lähettämää jännitetietoa. Myös kaasunasentoanturin maadoitusta rajoittamalla saa aikaan muutosta. Yleensä laittamalla kiinteän tai säädettävän vastuksen sopivaan paikkaan. ECUn "tiedonhankinta-antureista" osa on viiden voltin vertailujännitejärjestelmän piirissä.

Lyytinen

Jack, ei sillä että minäkään niistä teoriatasoa enempää ymmärtäisin. Yritän vaan ihan yleisemminkin sanoa, että pitää pitkään seurata foorumeita, että oppii sieltä ne nimimerkit joitten kirjoituksen paikkansapitävyyden voi ottaa annettuna. Loput taas pohjaa käsityksensä siihen, mitä ovat netistä lukeneet tai miten säkällä joku paska juttu heillä on toiminut ilman ongelmia, niinpä sen pitää olla oikea tapa ratkaista ongelma.

Ei siis ole tarkoitus dissata ketään tänne tai muuannekaan kirjoittajaa. Tarkan vastauksen saat vain, jos joku jolla on ollut just samanlainen pyörä mitä sulla siinä työn alla ja hän on sitten jonkun anturin kautta mitannut, että kaikki on jees. Muuten se on enempi vähempi arvailua. Nuo jäsen mikiran kaltaiset ehdotukset sen sijaan ei ainakaan ole haitaksi, jos ei haittaa olla liiaksi safe siden puolella.

En tiedä mitä tämä viestini hyödytti, mutta lämpimiksenihän minäkin...

Jack

juu en ottanu itteeni ja tiedän et hitokseen saa lukea ja paljon myös rivienvälistä.

Mikiran vastaus oli aika osuva, juuri nimittäin pyörästä poistin Akran E-hyväksytyt killereillä ja danmoton 2-1 mökätorvi tulossa. Danmoton kuopan tiesinkin, se poistuu kun poistaa putkesta turhat sisälmykset, mutta taitaa sit käydä niin, että mökä on hirveä.

No rahaa se vaan on, taidan sit sijottaa Technoresearchin palikkaan jolla joku näppärä puodinpitäjä saa sorkittua ECUa
Flatheads!!!

Hessu

Sijoittaisit ennemmin ne fyrkat mankkuun ja SU:n ja lopetat heti alkuunsa ton spedeilyn noiden bittien kanssa.

Jack

pannaan laatuosat omiin vehkeisiin. Rouva saa ajella modernilla...
Flatheads!!!

mikira

Mulla on dynassa tuo technoresearchin "flässätty" ecu, muuta vikaa siinä ei ole kuin se että pitää aina viedä jollekkin muulle säädeltäväksi. Karttojakaan ei ymmärtääkseni voi selata mistään netin syövereistä.

Jack

Ehkä mä oon tyhmä mut mitäs nää on???  

http://technoresearch.com/index.php/support/downloads

ja mä luulen et toi jää noille spekseille aika pitkään, ellei sit mamma haluu toisia putkia tms...toi kun kulkee vakiona(kin) ihan tarpeeks
Flatheads!!!