Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kytkimen mystinen luistaminen, shovel, 4-v

Aloittaja eekoo, 22 elokuu 15, 11:15:45

« edellinen - seuraava »

eekoo

Eli tosiaan ongelma on vain kun vauhtia alkaa olemaan se 80-90-100 siellä nurkilla. Ei aikaisemmin. Jos esim kuudestakympistä kääntää torven selälleen niin ei meinaakkan luistaa ennenkuin vauhti pääsee kasvamaan hetken aikaa.

Ykkösellä ja kakkosella esim kun päästää laakista kytkinkahvan irti niin ei meinaa käden pysyä sarvessa. Tarttuu kiinni laakista eikä meinaakkaan luistaa.

Ongelma tulee ainoastaan kun meenään maantiellä hetken matkaa kun tekniikka lämpeää.

Eli tämän hetken fiilis on että joku aiheuttaa kytkin luistamisen, ei kytkin itse. Vaan mikä voi ahistaa kun kuitenkin rullaa kevyesti ja tasaista vauhtia menee nätisti.

rodchop

Onko liian löysät jouset. Jos pitkät välitykset / iso takarenkaan halkaisija niin voi luistaa liian löysillä skygän jousilla.
HOG Forever Forever HOG

Kapteeni sika

Miltäs se kytkinpuikon painelaakeri näyttää?  En kyllä tiedä mitä oiretta tekee hajotessaan mut se on helppo tarkistaa, näkyy öljyntäyttöaukosta. Ainakin jos se on se snadi uudempi malli, 2 prikkaa ja laakeri välissä. Kun hajoo tai sokka irtoo niin hilut on kopan pohjalla.

ma^ko

Kuvauksen muutamaan kertaan lukeneena on kuvauksen perusteella melko selvää että nimenomaan kytkin luistaa ja korjaushistorian lukeneena melkeimpä väittäisin likipitäen faktana(etädiagnisaation runsaahkolla virhemarginaalilla), että seuraava väittämä sisältää arviointivirheen ja ongelma on siinä.

Lainaus käyttäjältä: eekoo - 22 elokuu 15, 11:15:45
- Kytkimen jousissa on jännitettä jälellä

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Karvanaama

Lainaus käyttäjältä: eekoo - 23 elokuu 15, 10:33:09

Lainaus käyttäjältä: Karvanaama - 22 elokuu 15, 23:18:07
Entäs jos kampuran pään rattaasta on kiila pettänyt, kai sekin luistaisi?

Kampuran päässä ei ole kiilaa siinä on ihan spoori akseli. Ensiovedon etuhammaspyörästä puhuttiin vai?

Aivan totta, eihän siellä kiilaa ole. Ei kaliapäissään pitäisi alkaa miettimään liikaa.

eekoo

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 23 elokuu 15, 16:38:07
Miltäs se kytkinpuikon painelaakeri näyttää?  En kyllä tiedä mitä oiretta tekee hajotessaan mut se on helppo tarkistaa, näkyy öljyntäyttöaukosta. Ainakin jos se on se snadi uudempi malli, 2 prikkaa ja laakeri välissä. Kun hajoo tai sokka irtoo niin hilut on kopan pohjalla.

Painelaakeri uusittu muutama tuhat kilometriä sitten.

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 23 elokuu 15, 18:19:25
Kuvauksen muutamaan kertaan lukeneena on kuvauksen perusteella melko selvää että nimenomaan kytkin luistaa ja korjaushistorian lukeneena melkeimpä väittäisin likipitäen faktana(etädiagnisaation runsaahkolla virhemarginaalilla), että seuraava väittämä sisältää arviointivirheen ja ongelma on siinä.

Lainaus käyttäjältä: eekoo - 22 elokuu 15, 11:15:45
- Kytkimen jousissa on jännitettä jälellä



Pidän tätä mahdollisena, tosin jousilla on ajettu noin 20-25tkm, ja silloin pistin heavy duty jouset Ja mielenkiintoista kun ongelma alkoi kerrasta, ei varoitellut että lipsuisi kytkin. Vaan yhdessä kiihdytyksessä sano että nyt. Harkitsen uusien jousien hankkimista, jossei ongelmaan muuta ratkaisua tule.

ezmo

Sit ku mystiikka selviää, niin avaudus täällä, niin opitaan muutkin, mikä on voinut olla perimmäisin syy...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: eekoo - 23 elokuu 15, 20:49:15
mielenkiintoista kun ongelma alkoi kerrasta, ei varoitellut että lipsuisi kytkin. Vaan yhdessä kiihdytyksessä sano että nyt. Harkitsen uusien jousien hankkimista, jossei ongelmaan muuta ratkaisua tule.

Itseasiassa noin se yleensäkin alkaa se kytkimen pito-ongelma, eli kun on kerran irrottanut pidon luistoksi, tekee sen siitä etiäpäin jakossakin, pahenoo vaan aikaa myöten jos antaa luistella.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Don Quijote

Ettei ole toisiovedon eturattaasta mennyt spoorit? Pysyy vielä jotenkin kiinni pienessä vauhdissa kitkan avulla mutta kun antaa enemmän hanaa, niin veto ei enää välitykään rattaalle ja sitä kautta takapyörään. Eli ratas pyörii tyhjää akselin päällä. Oireet oletettavasti samankaltaiset kuin luistavalla kytkimellä.

Onhan tämä ehkä kaukaa haettu, mutta jos paketti on jo levällään niin kannattanee tarkistaa tämäkin?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

rodchop

Tää nyt on tätä typerää jälkiviisautta. Monta vuotta piikkisian kanssa tapelleena päätin viime remontissa hankkia tuollaisen. on pirun hyvä.
Katselin tuota sun listaasi mitä kaikkea oot ostanu, niin samaan rahaan ois saanu tälläsen kunnon kytkimen, mikä paljon löysempi käyttää & mielestäni kaikinpuolin parempi.

http://www.ebay.com/itm/PRIMO-Rivera-PRO-CLUTCH-for-Harley-1936-to-1984-SALE-Super-LOW-PRICE-/150830201573
HOG Forever Forever HOG