Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla

Aloittaja Juhoman, 05 elokuu 15, 22:49:37

« edellinen - seuraava »

Juhoman

Niin että onko siinä hommassa mitään järkeä??

Jostain kummasta sellainen idean nyt tuli ja tarvisi saada vastaväitteitä, että voi sen hylätä..
Kestääkö takaswingi tai iskarien kiinnityskohdat??
Riittääkö 50x5 mm motonet latta??
Mites katsastus ja/tai poliisi suhtautuu??

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Joey - 05 elokuu 15, 22:49:37
Niin että onko siinä hommassa mitään järkeä??

Ei ole, ehdottomasti ei.

Lainaus käyttäjältä: Joey - 05 elokuu 15, 22:49:37
Jostain kummasta sellainen idean nyt tuli ja tarvisi saada vastaväitteitä, että voi sen hylätä..
Kestääkö takaswingi tai iskarien kiinnityskohdat??

Kestää.

Lainaus käyttäjältä: Joey - 05 elokuu 15, 22:49:37
Riittääkö 50x5 mm motonet latta??

Sillä saa ainakin überruman palikkaperseen aikaiseksi.

Lainaus käyttäjältä: Joey - 05 elokuu 15, 22:49:37
Mites katsastus ja/tai poliisi suhtautuu??

Jarrutesti ja hyväksytyn testilapun kanssa muutosleimalle ni eip ne mitään. Tuloksena laillinen kustomaatio joka on vakiota rumempi ja huonompi ajoltaan ja jarrutesti & muutosleima maksaa noin puolet ehjän Savagen käyvästä arvosta ja muutoksen myötä sen käyvä arvo puolittuu. Eli hyvä tapa hukata papatimen vähäinenkin arvo. Savage on ihan kliffa papatin, mut jos rakennat ni tee jotain muuta kuin palikkajäykistys, oikeasti.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Don Quijote

Kestää tai ei, paha sanoa kokeilematta... Ehkä tekisin kumminkin hieman tukevammasta kamasta, vaikka putkesta. Ettei kävisi mitään ikävää...

Ota mallia (tai osta valmiina) Biltwell:in jäykistäjistä

https://www.biltwellinc.com/c135/buy/10-quot-rigid/

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Make

Lainaus käyttäjältä: Joey - 05 elokuu 15, 22:49:37
Niin että onko siinä hommassa mitään järkeä??

Jostain kummasta sellainen idean nyt tuli ja tarvisi saada vastaväitteitä, että voi sen hylätä..
Kestääkö takaswingi tai iskarien kiinnityskohdat??
Riittääkö 50x5 mm motonet latta??
Mites katsastus ja/tai poliisi suhtautuu??

Muutoskatsastaa tuollaista jäykistystä ei tarvitse. Muuten edellisten kommentoijien kanssa samoilla linjoilla.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

hirvenjalka

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 05 elokuu 15, 23:43:17

Tuloksena laillinen kustomaatio joka on vakiota rumempi ja huonompi ajoltaan ja jarrutesti & muutosleima maksaa noin puolet ehjän Savagen käyvästä arvosta ja muutoksen myötä sen käyvä arvo puolittuu. Eli hyvä tapa hukata papatimen vähäinenkin arvo.


Eiks tuossa kiteydy koko tämän harrastamisen ihanuus  ;D

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Make - 06 elokuu 15, 05:30:20
Muutoskatsastaa tuollaista jäykistystä ei tarvitse. Muuten edellisten kommentoijien kanssa samoilla linjoilla.

Jousitustyypin muutos, kyllä siitä kilvet lähtee ilman muutosleimaa... Periaatteessa vakiosta poikkeavan mittaiset iskaritkin pitää katsastaa ja noi jäykkiskalikat vastaa katastusmielessä bolt on jäykkäperää.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Make

#6
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 06 elokuu 15, 09:12:49
Lainaus käyttäjältä: Make - 06 elokuu 15, 05:30:20
Muutoskatsastaa tuollaista jäykistystä ei tarvitse. Muuten edellisten kommentoijien kanssa samoilla linjoilla.

Jousitustyypin muutos, kyllä siitä kilvet lähtee ilman muutosleimaa... Periaatteessa vakiosta poikkeavan mittaiset iskaritkin pitää katsastaa ja noi jäykkiskalikat vastaa katastusmielessä bolt on jäykkäperää.

Periaatteessa kaikki ohjausgeometriaan/iskunvaimennukseen vaikuttavat muutokset tulee näyttää konttorilla. Hatarien muistikuvieni mukaan pyörän säilyttämistä swingiperäisenä ei kuitenkaan tulkita jousituksen poistoksi.


EDIT: Odotan kommenttia Tuusulan suunnalta, oliko tällaisesta jotain kokemusta, vai onko kapteeni taas kerran näyttänyt minulle houreisia unia.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

eeko

Mä näin kerran takavuosina sellaisen 500 CB Hondan, jossa oli lattaraudat
iskareitten paikalla. Siis jotain 4 mm latikkaa. Oli kohtalaisen pelottavan näköinen,
varsinkin kun kuski oli kokoa + 100 kg. Naureskeli vaan.
-eeko

twinspeed

Lattarauta vois olla testiversio, jolla pääset testaamaan sen, miten ajo-ominaisuudet muuttuu; ja kenties tulet järkiisi ;) Mutta pysyvämpään sellaiset biltwellin vois olla pätevämmät, jos vaikka virkavaltaan törmäät.  Kait ne latastakin kestäis, ehkä.. mutta luulen, että viimeksi mainitut suhtautuu lattasten soveliaisuuteen hyvinkin epäilevästi.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: eeko - 06 elokuu 15, 12:11:32
Mä näin kerran takavuosina sellaisen 500 CB Hondan, jossa oli lattaraudat
iskareitten paikalla. Siis jotain 4 mm latikkaa. Oli kohtalaisen pelottavan näköinen,
varsinkin kun kuski oli kokoa + 100 kg. Naureskeli vaan.
-eeko

Nehän on ns. lehtijouset, takaa kun kattoo ni on silleen kivasti kaarella... Mitä täällä puhutaan jousten poistamisesta ;D

Juhoman

No se hinnanalenema nyt ei muutenkaan tuollaisessa paskakasassa mitään tunnu, ja kyllähän ne takaisin ruuvaa jos myy pois.. Jos siis saa rahaa sen verran kasattua, että saa jollekin maksettua tuosta..

Piti mun siitä ihan oikea jäykkäperä tehdä vuosi ja kaksi sitten, mutta jäi silloin työtilanteen takia tekemättä..

Aina olen rumana sitä putki tai lattahommaa jostain syystä pitänyt, mutta toi nyt tuli mieleen laukkuja kiinnitellessä.. Ja ne rumat jäisi pitkälti piiloon sitten sinne taakse..

Mutta noi putkiset oli oikeastaan jopa ihan komeat..

En mä usko, että sitä muutoskatsastaisin sellaiseksi, koska se olisi vain väliaikaista tietenkin.. Mutta toi kans kun kuullu juttuja, että ei tarvis katsastaa niin siksi mietin Kokeiluluontoisesti..Muutenkaan ei tunnu keskellä kesää järkevältä alkaa runkoa pätkimään ja hitsailemaan..

F.T.F.S

Mulla on tossa Höndassa iskarit avattu ja holkitettu ladan iskarikumipuslalla mukavalle puolen
sentin joustovaralle. laillisen näköinen ratkaisu jäykistelyyn. Ja hyvin on yläpäässä kestänyt
8,8 pultti runkoputken läpi hitsattuna kohta 10 kesää ;)

Juhoman

En mä tiedä oikeen tollasesta.. 

Savagen iskareita ei varsinaisesti saa edes avattua..

Ja jotenkin tuntuu et siin olis sit molemmista just ne huonot puolet yhdistettynä..
Olis enemmän tavoite saada se siistimpi ulkonäkö ja kauneuden eteen saisi sitten takamus kärsiä, eikä niin että.. Niin..

Kai mä oon jo hylännyt ton idean kun jo jotain leveämpää svingiä ja takarengasta jo oon suunnitellu..

F.T.F.S

juu itellä tuo ratkaisu tuli eteen kun tuo lokariratkasu ei juuri joustoa salli.

Juhoman

Niin joo..

Monessa lokariratkaisussa jäykkä perä olis kyl hitosti parempi..
Se olis yhtenä syynä kans miks jäykkä kiinnostais..