Finnbikers

  • 02 Huhtikuu 2020, 18:36:41
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla  (Luettu 16999 kertaa)

Juhoman

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« : 05 Elokuu 2015, 22:49:37 »

Niin että onko siinä hommassa mitään järkeä??

Jostain kummasta sellainen idean nyt tuli ja tarvisi saada vastaväitteitä, että voi sen hylätä..
Kestääkö takaswingi tai iskarien kiinnityskohdat??
Riittääkö 50x5 mm motonet latta??
Mites katsastus ja/tai poliisi suhtautuu??
Kirjattu

ma^ko

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3023
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #1 : 05 Elokuu 2015, 23:43:17 »

Niin että onko siinä hommassa mitään järkeä??

Ei ole, ehdottomasti ei.

Jostain kummasta sellainen idean nyt tuli ja tarvisi saada vastaväitteitä, että voi sen hylätä..
Kestääkö takaswingi tai iskarien kiinnityskohdat??

Kestää.

Riittääkö 50x5 mm motonet latta??

Sillä saa ainakin überruman palikkaperseen aikaiseksi.

Mites katsastus ja/tai poliisi suhtautuu??

Jarrutesti ja hyväksytyn testilapun kanssa muutosleimalle ni eip ne mitään. Tuloksena laillinen kustomaatio joka on vakiota rumempi ja huonompi ajoltaan ja jarrutesti & muutosleima maksaa noin puolet ehjän Savagen käyvästä arvosta ja muutoksen myötä sen käyvä arvo puolittuu. Eli hyvä tapa hukata papatimen vähäinenkin arvo. Savage on ihan kliffa papatin, mut jos rakennat ni tee jotain muuta kuin palikkajäykistys, oikeasti.
Kirjattu
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Don Quijote

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 869
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #2 : 05 Elokuu 2015, 23:45:47 »

Kestää tai ei, paha sanoa kokeilematta... Ehkä tekisin kumminkin hieman tukevammasta kamasta, vaikka putkesta. Ettei kävisi mitään ikävää...

Ota mallia (tai osta valmiina) Biltwell:in jäykistäjistä

https://www.biltwellinc.com/c135/buy/10-quot-rigid/

Kirjattu
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Make

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1305
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #3 : 06 Elokuu 2015, 05:30:20 »

Niin että onko siinä hommassa mitään järkeä??

Jostain kummasta sellainen idean nyt tuli ja tarvisi saada vastaväitteitä, että voi sen hylätä..
Kestääkö takaswingi tai iskarien kiinnityskohdat??
Riittääkö 50x5 mm motonet latta??
Mites katsastus ja/tai poliisi suhtautuu??

Muutoskatsastaa tuollaista jäykistystä ei tarvitse. Muuten edellisten kommentoijien kanssa samoilla linjoilla.
Kirjattu
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

hirvenjalka

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 33
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #4 : 06 Elokuu 2015, 08:39:05 »


 Tuloksena laillinen kustomaatio joka on vakiota rumempi ja huonompi ajoltaan ja jarrutesti & muutosleima maksaa noin puolet ehjän Savagen käyvästä arvosta ja muutoksen myötä sen käyvä arvo puolittuu. Eli hyvä tapa hukata papatimen vähäinenkin arvo.


Eiks tuossa kiteydy koko tämän harrastamisen ihanuus  ;D
Kirjattu

ma^ko

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3023
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #5 : 06 Elokuu 2015, 09:12:49 »

Muutoskatsastaa tuollaista jäykistystä ei tarvitse. Muuten edellisten kommentoijien kanssa samoilla linjoilla.

Jousitustyypin muutos, kyllä siitä kilvet lähtee ilman muutosleimaa... Periaatteessa vakiosta poikkeavan mittaiset iskaritkin pitää katsastaa ja noi jäykkiskalikat vastaa katastusmielessä bolt on jäykkäperää.
Kirjattu
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Make

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1305
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #6 : 06 Elokuu 2015, 12:02:25 »

Muutoskatsastaa tuollaista jäykistystä ei tarvitse. Muuten edellisten kommentoijien kanssa samoilla linjoilla.

Jousitustyypin muutos, kyllä siitä kilvet lähtee ilman muutosleimaa... Periaatteessa vakiosta poikkeavan mittaiset iskaritkin pitää katsastaa ja noi jäykkiskalikat vastaa katastusmielessä bolt on jäykkäperää.

Periaatteessa kaikki ohjausgeometriaan/iskunvaimennukseen vaikuttavat muutokset tulee näyttää konttorilla. Hatarien muistikuvieni mukaan pyörän säilyttämistä swingiperäisenä ei kuitenkaan tulkita jousituksen poistoksi.


EDIT: Odotan kommenttia Tuusulan suunnalta, oliko tällaisesta jotain kokemusta, vai onko kapteeni taas kerran näyttänyt minulle houreisia unia.
« Viimeksi muokattu: 06 Elokuu 2015, 19:10:00 kirjoittanut Make »
Kirjattu
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

eeko

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 594
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #7 : 06 Elokuu 2015, 12:11:32 »

Mä näin kerran takavuosina sellaisen 500 CB Hondan, jossa oli lattaraudat
iskareitten paikalla. Siis jotain 4 mm latikkaa. Oli kohtalaisen pelottavan näköinen,
varsinkin kun kuski oli kokoa + 100 kg. Naureskeli vaan.
-eeko
Kirjattu

twinspeed

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 712
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #8 : 06 Elokuu 2015, 13:35:20 »

Lattarauta vois olla testiversio, jolla pääset testaamaan sen, miten ajo-ominaisuudet muuttuu; ja kenties tulet järkiisi ;) Mutta pysyvämpään sellaiset biltwellin vois olla pätevämmät, jos vaikka virkavaltaan törmäät.  Kait ne latastakin kestäis, ehkä.. mutta luulen, että viimeksi mainitut suhtautuu lattasten soveliaisuuteen hyvinkin epäilevästi.
Kirjattu
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Kiwi

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1309
  • Custom Farm Motorcycles
    • Tuurin Asema
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #9 : 06 Elokuu 2015, 13:52:46 »

Mä näin kerran takavuosina sellaisen 500 CB Hondan, jossa oli lattaraudat
iskareitten paikalla. Siis jotain 4 mm latikkaa. Oli kohtalaisen pelottavan näköinen,
varsinkin kun kuski oli kokoa + 100 kg. Naureskeli vaan.
-eeko

Nehän on ns. lehtijouset, takaa kun kattoo ni on silleen kivasti kaarella... Mitä täällä puhutaan jousten poistamisesta ;D
Kirjattu

Juhoman

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #10 : 06 Elokuu 2015, 18:05:13 »

No se hinnanalenema nyt ei muutenkaan tuollaisessa paskakasassa mitään tunnu, ja kyllähän ne takaisin ruuvaa jos myy pois.. Jos siis saa rahaa sen verran kasattua, että saa jollekin maksettua tuosta..

Piti mun siitä ihan oikea jäykkäperä tehdä vuosi ja kaksi sitten, mutta jäi silloin työtilanteen takia tekemättä..

Aina olen rumana sitä putki tai lattahommaa jostain syystä pitänyt, mutta toi nyt tuli mieleen laukkuja kiinnitellessä.. Ja ne rumat jäisi pitkälti piiloon sitten sinne taakse..

Mutta noi putkiset oli oikeastaan jopa ihan komeat..

En mä usko, että sitä muutoskatsastaisin sellaiseksi, koska se olisi vain väliaikaista tietenkin.. Mutta toi kans kun kuullu juttuja, että ei tarvis katsastaa niin siksi mietin Kokeiluluontoisesti..Muutenkaan ei tunnu keskellä kesää järkevältä alkaa runkoa pätkimään ja hitsailemaan..
Kirjattu

F.T.F.S

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 41
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #11 : 22 Elokuu 2015, 20:15:20 »

Mulla on tossa Höndassa iskarit avattu ja holkitettu ladan iskarikumipuslalla mukavalle puolen
sentin joustovaralle. laillisen näköinen ratkaisu jäykistelyyn. Ja hyvin on yläpäässä kestänyt
8,8 pultti runkoputken läpi hitsattuna kohta 10 kesää ;)
Kirjattu

Juhoman

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #12 : 22 Elokuu 2015, 20:20:56 »

En mä tiedä oikeen tollasesta.. 

Savagen iskareita ei varsinaisesti saa edes avattua..

Ja jotenkin tuntuu et siin olis sit molemmista just ne huonot puolet yhdistettynä..
Olis enemmän tavoite saada se siistimpi ulkonäkö ja kauneuden eteen saisi sitten takamus kärsiä, eikä niin että.. Niin..

Kai mä oon jo hylännyt ton idean kun jo jotain leveämpää svingiä ja takarengasta jo oon suunnitellu..
Kirjattu

F.T.F.S

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 41
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #13 : 22 Elokuu 2015, 21:58:04 »

juu itellä tuo ratkaisu tuli eteen kun tuo lokariratkasu ei juuri joustoa salli.
Kirjattu

Juhoman

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9
Vs: Suzuki Savage peräjäykistys lattaraudoilla
« Vastaus #14 : 22 Elokuu 2015, 22:00:01 »

Niin joo..

Monessa lokariratkaisussa jäykkä perä olis kyl hitosti parempi..
Se olis yhtenä syynä kans miks jäykkä kiinnostais..
Kirjattu