Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

vt600 "Silent Bob"

Aloittaja nostokurki, 24 heinäkuu 15, 15:43:16

« edellinen - seuraava »

013

Ootko ajanu kuumaks konetta? Mul ainaki jytä rupee sekoileen jos ajaa lyhyttä matkaa, täytyy ajella pitemmät siivut et rupee pelaa kunnolla. Toki helpotti kun vaihto kuumemmat tulpat mut muutenki tuntuu et jos jää kuuntelemaan koneen käyntejä niin ei uskalla mennä lähikuppilaa kauemmaks.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Lassi


nostokurki

Jaa toi myyty vai? :)

No ei vaines. Kaasari on jo ostettu, 38mm Mikuni VM. Imusarja täytyisi vielä rakennella sille.

Huomasin tuossa viimeksi ajellessani, että vapaan merkkivalo syttyy joka kerta kun kytkintä puristaa ja ilmeisesti keskiakselin laakerit pitää melkoista metakkaa. Talven aikana siis otettava pata pöydälle ja tutkittava, mitä se on syönyt...
-99 fat boy evo, -08 xl883

Lassi

Kas, katoin ehkä vaan ekan viestin ;D Tai on muokattu sen jälkeen.

nostokurki

Viimeinkin sain pyörän siirrettyä tallin puolelle ja saman tien aloin sitä purkamaan. Siitä pitää saada sirompi, ja yksinkertaisempi kaikin puolin.

Purkamisen ohessa mallailin uutta satulan pohjaa, johon tulisi pari kappaletta käpyjousia alle:



Pohja on tehty ihan perus 4mm turkkialumiinista, vai mitä tuo nyt oikealta nimeltään onkaan, vasaralla ja vesijohtomutkasta tehdyllä vastineella takomalla. Tulipa vaikea lause.

Satulan korkeus voisi olla jotain tällaista, tai vähän matalampi:




Sitten rupesi suunnattomasti häiritsemään nuo rungon pätkät satulan alla, hieman pyörittelin ajatusta päässäni että miten siitä saisi paremman ja tulin tähän lopputulokseen...




Kai siihen voisi jonkinlaiset putkenpätkät taivutella ja hitsailla tilalle, ettei olisi ihan niin irvokkaan näköinen. Ajatuksena oli tehdä vähän enemmän "jäykkäperälookia", kuitenkin säilyttäen alkuperäinen jousitusmuoto muuttumattomana.
-99 fat boy evo, -08 xl883

Spöke

Jokusen lestin takoneena sanoisin, että nosta takareunaa ylöspäin. Helpottaa kyydissäpysymistä marssivauhdissa.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

nostokurki

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 10 helmikuu 16, 20:54:50
Jokusen lestin takoneena sanoisin, että nosta takareunaa ylöspäin. Helpottaa kyydissäpysymistä marssivauhdissa.
-Spöke

Huomio kirjattu, tehdään tarvittavat toimenpiteet :)

Vääntelin tuohon satulan alle uudet runkoputket ja ihmettelin, kun toiseen niistä tuli olevinaan väärä kulma. Noh, vääntelin kaksi kappaletta uusia loivemmalla kulmalla ja äsken sovitin niitä paikoilleen, ja taas niistä toinen sopi.

Sitten mittasin pitkän kulmaraudan kanssa että kappas, tuossahan on takahaarukka 2cm sivussa keskilinjasta... Pitääköhän tuosta nyt kuitenkin tehdä jäykkäperäinen, että sen saa suoraksi?

Ihmettelinkin pyörää kotiin ajaessa, kun se vänkää hieman toiselle sivulle. Nytpähän löytyi sillekin syy.

"Ei oo räpelletty, ihan täysin vakio, eikä ole kaaduttu tai kolaroitu." Paitsi putket on tyhjennetty, imukauloista kuristukset poistettu, ja jotainhan tuolle on tapahtunut kun runkokin on vääntynyt...
-99 fat boy evo, -08 xl883

Spöke

Kyllä fillari voi poiketa keskilinjasta ihan tehtaankin jäljiltä. Siihen on yleensä syykin ja voi liittyä esim. Toisiovedon toteutukseen.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

nostokurki

Noh, olkoot vähän sivussa. Kyllä toi sitten suoraan kulki kun asetteli takapyörän samaan linjaan etufillarin kanssa.

Sommittelin vähän uusia runkoputkia tuohon satulan alle, kertokaas mielipiteitä?



-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Hiljaista on ollut. Tänään sain aikaiseksi väkerrellä imusarjan palikat valmiiksi hitsausta varten:






Otin myös penkin alta käpyjouset pois. Taidan tehdä sellaisen muutoksen, vaihdan tuon penkin etukiinnikkeen matalampaan malliin ja penkin takaosan alle vaan pienet kumit värinänvaimennukseksi. Satula ei siis jää tuohon asentoon, testailin vaan että minkälainen siinä on istua noin matalalla, ja meikäläisen pituiselle toimii hyvin.

-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Askartelin imusarjan valmiiksi, ja viimeistelin sen aina yhtä tyylikkäällä mattamustalla.



Paikoilleen se asettui nätisti vielä kaiken hitsailun jälkeenkin, ja kumikurkuilla sai kaasarinkin ensimmäistä kertaa paikoilleen.



Viikonloppuna tein myös ratkaisun rungon suhteen, napsin siitä uudet palikat pois ja hitsasin vanhat rungonpätkät takaisin sekä viimeistelin ne. Satulan alle tein lattaraudasta palikan, johon saan vaimennuskumit kiinni. Penkin etupää jaa tuolla tavalla saranoiduksi, mutta tuo etupään kiinnitysrauta on tehtävä uusiksi niin, että satula tulee enemmän vaakasuoraan.




Tänään sain otettua pyörästä ensisavutkin uudella kaasutin/imusarjayhdistelmällä. Pärähti todella kivuttomasti tulille ja pyörii jopa kylmänä matalaa tyhjäkäyntiä kakistelematta juuri niinkuin kaavailinkin, eli epätahtisesti vuorotellen iskevää sylinteriä satunnaisjärjestyksellä. Seokset on siis todennäköisesti melko rikkaalla, mutta katsotaan suutinjumppaa sitten kunhan pääsee ensimmäiset tyypit ottamaan.
-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Eilen aloitin tekemään pakoputkia uusiksi, orkkikset kun olivat joka tapauksessa pilatut ja liian massiivisen näköiset bobberiin, niin piti keksiä jotain uutta. Eli ensin laipat työn alle, materiaalina romukopasta löytynyttä alumiinia:





Ja kyllä, ne tuli vielä hiottua ja viimeisteltyä paremmin ennen paikoilleen laittoa. Ja sitten pikku putkenpätkimstalkoot, laippojen sovitteiden tekoa ja tadaa:



Sitten vaan lisää putkien ja mutkien pätkimistä, heppailua, ja kun muoto oli kohdallaan niin ympärihitsaukset ja hionta:






Jos kiinnostaa kuulla, miten sinkkukaasarikonversio vaikuttaa tuollaiseen tasatahtikoneen käyntiin, niin tässäpä linkkiä: https://www.youtube.com/watch?v=n5NF5ftHjTI
-99 fat boy evo, -08 xl883

Smokie

Eihän se vaan yritä muuttua HD:ksi ;D Kuullostaa ihan samalta kuin mun sekoileva rautis.

ss454

Hondan merkki koneen kyljestä piiloon ja feikkitönäriputket mallaat tuohon. Sen jälkeen onkin Harrikan mallilla arvuuttelijoita. Hyvät pöhinät.

twinspeed

Hieno ääni!

Shadowissahan on tiukka v-kulma ja kammen tapit vierekkäin, eli samankaltanen paukejärjestys kuin HD:ssä. Ettei olis jopa identtinen.... Onko tuo sylinterikulma 45° ???

Tietty HD:ssä on kiertokankien sisäkkäisyys ja siten pytyt perätysten, ja Hondassa sylinterit ja kammen tapit offsetissa ja muuta pientä eroa, mutta käyntiääneen se ei vaikuta.

Minun mielestäni jaappanilaiset on pääsääntöisesti mokanneet v-twininsä, kun ovat lähteneet kehittelemään jotain outoja kampiakseleita ja typeriä sytysjärjestyksiä välttääkseen tärinöitä. Tärinät tasotetaan kumilla tai tasapainousakselilla, jos tärinää ylipäätään pitää v-twinissä lähteä tasottamaan.

Tää shadow ja sitten Yamahan uudet työntötankokoneet paukkuu oikeessa järjestyksessä. Tais niitä ollaa hondalla muitakin tällasia
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."