Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

vt600 "Silent Bob"

Aloittaja nostokurki, 24 heinäkuu 15, 15:43:16

« edellinen - seuraava »

nostokurki

Uutta projektia pukkaa. Bobberin teko on jo pidempään kuumotellut, ja kun nyt tuli hommattua aihio, niin eihän siinä muuta kuin "from inch to happen".



Tuossa pyörä about tunti oston jälkeen. Siihen tuntiin mahtui kotiin ajo (~25km) ja hapsulaukkujen, sissyn sekä pleksin purkaminen pois.

Sinänsä ihan asiallisen kuntoinen varjohan tuo on. Piti olla ihan täysin orkkis ja hyvin huollettu, mutta öljyt on vaihdettu viimeksi "toissa tai sitä edellisenä keväänä", putket on porattu tyhjäksi, vanteet on ruosteessa, kumiosissa kasvaa valkoista... Sellaista pientä. Sinänsä ei haittaa, kun osiksi tämä menee joka tapauksessa, tosin huonompiakin aihioita olisi varmasti löytynyt.

Hiemanhan sitä piti heti samana iltana purkaa, että näkee projektin laajuuden:



Tarkoitus olisi säilyttää kaikki orkkisosat koskemattomina ja tehdä muutokset niin, että pyörän saa bolt-on vakioksi. Siinähän ei ole muuta ongelmaa kuin tuo takahäkki, jonka joutuu irroittelemaan. Ja sehän on hitsattu kiinni. Eli katkaisun jälkeen siihen täytynee tehdä sopivat pulttikiinnikkeet, että sen saa originoitua ilman hitsaushommia.


Piti vähän sovitella monkeyn tankkia tuohon, mutta on se ehkä vähän pienehkö ;D




Evosportsterin tankki olisi hakusessa.

Ja niin, mistä tuo nimi tulee? No siitä, että tähän tulee vakioputket, tai ainakin hyvin vaimennettuna nuo poratut. Kyllästyttää jo kovat pakoäänet. Olen outo ;D
-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Runko sai vähän puukkosahaa. Katselin vinkkejä valmiista bobberisarjoista, että tankin takimmainen kiinnityspiste on hyvä kiintopiste. Mutta eipä päde tämän pyörän kanssa, takahäkki oli siihen verrattuna 2cm toispuoleinen. Ne on nämä "kiinalaiset"... ;D Eipä siinä, otin mitat takahäkin tukiraudoista ja sain leikkauksesta symmetrisen.




Löysin tallin perukoilta eräässä edellisessä pyörässä olleet riserit, joista oli kierteet sojona. Sorvasin niistä 4cm palaset alapäistä pois ja tein uudet kierteet, että ne sai M12 pulteilla yläkolmioon kiinni. Löysin tallista myös melko suoran ohjaustangon sovitusta varten, mutta ei se tuohon jää, lievä apehangeri on paljon enemmän minun mieleeni.

Löytyipä sitten sattumalta rautiksen tankkikin, josta leipoutuu tähän passeli bensavarasto. Pientä muokkaustahan se vaatii, mutta eikös nämä ole projekteja juuri siksi?

Takalokariakin pähkäilin, taidan päätyä tuohon sinkin väriseen versioon kun se istuu renkaan muotoon paljon paremmin. Ehkä. Tai sitten en, saa nähdä, voisi tuo punainenkin istua kun vähän lyhentäisi...

-99 fat boy evo, -08 xl883

Jawaman

Sinänsä röyhee stuukki jo nyt ilman apeakin. ;D Mutta onhan kiikku aina kiikku ;) Makiaa tulossa !

nostokurki

Nyt olisi stongakin. Ei ihan apinakiikkua, mutta puolikas sentään :)



Uralin penkki on vaan sovitusta varten tuossa. Tähän mennessä tankoa vaille kaikki osat on olleet tallista löytynyttä jäämistöä, siihen nähden ihan kohtalaisen hyvää jälkeä... Jopa omaan silmään.

Kaasuttimet ja ilmanputsariboksi saivat lähteä, yritän sovitella tähän sinkkukaasarisetupin. Jos jostain löytyisi sopiva pystyimu, niin saisi ilmamäärät symmetrisiksi. Jos ei löydy, niin pitänee mennä yhdellä sivuimu-CV:llä. Imukauloista vain tulee tässä tapauksessa eri mittaiset, eikä internetin ihmeellisestä maailmasta löytynyt varmaa tietoa, miten se vaikuttaa. Muutamia videoita k.o. toteutuksesta oli ja kuului pelaavan ihan asiallisesti, mutta tekstitietona oli aika monta epäilevää tuomasta tuomitsemassa ideaa -tosin ilman oman käden kokemusta. Yrityksen ja erehdyksen kautta, siis.

Rautiksen tankki sai vähän rälläkkää, pohja pitää muotoilla uudestaan että etupään saa upotettua runkoputkien päälle. Samalla tilavuus kasvaa. Ei paljon, mutta kasvaa.

-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Ei se ihan tuo puolikas apinakiikkukaan ollut sitä mitä tuo kaipasi, joten eikun työpaikalla käymään ja saha laulamaan. Pikkuisen TIG-hitsausta ja siitähän tuli stonga.



Ja kyllähän se kieltämättä tuo sitä bobberihenkeä tuohon, mitä olen etsinytkin:




Seuraavaksi sitten tankin ja satulan pohjat työn alle. Ja sivukilpiteline.
-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Tankin pohja tuli leivottua uusiksi, tehtyä sille painetesti 0.8bar paineella ja saippuavedellä, paikattua tinalla vuotokohdat ja siltikin se tihkutti parista kohti läpi kun sen tankkasi >:(

En ole löytänyt sopivaa sinkkukaasutinta, joten laitoin alkuperäiset tuplat paikoilleen toistaiseksi.

Stongan vaihdoin tuohon leveämpään koeajoa varten, ja risereihin tein uudet kierteet.

Sivukilpitelineen tein rosterista ja siihen tuli bilteman takavalo.

Pakoputkiin tein killerit päihin, tuli juuri sellaiset äänet mitä hainkin, eli selkeät  ja matalat ilman ylimääräistä kuminaa.


Kasasin pyörän koeajoa ja epäkohtien etsimistä varten, eikä oikeastaan muuta löytynyt kuin tuo vuotava tankki. Kulkee huomattavasti rauhallisemmin kun painopiste on alempana ja kädet leveämmällä.

-99 fat boy evo, -08 xl883

Wii

Noissa tankkin tilkkimis hommissa oon ite käyttänyt hopeaa ja juoksutetta, se on kyllä hyvin tunkeutuvaa, helppo laittaa ja tuntunut toistaiseksi pitävän.

nostokurki

Lainaus käyttäjältä: Wii - 03 elokuu 15, 13:03:07
Noissa tankkin tilkkimis hommissa oon ite käyttänyt hopeaa ja juoksutetta, se on kyllä hyvin tunkeutuvaa, helppo laittaa ja tuntunut toistaiseksi pitävän.

Juu, kyllä se tuo tinakin pitää kunhan sitä vaan onnistuu laittamaan oikeisiin paikkoihin. Nythän tuossa on sellainen pieni hidaste, että tankissa on ollut bensaa ja se hiukka vaikeuttaa tinailua...
-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

En saa shadowin kaasareita pelaamaan, en millään. On purettu, puhdistettu, ajettu paineilmalla kanavat läpi, bensapumpulle koitettu suoraa virtaa, ohitettu bensapumppu kokonaan... Ei vaan pyöri ilman starttipilottia.

Aikaisemmin teki sitä, että kylmänä pyöri vain ryyppy päällä eikä kestänyt ollenkaan kaasua. Sitten yhtäkkiä sammui, sen jälkeen lähti ilman ryyppyä käyntiin ja toimi normaalisti taas seuraavaan kylmäkäynnistykseen asti... Eikä muuten lämpimänäkään kestänyt kaasua, jos ryyppy oli päällä.

Mistähän löytäisi jonkun 36-42mm kokoluokkaa olevan, toimivan 4t kaasuttimen mahd. halvalla?
-99 fat boy evo, -08 xl883

Arska-tehtaalta

Moro

Katoitko neulaventtiilien suodattimet? Kuullostas bensapulalta. Testasitko bensapumpun tuoton ku ohitit fuel cut offin?

Mitkä suuttimet siinä on?

Itellä pelaa tyhjäkäyntipiirillä hyvin, mut ylemmillä ei ku ryyppy päällä. Totesin jo ammoisina aikoina että juuttuvakurkkuiset kaasarit on Perrseestä.

twinspeed

Mitkä kaasutimet shadowissa on? Tosiaan tuo neulaventtiili on ainakin itsellä ollut vanhemmassa pyörässä ongelmana, ja jos siellä jokin suodatin on, niin..

Harrikan CV 40mm Keihinin voit aika edullisesti löytää jostakin, kun jonkun Harrikasta se on  suurempien tehojen toivossa poistettu. En löytänyt ebaysta juuri nyt kovin halpaa kandidaaattia, mutta kotoisista harrikkapajoista saattaa löytyä tuollaisia sopuhintaan. Minusta CV on aika hyvä kaasutin.... Joudut kyllä sitten imusarjan väsäämään, mutta eikö sulla jotain ajatusta ollut shadowin muuttamisesta yksikaasariseksi? 
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

nostokurki

Tuossa on ihan vakiokaasuttimet, muuttuvakurkkuiset. Mystistä on se, että pyörä toimi ihan hyvin kun ajoin sen kotiin...

Bensapumpun testasin ja ongelma ei ollut siinä. Koitin myös bensapumppua ulkoisella virralla, sekä putsasin bensapumpun kärjet, ei vaikutusta.

Kaasareiden ollessa irrallaan puhaltin kanavat läpi sekä kompuralla että ihan keuhkojen voimin, ja kaikki kanavat olivat kyllä auki. Testasin myös neulaventtiilien pitävyyden ja liikkuvuuden, eikä niissä ollut mitään huomauttamista. Kun kaasareiden pohjaruuvit avaa, niin bensa tulee kyllä ihan suoraan läpi. Mutta se ei vaan jostain syystä mene sylintereihin asti.


Kyllä tuohon pitää se CV hommata ja tehdä sille imusarja, sittenhän sen näkee auttaako vai ei. Mutta imua tuo kone ainakin tekee, sekä pyörii starttipilotin voimin.
-99 fat boy evo, -08 xl883

Arska-tehtaalta

Oliko kaasarit kokonaan purettu ku puhaltelit röörejä? Ettei vaan kalvot poksahtanu  ;D

nostokurki

Kalvot oli kyllä irrallaan, ja ne tuli samalla tarkistettua että ovat ehjät ja ilman pykimiä :)
-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Tänään irroittelin kaasarit uudestaan, purin ja puhaltelin kanavat taas puhtaaksi ja sama omituisuus jatkuu, eli ei kestä ryyppy päällä ollenkaan kaasua. Mutta nyt pyörii ilman ryyppyä ja pysyy jopa tyhjäkäynnilläkin omin voimin, eikä pätkinyt ainakaan korttelin ympäri ajaessa.




Pitää käyttää kaasarit ultraäänipesurissa, kunhan arvon posti joskus sen suvaitsisi perille asti tuoda... Tiistaista asti ollut suomessa, mutta postin liikkeistä ei tiedä taas mitään.
-99 fat boy evo, -08 xl883