Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

07 ja uudemman (ruisku) viritys

Aloittaja vaakko, 08 heinäkuu 15, 10:16:52

« edellinen - seuraava »

Poser Ana

Lainaus käyttäjältä: Jack - 23 syyskuu 16, 08:27:22
Ja rallinauhalla vaan tuhoaa käyrät...

Kui ny nii, tarkennatko hieman ? Toimii ainakin paremmin kuin heat shieldit, tullut käyteltyä sen jälkeen kun ekan kerran lahkeet paloi  :D
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Poser Ana - 23 syyskuu 16, 15:48:56
Kui ny nii, tarkennatko hieman ? Toimii ainakin paremmin kuin heat shieldit, tullut käyteltyä sen jälkeen kun ekan kerran lahkeet paloi  :D

Valkenee sulle kyllä ku ekan kerran strippaat ne rispaantuneet erkat putkien päältä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

vaakko

Pientä edistymistä tapahtuu eli nyt löyty talliporukasta tekijä pyramidille, härskisti siis kopioin japen ideaa. Ajattelin tehdä pyramidista kuitenkin hiukan pidemmän vs. japen piirrustus, käytännössä siis sellaisen että se alkaisi aika pian kollektorin jälkeen. Pistän lopulliset piirustukset tänne niin näkee millaista on tulossa.

Yksi uusi putkiehdokas tuli vastaan eli Bassani on julkaissut jossain välissä Road Rage "III" mallin jossa pönttö kääntyy yläviistoon ja muutenkin tuo on aika kivasti rungossa/moottorissa kiinni niin kallistuskulmaa ei hirveästi rajoiteta. Ja kuvan perusteella rearsetit toimii tuon kanssa myös. 1,75" juurikäyrät ja 2,25" kollektori. Kuva:


Poser Ana

Ihan kuriositeettinä: http://www.hotbikeweb.com/bikes/variance-vs-vigilance-mako-steel-shoe jäi toi jälkimmäinen 100:sta vaikka 88 koneen tehneitä Machin poikia on kovin ylistetty. Tosta Chopper Daven vehkeestä en oo löytäny tietoa onko esim tehot löytyny, ken tietää saa vinkata !
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

Hd 1200

Minkäs takia se vaimennin pitää olla joku pyramidi näkemys,? Eikö siihen kävisi joku 2.5 tai 3 tuuman villavaimennin?

vaakko

Lainaus käyttäjältä: hd - 05 lokakuu 16, 21:38:10
Minkäs takia se vaimennin pitää olla joku pyramidi näkemys,? Eikö siihen kävisi joku 2.5 tai 3 tuuman villavaimennin?

Yhtä tuollaista jo testattiin, siis heti moottorin rakennuksen jälkeen eikä se oikein vakuuttanut, tulokset oli n. 80hp/105Nm luokkaa ja reversiota tuli aika lailla melkein koko kaistalla. Ei toki tarkoita etteikö hiukan erilaisella ratkaisulla saisi parempaa tulosta ja käyttämällä säätämiseen enemmän aikaa, mutta pyramidissa houkuttelee nimenomaan reversion estäminen. Ja kokeiluhan ei tule erityisen kalliiksi kun sellaisen saa väsättyä kaverin avustuksella.

vaakko

Pyramidia odotellessa - saataneen valmiiksi ehkä jo tällä viikolla - nappasin vaimentimen kokonaan pois testimielessä eli nyt pöntön sisällä ei ole mitään. Alumiininen päätykappale on paikoillaan eli pakokaasut puristuu ulos vajaa 2" halkaisijiltaan olevan aukon kautta. Soundi on kovempi kuin nysävaimentimella, menee jo aavistuksen överiksi vaikkei tuota ajaessa juuri huomaa.

Tarkoitus oli kokeilla että huomaako tuossa eroa ja onhan sitä aika reilusti. TargetTune pysyi kivasti kärryillä eli AFR:t pyöri 13 hujakoilla kuten kuuluukin ja joka kiihdytyksen jälkeen oli aina terävämpi seuraava veto. Tämä oli nyt tämmönen kokeilumielessä tehty syysajelu niin en jaksa penkittää tällä konfiguraatiolla kun ei se näin ole jäämässä, mutta tulipa testattua että vetoja tulee kyllä lisää selvästi yläkierroksille. Eikä tuo hassummalta tuntunut alakierroksillakaan. Ellei sitten (taas) persdyno kerro omiaan :D

vaakko

Nyt on pyramidi valmis. Leikkuri oli hiukan huono niin ei tullut ihan mittoihin eli suuaukko jäi pienemmäksi kuin mitä oli tarkoitus joten vaatii vielä askartelua että se ottaa kunnolla putken reunoihin kiinni. Heitin vaimentimen putken sisään ja alumiininen päätykappale paikoilleen niin pääsee testaamaan ilman hitsailuja.

Päätykappale rajoittaa jonkin verran mutta pääsee nyt tänään alkusavut suttailemaan ja testaamaan tuonne märälle asfaltille. Sopiva reverse cone vielä mihin hitsaa vaimentimen kiinni että sovittuu putkeen keskelle. Idea olis muotoilla tuota alumiinista päätykappaletta (suurentaa ulostuloa) niin että sitä voisi käyttää edelleen mutta niin ettei se rajoita turhaan ulostuloa. Se hiukan syö tilavuutta putkesta, mutta kokeillaan sillä ensin ja jos ei tyydytä niin sitten pelkkä reverse cone niin että putken koko tilavuus tulee hyötykäyttöön.

Eilen otin yhden testikäynnistyksen illalla ja hyvältä tuo ainakin kuulosti, mukavan kiukkuinen soundi.

jape

Pääseekö virtaaamaan myös ulkoreunoista ulos. Kuvasta näyttäs että ei.

vaakko

Joo nyt siis ei pääse johtuen tuosta alumiinisesta päätykappaleesta (n. 4cm ulostulo siinä eli se rajoittaa). Sitä on tarkoitus alkaa nyt modaamaan tai korvata kokonaan reverse cone -päädyllä. Kävin reilun tunnin lenkin heittämässä ja tuo tuntuu silleen hyvältä läpi kierrosalueen että homma jatkuu. Pitää alkaa metsästämään sopivaa päätyä.

vaakko

Nyt lähti ebaysta pari kartiota tilaukseen eli 4"->2,5" ja pituus on 3". 2kpl siltä varalta että tulee tössittyä jotain ekan vedoksen kanssa... Idea on hitsata pyramidi tuohon kartioon kiinni ja sitten asetella koko paketti pöntön sisään alumiinisen päätykappaleen avulla. Näin ei tarvisi hitsata putkeen mitään kiinni eli jos osoittautuu etten saa putkesta mieleistä niin se olisi helpommin myytävissä eteenpäin. Eiköhän marraskuun aikana vielä pääse testailemaan ja sitten penkkiin.

vaakko

Kartiot saapui ja kävin tallilla askartelemassa ja pohtimassa hiukan. Tulikin mieleen että pääsenkin helpoimmalla nyt alun testailut niin että porailen tohon vaan kolme reikää ja pistän putkessa jo oleviin reikiin (alumiininen pääty on ollut näissä) sen kiinni kun kartio on "sopivasti" liian suuri. Idea tuntui toimivan ja hiukan sovittelua niin se on tuossa, pitäisi pelittää nyt sen verran että pääsee testaamaan. Kaveri saa vielä hitsata pyramidivaimentimen tuohon kartioon kiinni niin ei muuta kuin odottelemaan teiden sulamista että pääsee hiukan kiihdyttelemään...

vaakko

Nyt on kartio ja pyramidi paikoillaan, ne menikin nätisti ilman hitsauksia. Koekäynnistyksen tein ja hyvältä kuulosti... Nyt vaan odotellaan pari päivää että on varmasti tiet sulana ja sitten testaillaan ja säädetään.

vaakko

Kävin päryyttelemässä nyt tällä uudella vaimennin/pääty-konstruktiolla. Laihalle vetää eli hyvä merkki. Jo pienen ajelun jälkeen tuntuu parhaalta tähän astisista kokeiluista eli potentiaalia pitäisi olla. Alkoi tulemaan jo pimeää niin jäi kunnon täyskaasuvedot kokeilematta, mutta pitää nyt viikolla käydä ajeleen uudestaan kun sulat pitäisi jatkua.

Sen jälkeen voisi mennä hiukan säätämään penkkiin. Jos näyttää hyvältä niin tekee sitten lopullisen vaimentimen paksummasta tavarasta ja muutenkin siistin asennuksen.

Kapteeni sika

Thunderheaderissa on vähän samantyyppinen pyramidihässäkkä.