Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

07 ja uudemman (ruisku) viritys

Aloittaja vaakko, 08 heinäkuu 15, 10:16:52

« edellinen - seuraava »

vaakko

Dynojetia näkyy tosiaan paljon käytössä mm. Hammerin asiakaskunnassa. Pitää nyt omalta kohdalta pähkäillä vielä mihin päätyy, tuki/osaaminen on yksi mikä puoltaa SE tuneria kun se on HD pajoille tuttu.

Kytkimen osalta googlettelin ja porukat tuntui olevan oikein tyytyväisiä SE performance kytkimeen, ei näytä pahan hintaiseltakaan jos tuollaiselle tarvetta tulee: http://www.harley-davidson.com/store/se-performance-clutch-kit

Kannet lähtee virtauspenkkiin piakoin, oliko tähän suosituksia pk-seudulla/lähistöllä? jape? Paikka voisi olla sellainen jolla olisi näkemystä ja kykyä tehdä tarvittaessa pientä työstöä mittausten perusteella.

filtteri

jos se alkuperänen kytkin on ehjä eikä luista älä sitä vaihda sillä pärjää pitkälle,pistät rahat ennemmin siihen pitkälle pääsemiseen ;)

vaakko

Joo se oli ajatuksena että ajellaan niin kauan kuin pitoa kytkimessä riittää, mutta hyvä olla jonkinlainen pläni/hintatieto jos joutuu siihen panostamaan.

jape

Mä oon käyttänyt tota kansisetin Jarmoa...
Yhdessä ollaan plänäilty jne.

vaakko

Kiitän, sehän se oli! Tänne siis lähtee kannet kun joululomat saadaan alta pois http://kansiset.net/

vaakko

On tämä tunerin päättäminen vaikeaa...  :P Katselin tarkemmin nyt vielä tuota Dynojetin PowerVisionia ja siinä olisi kyllä hyvä puoli että tulee kosketusnäyttö mukana jolla kartat ladataan pyörään ja voi mm. autotunea harrastaa omatoimisesti ilman läppäriä ja samoin näkisi monenlaista infoa suoraan tuon kautta. Minulle selvä plussa kun yhtään windows konetta ei ole. Jos ei ota autotune-pro:ta niin hinta olisi aika edullinen (500 taalaa). Tuolla Pro:lla ei kai tee mitään jos on tarkoitus joka tapauksessa penkissä tehdä säädöt.

Muuten on pelisuunnitelma selvä moottorin osalta eli ainakaan vielä ei tule 1250 kittiä. JackHammer 570 nokat on suosikit nyt ellei kansien mittaus muuta tuo ilmi. Tämän voi myöhemmin päivittää Hammerin 1250 kitillä kun pitää puristussuhteen maltillisena, noiden nokkien suositus on 9.7:1 (orkkis) - 10:1. Porukka näyttää olevan erittäin tyytyväisiä noihin, joskaan kokemuksia ei ihan hirveästi löydy kun on aika uusi tuote Hammerilta. Impact 560 nokat on jo useamman vuoden ollut saatavilla niin niistä löytyy enemmän tarinaa.

Tällä viikolla on tarkoitus saada käytännön asiat etenemään.

SanttuS

…mä asun sun naapurissa, melkein viereisessä talossa…tiedän, kun olen nähnyt sun pyörän pihalla.
Jos kiinnostaa tuo Powervision, niin voin sulle näyttää ihan käytännössä palikat ja pc-softan?
laita vaikka yv-tä.
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

vaakko

Tunnistin kyllä sun kuvasta pyörän ja ajattelin että tuskin noita kovin montaa tällä alueella on :) Pistän viestiä, olisi mielenkiintoista tuo livenä nähdä.

vaakko

Kiitokset Santulle Dynojet esitelmästä ja käytännöllisestä softademosta. Ensi kerralla sitten se hiottu powerpoint esitys ;D Vakuuttavalta laitteelta tuo vaikutti kaikin puolin ja softakin oli kohtuu selkeä. Kiljuvan kotkan tuner ainakin tippuu listalta pois nyt samantien. Pitää vielä perehtyä tarkemmin miten perusversio eroaa pro:sta ja target tunesta ja että tekisikö reiät laajakaistalambdoille jo nyt ennen kuin putki menee pinnoitukseen. Perusversiossa pärjäisi alkuperäisillä lambdoilla, muuten sitten vaatii laajakaistat kuten TMax. Alkuperäiset lambdat olikai 12mm (laajakaistat 18mm), pitää vielä tuo tarkistaa.

jape

Kokemusta edellä mainituista ja edelleen TMax ehdoton ykkönen...

SanttuS

Näkisin, että T-max ja Powervisionin uusi Target tune ovat lähes identtiset tuotteet sillä erotuksella, että Powervisionin toimintaa voi halutessaan ajon aikana seurata näytöltä. Samoin karkeat säädöt ja karttojen vaihto onnistuvat Powervisionilla "on the road" ilman läppäriä. Samoin kuin t-maxissa, joutuu kuitenkin tarkemmat säädöt  pyöräyttämään tietokoneen kautta.
Hinnatkin taitavat osua melko samoihin?
Korvaako t-max myös mahdollisen vilkkumodulin? Jos, niin onko siinä sisäänrakennettuna myös mahdollisuus led-vilkuille?
Kumpikaan näistä ei taida osata sytkän optimointia lennosta ( lisätä ennakkoa )? Ei ainakaan target tune. Sytkän myöhästys nakutuksen sattuessahan on sisäänrakennettu jo HD:n omaankin Ecuun.
Target tune on varsin tuore tuote, joten sen käyttövarmuus ja kestävyys ovat vielä arvoitus.
T-maxin suurin etu on ehkä se, että heiltä löytyy myös malli vanhempiin pyöriin ( esim mun 2002 ). Target tune on saatavilla ainoastaan 2007 ja sitä uudempiin malleihin.

Onhan sit tietysti vielä toi Power commander 5 ja siihen saatava autotune-moduuli. Vähän kait sama asia kuin Powervision, mutta ilman näyttöä? Tästä ei mulla ole kokemusta. Eikö tuokin osaa säätää seoksia lennosta?
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

vaakko

PV:n suurin etu näin äkkiseltään perehdyttynä on se oma näyttö ja siihen littyvät toiminnallisuudet sekä sitten erittäin laaja käyttäjäkunta ja sitä kautta (netti)tuki. Jos ajattelen omalta kohdalta niin uskoisin pärjääväni PV:n kanssa suht pitkälle omatoimisesti netin tuen avulla ja saavan hyviä tuloksia, osaltaan myös siksi että PV:tä näkyy olevan paljon sportster-kuskeilla eli niillä foorumeilla millä tulee itse jo pyörittyä. TMaxin osalta tämä jää hiukan enemmän hämärän peittoon kun noin laajaa käyttäjäkuntaa ei löydy. Hintojen osalta eroa ei juuri taida olla jos PV:n Target Tunen ottaa.

Näillä näkymin olen siis kallistumassa Dynojetin puolelle.

jape

Moro
Suurin ero on että PV on lisäkilke huijaamaan ecua kun taas tmax korvaa orkkis ecun.
TMax kanssa ei vaan ole tarvetta härpäkkeille.
Viiteen pyörään olen TMaxin laittanut ja palaut on ollut erittäin positiivinen.
Ja tosiaan sitä ei tarvii olla räpläämässä.

vaakko

No niin, nyt vihdoin alkaa tapahtumaan kun on suunnitelmat selvillä/selvähköjä. Dynojet PV + TargetTune lähti tilaukseen ja 18mm muhvit lambdoja varten. Sen jälkeen nuo uudet muhvit putkiin samalla suuntausta kevyesti muokaten että pidemmät lambdat mahtuu ja putki pinnoitukseen Marteliukselle.

Kannet lähtee nyt irti ja "stage I" paranteluun, virtausmittaukset ennen ja jälkeen. Pistän lappuja tänne sitten kun niitä saan.

Nokkien osalta suunnitelma selviää kun kansihomma etenee. Nyt on listalle tullut vähän lisää vaihtoehtoja eli SE 536 ja Andrews N8. N2 on ehdotettu myös mutta aika miedolta se vaikuttaa omaan maallikon silmään. SE 536 lienee kohtuu tarkka pakoventtiilin ja männän kosketuksen osalta eli pitää näitä miettiä vielä. Puristuksia ajateltiin nostaa hiukan ohuemmalla tiivisteellä. Säädettävät työntötangot (ehkä), saa ammattilainen katsoa. Eli pakka on sopivasti auki vielä :)

Mäntiä en haluaisi vaihtaa. Tosin jos menee vaihtoon niin taidan tilata suoraan Hammerilta 1250 kitin sopivilla männillä niin ei tarvi leikkiä.

filtteri

säädettävistä työntötangoista ei ole mitään hyötyä,harmia niistä kyllä voi olla.N8 on hyvä nokka mutta männät olis myös silloin hyvä vaihtaa.