Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

07 ja uudemman (ruisku) viritys

Aloittaja vaakko, 08 heinäkuu 15, 10:16:52

« edellinen - seuraava »

vaakko

Hyviä muutoksia kun teho tippui alle 10%...  :P :D Dynoveto tehty nyt kun muu huolto ja jarrukuviot saatiin tehtyä ja 76hp/97Nm oli tulos. Hiukan paremmin vetää nyt lapun mukaan 2000-4000rpm välillä, mutta sitten jää. AFR:t pysyy nyt nätisti 13,0-13,5 3000-7000rpm.

On tämä vaan ihmeellistä, niin paljon tehokkaammalta tämä tuntui myös yläkierroksilla eikä tunnu puutuvan mutta takkiinhan siellä dynolapun mukaan tulee. Ja tuo alle 4000rpm tullut lisäyskin tuntui persdynossa paljon suuremmalta kuin nyt lappu näyttää. No, positiivistahan tässä edelleen on se että tehoa on varastossa vaikka kuinka paljon ja jos jo näin pienet muutokset tuntuu hyvältä niin herkkua on tiedossa kun saadaan paketti kohdilleen ensi kaudeksi ;D Talvella on putkisäätöä siis tiedossa. Kyllä tässä joku huiluversio on vielä pakko kokeilla tällä RSD:llä ennen muita ratkaisuja.

Putken huilulla on "aika paljon" vaikutusta kun huipputehoissa on jo nyt saatu yli 20hp eroja ja vasta yksi veto on ollut säädöt suht kohdillaan...

filtteri

mä uskon että toi RSD on kaikilta muiltakin kun huilun osalta enemmän show kun go putki kokeile löytää jostain käytettynä esim vance&hines compettion se näyttää hyvältä ja on varmaan toimivampikin.

vaakko

Putkissa suuri osa rankkautuu pois kun ne rajoittaa kallistuskulmaa liikaa. Esim. tuo V&H Comp roikkuu tosi alhaalla ja jos putki vaihtuu niin joka tapauksessa pysyn kaukana V&H tuotteista, ei tuo comp vakuuta myöskään "the referenssiin" eli Patriot Defenderiin verraten: http://1250kits.com/ttxlexhaust.shtml#vhcompseries Loimaallahan ne sai nätit käppyrät tuollakin putkella siitä SE bolt-on koneesta, mutta mitähän siitäkin lähtisi esim. Patriotilla.

Patriotin vika on sama eli iso vaimennin roikkuu alhaalla ja rajoittaa kallistusta oikealle. Muutenhan Patriot olisi helppo valinta.

D&D Bobcat on ainut minkä äkkiseltään kelpuuttaisin, sekin hiukan saattaa raapia, mutta on nätisti tosi lähellä runkoa näistä 2-1 putkista ja taittuu ylöspäin vaimentimen kohdalla mikä auttaa asiaa myös: http://1250kits.com/ttxlexhaust.shtml#bobcat Ja itse putki: http://www.bikernet.com/docs/stories/10464/Harley0703100111.jpg Tässäkin vaan varoituksen sana, että pitää etsiä käytettynä ns. vanha malli eli 2013 tai vanhempi, koska 2014 alkaen on putkea muutettu ja huonompaan suuntaan: http://xlforum.net/vbportal/forums/showpost.php?p=5271064&postcount=135

Mutta kokeillaan nyt yksi yritys ainakin vielä tällä RSD:llä. Nyt on kimppatallikin mikä helpottaa värkkäämistä ja kokeilua talven aikana kun pyörä on koko ajan ns. hollilla.

Yksi vaihtoehtohan on myös rakentaa kokonaan uusi putki enemmän tai vähemmän puhtaalta pöydältä niin saisi sellaisen kuin haluaa, mutta suorituskyky on vielä enempi arvoitus. Stepatut juurikäyrät kun saisi mieleiset niin loppuosa voisi mennäkin pienellä rakenteluoperaatiolla.


vaakko

^Tuo on hyvännäköinen ja mallinen putki, tuli itsellekin eilen vastaan kun googlailin olisiko jotain uusia 2-1 putkia tullut markkinoille. Ei kuitenkaan stepattuja juurikäyriä... Ja ilmeisen uusi tuotos kun ei ole tullut missään vastaan vielä.

Jos putkea lähtee vaihtamaan niin sen verta arpapeliä näkyy olevan tulokset hiukan kireämmissä kokoonpanoissa ja erityisesti sellaisissa missä nokissa on overlappia, että jos ei löydy hyviä dynotuloksia malliksi niin jää putki kaupan hyllyyn ainakin minun tapauksessa. Pyrin välttämään sokko-ostokset jos joutuu ostoksille lähtemään. Ellei sitten "kaikki merkit" viittaa siihen että potentiaalia on.

Jack

Danmoto tyhjänä muistaakseni anto ihan kelpo tuloksia.

Ja kyllä sillä kanttailee, koska madalletullakain kanttaa ihan normikuskille riittävästi :-)
Flatheads!!!

Kiwi

Miten mä tuppaan aina vastaamaan että Supertrapp? Jape toki on todistanut että parempiakin pönttöjä voi tehä, mutta sanotaan silti: Sportsteriin 2:2 XR mallin putki, ei oo kanttaamisesta kiinni.



Tai sit toi Kerker versio, vai meneekö kanttausvarat kun se kiertää alhaalta?



Toki noilla keksinnöillä on hintansa mutta silti...

vaakko

Supertrapp 2:2: http://1250kits.com/ttxlexhaust.shtml#strapp2-2 Ei ihan ongelmaton sekään, kts. laajakaistalambdojen paikoista kommentit. Muutenhan design on ok ja ainut mikä itsellä ehkä tökkii on se että niitä levyjä joutuu pistään todennäköisesti aika pakan sinne ja monien kommenttien mukaan sitä painoa alkaa olemaan jo haitaksi asti (kiinnikkeet hajoilee jne). Ei kyllä rajoittaisi kallistusvaroja yhtään kuten ei RSD:kään.

Kerker vähän samaa sorttia lambdojen osalta, kikkailuksi menisi ainakin Hammerin mukaan http://1250kits.com/ttxlexhaust.shtml#kerker Kerker ei ole myöskään erityisen tyylikäs...  ;D Sinällään nuo Supertrappin 2-1 versiot jotka kiertää alakautta on fiksuja että ovat lähes rungossa kiinni joten kanttailuhaitta on mahdollisimman pieni. Samaan tapaan kuin D&D:llä.

Yksi erittäin kiinnostava putki olisi myös Freedomin stepattu Outlaw 2-1 (http://www.freedomperform.com/american-outlaw-high-2-1/), mutta siitä löytyy niin paljon kuraa laadusta foorumeilta ettei oikein huvita kokeilla. Ja joistain kommenteista kävi ilmi ettei mahdu orkkismallisen putsarin kanssa eli ei jatkoon.

Myös Storz/Bub löytyy tosi mielenkiintoinen 2:2, mutta dataa hankala löytää mistään: http://www.storzperf.com/np_nightsterex.html

Edelleen näistä houkuttelevin on vanhan mallinen D&D Bobcat oikeastaan joka suhteessa (myös ulkonäkö) jos putkea joutuu vaihtamaan ellei vetäisi jokerina tuota Storzin putkea, mutta tunaillaan nyt yksi versio RSD:n kanssa vielä.

Wii

superstrapp ja open end nii ei tarvii levyjäkään älyttömästi laittaa. mulla on ja oon ihan tyytyväinen.


Kiwi

Noissa taitaa tulla vuosimalli vastaan, jos niitä ei saa kumiripustettuun ruiskukoneeseen kiinni.

vaakko

Lainaus käyttäjältä: tomtee - 15 syyskuu 16, 06:43:25
Mites nämä:

http://www.coneeng.com/harley-davison-mufflers.html

Mielenkiintoinen paja, löytyy paljon pakoputken rakennustavaraa :) Tuo heidän valmisputkensa ei kuitenkaan oikein ainakaan suoraan kelpaa kun on 2003 ja vanhemmille eli siinä ei ole lambdoille paikkoja ja kiinnikkeiden kanssa joutuisi kai säätämään. Lambdan kiinnikkeet saa toki tehtyä muttei siis ihan bolt-on ratkaisu kuitenkaan.

Hiukan googlettelin ja löytyi hyviä viritelmiä tuoreiden sportsterien osalta, että stepatut juurikäyrät hankittu jostain muualta ja sitten noita Conen vaimennin/trumpettiosia käytetty. Näistäkään ei vaan mitään dynodataa tietystikään löydy, mutta yksi vaihtoehto kyllä jos lähtisi rakentelupuuhiin.

Jack

mulla on tällänen Inkkarissa. Iso läpihengittävä reikä keskellä, soundi matala. Inkkariin ei haettu tehoo, vaan vaimennusta ja se onnistui hengitystä kuristamatta.

http://www.ebay.com/itm/272099485389?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

ainoo huono puoli on 3" sisäänmeno, joka aiheuttaa rakentelua, ellei löydä jostain sopivaa kollektoria.

Cone-engineeringin meinasinkin mainita seuraavaksi. sit olis tällänen eurotuote... https://www.facebook.com/unionriver/?fref=pb&hc_location=profile_browser

vähän ku scrollailee ni tulee 2-1 yhteen putki vastaan. Ite tykkäisin et änkkäri olis hieman yläviistoon....onnistunee kysymällä...

Eikös stepatut juurikäyrät ois aika helppo tehdä itekkin?? Mallin mukaan kun menee, ei tartte laskeskellakkaan nin paljoo
Flatheads!!!

vaakko

^Ulkonäköosastolla ainakin näyttää hyvältä tuo 2-1 noilla, tässä tarkempi linkki: https://www.facebook.com/unionriver/photos/?tab=album&album_id=1201237969909616

Yks ilta googletin niin löytyy laskureitakin stepatuille juurikäyrille nokkien arvojen perusteella, ja jostain mallista kattomalla pääsis toki myös tulokseen. Pitää miettiä. Martelius esim. kai rakentaa mitä vain, hinnasta ei ole tietoa.

vaakko

Union riverin tyypin kans hiukan viestittelin ja juurikäyrät on 2", ei saa stepattuna. Lupas myydä niin että jos en tykkääkään niin voin palauttaa. Ihan mielenkiintoinen vaihtoehto kun on EU alueella mutta lopullinen vaihtoehto tuskin kuitenkaan noiden juurikäyrien vuoksi joten jää harkintaan...