Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Raudan lataus

Aloittaja Yapa, 29 toukokuu 15, 08:36:52

« edellinen - seuraava »

Yapa

Morjeksia.

Rinsessan rautiksen latauksen kanssa, voidaanko sanoa, tarpeeksi peuhanneena, oon alkanu virittelemään ajatusta jonkunlaisen luotettavamman laturin sovittelemisesta häköttimeen.

Eihän nuo konversiotkaan nyt ihan mahdottomia maksa, mut päässä kun on joku vika, että itse tehty olis jollakin lailla viilee...

Niin, että onko kukaan mahdollisesti toteuttanut jotain tämän tyyppistä projektia?
Bludy`ell...marshalls!

Jack

mulla on kuva jossain, otettu Thaimaassa vuonna keskiaika.

siinä on mainiosti laitettu rautiaiseen alternaattori jostain autosta. veto jakopäähän hoitu siten et laturiin oli hitsattu räikän nivellenkki, josta jatkui sitten tappi, joka tais olla räikän jatkovarsi sisään jakopäähän. Miten sen jakopään rattaan kiinnitys oli toteutettu, jäi arvoitukseksi.

tahtoo sanoa. Se rautiksen latausjärjestelmä on aivan mainio, se vaan kannattaa kunnostaa kerralla toimivaksi, eikä turhaan keksiä pyörää uudelleen.

just my 2 cents.....
Flatheads!!!

Yapa

Jotain tuon tyyppistä nimenomaan funtsailin.
Pitäs vaan tutkia minkälaisia latureita missäkin vehkeessä on, lähinnä ulkonäköä ajatellen.
Bludy`ell...marshalls!

Yapa

Älkööt kenkään käsittäkö väärin, kyllä tuon alkuperäisen pötikänkin varmasti toimimaan saa, jopa minäkin.
Siitä, kuinka mainio se sitten onkaan, voidaan tietysti keskustella... ::)

Mutta siis lähinnä puoli huvikseen ja harraste mielessä vois kehitellä...
Bludy`ell...marshalls!

Smokie

Mikä jännitteensäädin sulla on? Mun pötkylän päässä lukee Franks electric, laturin sisään en oo koskaan kurkkinut. Yli 10 vuotta tuota oon nyt kattellut ja laturi on ollut varmaan ainoa osa mitä ei ole tarvinnut murehtia vaikka oon välillä ajellut akkusytkän voiminkin.

rampo63

Se on just näin,alkuun rimpuiltiin kans laturi ongelmien kans ku parsittiin paikka kerrallaan.Sit pistin kaik kerralla kuntoon kalliimmilla osilla niin nyt on menty vuostolkulla,,,Pannulla mut samat vermeet.

Yapa

Siinä on ulkoinen säädin, se toimii kyllä.
Laturi ei anna mitään ulos, on polarisoitu sun muuta...

Ei ole varmaan ennen availtu kovasti, silmämääräisesti kumminkin kaikki on ehjää ja paikoillaan, niinkun pitääkin.

Mietin vaan, että kuinka kallista ja sitä kautta "järkevää" tollasta on korjata, kun pinehköllä putjetilla siihen sais kyllä tosi luotettavan systeemin rakennettua.
Bludy`ell...marshalls!

Jack

Kato nyt ekaks et hiilet osuu kommutaattoriin. Ne jää joskus jumiin ja sit loppuu lataus.

Kentät happanee kans, eli ne kannattaa ainakin silmämääräsesti kattoa.

Ennemmin ostasin vaikka uuden CE laturin ku keksisin palikkaa uudelleen.
Flatheads!!!

rampo63

korjaaminen onkin järjetöntä,jos ei laita palikoita uusiks ja laatukamoja,,,,laakerit,ankkuri,kenttäkäämit,hiilet,säädin ja kaik sieltä kalliimmasta hyllystä Ugh

Yapa

Lainaus käyttäjältä: rampo63 - 30 toukokuu 15, 12:37:01
korjaaminen onkin järjetöntä,jos ei laita palikoita uusiks ja laatukamoja,,,,laakerit,ankkuri,kenttäkäämit,hiilet,säädin ja kaik sieltä kalliimmasta hyllystä Ugh

...no juuri näin, turha sitä viritellä on, vaan eipä siihen sitte jäänytkään enää muuta ku kuoret.
Bludy`ell...marshalls!

Make

Lainaus käyttäjältä: Yapa - 30 toukokuu 15, 14:09:01

...no juuri näin, turha sitä viritellä on, vaan eipä siihen sitte jäänytkään enää muuta ku kuoret.

Ostaa laatuosan yks kerrallaan, niin ei tunnu kalliilta. Mitenköhän genuiinipalikat toimii? Jos Boonilta...
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Yapa

Joo, Boonilta ainakin löytyy kaikkea.
Bludy`ell...marshalls!

rampo63

Lainaus käyttäjältä: Yapa - 30 toukokuu 15, 14:09:01

Ja ne on hyvät kuoret !!

Hemuli

Jos ei jaksa ruveta vanhaa perkaamaan niin Cycle Electricin osilla pääsee helpolla: http://cycleelectricinc.com/GENERATOR.html#DGV-5000
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Yapa

Hienoja osia löytyy kyllä monesta paikasta, mut ne hinnat...

Idea alkaa tässä hahmottua...
Bludy`ell...marshalls!