Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin askin purku

Aloittaja HillyMan, 10 toukokuu 15, 18:33:38

« edellinen - seuraava »

HillyMan

Ohjelmassa olisi pääakselin pois saaminen 4 vaihteisesta laatikosta.
Clymerin kirjan ohjeista olen ymmärtänyt että pääakseli vedetään kiksikopan puolelta ulos 1 ja 2 rattaiden ollessa paikoillaan mutta 2 vaihteen ratas ei mahdu reiästä. Nyt en joko vaan ymmärrä mikä on melko todennäköistä tai sitten tota ei ole tehty purettavaksi. Pikkusen kaivattais apuja ennen kun heitän koko mööpelin tallin ikkunasta  ;D

rodchop

Lukkosokka pois niin pari ratasta jää irtonaiseksi sitten se mäiskitään ulos sen kuulalaakerin kera, johan mahtuu.
HOG Forever Forever HOG

HillyMan

Sokka on irti ja kuulalaakeri mäiskitty ulos mutta ratas ei mahdu.

rodchop

Tossa kuvassa vihree nuoli, ton rattaan edessä se sokka, ton siirtäjä haarukka sydeemin takana, kun sen irroitat niin koko paska pitäisi tulla ulos kiksin puolelta laakereineen päivineet, loput isommat rattaat jää koppaan.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

Tossa toinen kuva kaikki vihreen nuolen kohdalla & Oik puolella jää askiin. myös toi kuulalaakerin metalli potero kuuluisi tulla mäiskimällä askista ulos tuo laakerin kera, sitten mahtuu.
Edit eli se kuulalaakerin metallipotero mäiskitään akselilla ulos, joo tiedän että oon epä selkee selittää.
HOG Forever Forever HOG

HillyMan

tilanna on nyt tällänen, kuulalaaskeri on ulkona mutta pitääkö toi laakerin pesäkin hakkaa irti laatikosta.... ei kai sentään?

rodchop

Joo pitää juuri sitä tarkoitin, se tulee kun paukuttelet akselia, raakaa peliä mutta näi se menee :P
Itse oon irroittanu koko paskan kerralla kajoomatta kuula laakeriin. kuten tuossa mun kuvassa näkyy laakeripesä mukana paketissa.
HOG Forever Forever HOG

HillyMan

No oli se vähän mielessä mutta aattelin eka kysyä ennen kun otan isomman lekan :D  Pari iskua jo annoin ja sitten aloin epäilemään. Sitten voiskin kysyä jo tulevaa eli milläs apuakselin neulat saa pysymään paikoillaan kun rataspaketin upottaa laatikkoon. Vaseliinilla? :D

rodchop

Vaseliinilla joo.  Oma kikkailunsa toi kasaus. Rauhassa vaan & katsoo tarkkaan että kaikki neulat paikalla loppuun asti ;D
HOG Forever Forever HOG

HillyMan

Ihan järjettömän iso kiitos, akseli on pihalla. Se pronssiholkki on karua kateltavaa. Muut laakerit ois kohtuu hyvät joskaan ei varmaan ihan uuden veroset.

Kapteeni sika

Mulle on valehdeltu että sellanen täyspronssinen holkki (esim. Jimms) olis pitkässä juoksussa parempi. Orggistyyppinen on kyljestä halkaistu teräsholkki joka on pinnotettu sisältä keltasella metallilla. Kun se kuluu puhki niin se sit on kovemmat metallit vastakkain, ja pääakseli saa kyytiä. Menee varmaan aika pitkään ennen kun niin tapahtuu mutta sellaistakin on kuulemma nähty.
Jatkossa hyvä huomioida vitjojen kireydet, ensiö/toisio. Mä taisin pilata oman lootan puslan (ja tukilaakerin)  liian tiukoilla ketjuilla. Vaihdatin puslan yli 50K km sitten ja nyt kun teetin taas siihen pikkuremppaa niin holkki oli edelleen mitoillaan, ainoastaan vähän tummunut ilmeisesti voitelun puutteesta. Pääakselissa myös tummaa jälkee. Kiillotuksen/hionnan jälkeenkin mittahaarukassa, pääakseli ei heilunut kyllä yhtään kun sitä retuutti, päittäistä ihan snadisti.

Tämmönen laitettiin samalla: http://www.ebay.com/itm/SHOVELHEAD-PANHEAD-SPACER-O-RING-LEAK-FREE-TRANSMISSION-/181736424764?hash=item2a5055c53c&vxp=mtr

Ameriikan voorumilla kehuttu härpäke, tääläkin voorumilla muutamalla asennettuna. Ei tarvi rapata niin paljoo silikonilla kun ton laittaa. ;)

HillyMan

Toisioketjuilla se tais mennä multakin holkki. Oli väärä rataskombinaatio ja ketjut oli välillä löysällä ja välillä tiukalla. En asiaa huomannut heti ja ketjujen kireys tuli tarkistettua kun ketjut oli löysimmillään. Mun tuuria.

Kapteeni sika

Juu venähtäneet ketjut. En tunnusta että olis käyny samoin mutta köhköh tuota...  :D

Nyt on toisiossa tsubakin vitjaa ja Pbi:n ratasta. Takana ketjurulla ja ketjut on ohjearvoja löysemmällä, varmuuden vuoksi.  ;) Enskassa Hayden M6 jousiviritteinen kiristäjä.
Kyseinen yhdistelmä käsittelee näemmä melko hellästi lootan puslaa, tai ei ainakaan kuluta sitä nopsaan.

HillyMan

No eipä saanu tähän hätään kun sen halkastun mallin mutta mennään sillä. Kertyypähän kokemuksia kun purkaa ja kasaa määräajoin :D  Jos nyt sais sen kestämään öljyt sisällä tän kesän ja mietitään talvella uudestaan. Teki ton nyt miten vaan niin parempi siitä tulee kun mitä alottaessa, sen verran holotna oli toi vanha holkki.