Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Lohko fiksaus.

Aloittaja Teme_76, 01 toukokuu 15, 11:12:38

« edellinen - seuraava »

Teme_76

Joku edellinen "seppä Ilmarinen" on saanu aikaan moisen.

Eli lohko haljennu pultin kohdalta ja se on fiksattu sitten helicoililla, joka ei oikein enää kiristy (pyörii ympäri kiristettäessä) ja kusee öljyä sujuvasti. Kuis toi olis paras korjata? Hitsaamalla ja uudet kierteet varmaan, mutta pitäis varmaan purkaa sitten koko mosa osiin... Ideoita?  ???

Jack

toi palanen ku tosta irtoo ja pyörii jakopäässä, siitä se ilo syntyy. Ei taida olla oikotietä onneen tässä.
Suosittelen motin purkua ja hitsausta..
Flatheads!!!

Jartza

Helikoil pois, vinkalla puristetaan halkeama umpeen, kunnon seevaukset päihin, hitsaus, hiotaan lohkon tasoon ja laitetaan siihen kierreholkki.
Noi helicoilit sopii vaan sellaiseen korjaukseen jota ei tarvitse avata uudellen( minun mielipide).

_Juha_

vähän ohi asian mutta..
eiks noita helicoileja ja recoileja itteasiassa käytetä just paljon sellasissa hommissa missä joudutaan paljon aukomaan kierrettä..?
too fast to live    too young to die

filtteri

kait niitä voi käyttää joka paikassa kunhan ei turhia hifistele ja lue jokaista nettimielipidettä,näyttäis kuvan perusteella olevan toi ohjuritapin viereinenkin kierre helicoil/vastaava.usko että tuon voi hitsata purkamatta moottoria tai en itse ainakaan ymmärrä mitä etua siitä on korkeintaan öljypumppu irti.lähetä kuva osatohtori/trigger nimiseen yritykseen niin siellä kyä tietävät..jollei lähipiiristä löydy osaajaa.

Jartza

Jäikö lukematta (minun mielipide). No kumminkin mulla huonoja kokemuksia helikoileista. Sytytystulppien mukana tulee  helikoilit aina mukana tai ainakin muutama kierre joka sitten yritetään katkaista kärkipihdeillä. Samalla vaivalla laittaa teräsholkin joka kestää alumiinissa paremmin. No pääasia kuitenkin että saadaan ruuvit pitämään jollain tavalla.

Kapteeni sika

Tulpissa vähän eri asia, helicoilit on liian lyhkäsiä joten tulpan nokassa olevat vimoset kierrokset karstottuu ja vetää spiraalin ulos. Lääkkeeksi sorvataan tulpasta pari viimeistä kierrosta kierteestä pois. Tosin minä en helicoilia tulpan kierteisiin laittas.  ;)

Teme_76

Kiitoksia vinkeistä. Katsotaan kuinka homman kanssa edetään nyt...