Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Puolipuristin jälkiasennettuna. Rautapää.. ?

Aloittaja mista, 29 huhtikuu 15, 10:29:34

« edellinen - seuraava »

mista

Tiedän tiedän.. Tyttöjen juttuja.

Olen miettinyt mitenhän tuollainen olisi toteutettavissa jälkikäteen esim rautapäähän. Elopainoa kun on sen verran vähän kuitenkin (lue 75kg) ja rautapään kiksi on hiukan sellainen säserä polkea. Eli polkaista saisi oikein tosissaan ja muutaman kerran ennen täysremppaa poljin pääsikin tyhjäksi ja polvi kävi asennossa jossa sen ei pitäisi olla. No nyt on kaikki kamat vaihdettu ja on toiminut ok, mutta se tunne polvessa jäi hiukan pelottamaan ja jäin miettimään jos saisi helpotettua tota hommaa.

Mun vaha shoveli oli hyvinkin leppoisa poljettava rautapäähän verrattuna...
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hessu

Tollanen on iisi asentaa. Mutta puolipuristajilla ei tee mitään kiksipelissä.
Ei toimi. Kun venttiili on auki ja paineet katoaa, potkuun ei saa voimaa.

mista

Eikös miltei kaikissa oikeasti vanhoissa peleissä ole puolipuristajat ja nehän on kiksivehkeitä? Ja kireissä krosseissa on kans kiksin seurana puolipuristaja. Ei kai se voima vasn kipinä ja polttoaine oikealla hetkellä?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

Joop, onhan niis mut ei niit puolitettuna/puristeettomana potkasta käyntiin. Sil puolittajalla haetaan kohdalle et saa koneen kiksillä "vauhtiin" et menee seuraavast puristuksesta yli ja käkäkäkäy... Esmes wanha brittisinkku korkeepuristemännällä ei mene kiksillä puristuksesta yli ilman et päästää puolipuristajalla ja sit "myötäseen vauhtiin" se kone. Kiksivälitys sellainen et koneen saa vauhtiin, mut sen kääntöpuoli on se ettei ole momenttia mennä puristuksesta läpi.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

R.i.p.a

pakko hiukan sotkeentua   ;D  mulla rautiksessa puolipuristajat ja laakinpeli se oli, käytit tai et...

Sammy

Nyppäät kannet irti ja jyrsit uudellä jyrsimelläsi kansiin poterot  ;)
Itse tuollaisen viimeviikonloppuna askartelin.







Sami


mista

Tarttis päästä oikein joskus poikkee siin luonas niin näkis hiukan meininkiä ja projektia..
Jos ensi takvena tekisi jonkun tuollaisen projektin ja nappais kannet irti.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod