Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovel/männät-pytyt-kanget selvyyttä

Aloittaja janusaukko, 21 huhtikuu 15, 15:37:35

« edellinen - seuraava »

Hessu

"compression: 7.5:1, with forged pistons." Just noin. Ei ihan ralliosastoa vielä.
Näähän on 5 mm isommalle poraukselle. Moottorin tilavuuden kasvu kasvattaa puristusuhdetta kun palotila pysyy samana. Eli ei oikein vertailukelpoinen esimerkki.


janusaukko

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 22 huhtikuu 15, 20:04:54
"compression: 7.5:1, with forged pistons." Just noin. Ei ihan ralliosastoa vielä.
Näähän on 5 mm isommalle poraukselle. Moottorin tilavuuden kasvu kasvattaa puristusuhdetta kun palotila pysyy samana. Eli ei oikein vertailukelpoinen esimerkki.

Se oli lähinnä esimerkki että sama sylinterisetti kelpaa molemmille alakerroille ainakin s&s:llä ilman lyhentämistä.

Voiko nuo tosiaan olla erikorkuisia ulkimitoiltaan nuo 1200 ja 1340 pytyt? Silloinhan pitäisi tosiaan tönärit ja imusarjakin olla mallikohtaisia. Onko näin. Itse olen niin vähän pelannut näiden kanssa että tietoa ei ole. Eikä vertailua varten ole nyt saatavilla toista settiä.

Spöke

Samat sylinterit molemmissa, männäntapin korkeus poikkeaa. Sama stroukkikoneissakin; mitä pidempi isku, sitä korkeammalla männäntappi ja lyhyempi mäntä.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hessu

Niinkuin Spöke sanoi. Pytyt on saman mittaiset. Mutta kun eri iskunpituuksilla männässä matka tapista lakeen on eri. Pidempi iskuisessa lyhyempi. Jos laittaa pidempi iskuisen männän lyhyemmän iskuiseen kampiakseliin, jää puristus kovin matalaksi. Ja jos sellaisen haluu välttämättä tehdä, niinkuin moni haluaa kun pytyt on aika kalliita, pitää lyhentää.
Eiköhän tää jankkaaminen ala olee tässä. Jos et usko, oo uskomatta.

janusaukko

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 23 huhtikuu 15, 08:33:45
Niinkuin Spöke sanoi. Pytyt on saman mittaiset. Mutta kun eri iskunpituuksilla männässä matka tapista lakeen on eri. Pidempi iskuisessa lyhyempi. Jos laittaa pidempi iskuisen männän lyhyemmän iskuiseen kampiakseliin, jää puristus kovin matalaksi. Ja jos sellaisen haluu välttämättä tehdä, niinkuin moni haluaa kun pytyt on aika kalliita, pitää lyhentää.
Eiköhän tää jankkaaminen ala olee tässä. Jos et usko, oo uskomatta.

Kyllä kyllä! ja tätä en missään nimessä ole tekemässä vaan tämä on nykytilanne, eli pidempi iskuisen 1340 sylinterit ja "matala"mäntä kiinni lyhytiskuisessa kampiakselissa.(aikaisemman omistajan virityksenä)

--> nyt on vahvistunut toimintasuunnitelma asian korjaamiseksi.

Sylinterit menee GT motorssiin poraukseen 1200 0.08 eli 1340 0.02 ylikokoon. Kuumapyörästä on tilattuna 1200 iskulle soveltuvat 080 ylikoko visecot 9:1 puristuksilla.

Muuttunee hieman puristukset entiseen verrattuna. =)

rampo63


janusaukko

tässäpä tännekin vielä. Ihana taulukko.

Spöke

Nojoo. Sovelin veivi taitaa tosin olla .030 pidempi vuoteen -74 tjtn. saakka.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa