Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tig-puikko-plasma kone

Aloittaja rodchop, 13 marraskuu 09, 10:34:37

« edellinen - seuraava »

rodchop

Tuli eilen tollanen huudettua saksan ebaysta. 350e postikuluineen. Ainakin overdrive sivustolla muutamalla hepulla tuollainen ja hyvin on pelittänyt. Jää nähtäväksi. Voin pistää käyttö kokemuksia kunhan kone viikon päästä saapuu. Hinnallahan tuo ei ole pilattu.http://cgi.ebay.de/WIG-INVERTER-CT-520-SCHWEIssGERAT-PLASMASCHNEIDER-50_W0QQitemZ400083532644QQcmdZViewItemQQptZSchweiß_Löttechnik?hash=item5d26d63b64#ht_9921wt_1213
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Ei ole kyllä hinnankiroissa vaikka tuosta ei muuta kuin tigiä tarvitsekaan. Näytti olevan oikein nappistartilla varustettu. Kiinassahan noi tehdään mutta niin tehdään paljon muutakin.

Otitko muuten sen optiona olevan jalkapolkimen mukaan? Monesti tehnyt mieli kokeilla miten sellaisella onnistuu ohuemman pellin hitsaaminen kun voi virtaa säätää hitsauksen aikana.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lyytinen

Kiinalaiset tekee just semmosta mistä niille maksetaan. Sekin maa on menettämässä asemaansa halvan työvoiman maana niin yhä useammat kiinalaiset vehkeet on OK. En itse epäröi hetkeäkään hommata jotain kiinan tuotetta, kunhan se ei ole mikään halvalla tehty.

Tuo rodchopin mainitsema ebay shoppi on kyllä tuttu, noitten koneitten hintoja huvikseni olen joskus selvittänyt. Hieman on ilmaa hinnoissa suoraan kiinan tuontiin verrattuna, siellä ebayssa on semmoisiakin shoppeja. Mutta tuohan taitaakin olla huudettu, eikä "buy it now". Suomessa tosin tuollainen kone maksaisi noin tonnin  ;D

Tuosta pedaalista, useinhan hitsauskoneiden käyttöohjeessa on selitetty minkä suuruisella säätövastuksella tai jännitetasolla sitä virtaa säädetään. Jos on patologinen romunkerääjä, romukasasta löytynee semmoinen ompelukoneen poljin. Siellähän on säätövastus itsessään sisällä, mutta jos ei ole sopiva, niin semmoisia liukumallin potikoita kyllä löytyy kaupasta ja äkkiäkös sinne jollain patentilla sen köhelöi. Suurin ongelma ehkä on löytää hitsauskoneeseen sopiva liitin, jos nätin meinaa tehdä.

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 13 marraskuu 09, 11:20:18
Ei ole kyllä hinnankiroissa vaikka tuosta ei muuta kuin tigiä tarvitsekaan. Näytti olevan oikein nappistartilla varustettu. Kiinassahan noi tehdään mutta niin tehdään paljon muutakin.

Otitko muuten sen optiona olevan jalkapolkimen mukaan? Monesti tehnyt mieli kokeilla miten sellaisella onnistuu ohuemman pellin hitsaaminen kun voi virtaa säätää hitsauksen aikana.
Ei tullu otettua kun yhdelle kundille oli tullu suoraan mukana, niin katotaan eka mitä tulee.
Kyllä mä tuota plasmaa oon himoinnu ainakin 5 vuotta. On moneenkin hommaan varsin kätevä.
eikä tuosta puikostakaan haittaa ole.
HOG Forever Forever HOG

Smokie

Mä oon kans kyrpiintynyt 30A plasmani kanssa, menee hermot jos pitää oikeasti pitää jotain leikata. Ajattelin hommata semmoisen härvelin missä on TIG ja plasma samoissa kuorissa mutta suositeltiin ettei kannata, pitää vaihtaa letkut ja kahva TIG / plasma käytössä. Onko se sitten niin hankalaa? Toinen vähän enemmän jarruttava asia on ettei 315A AC/DC TIG + plasmaa ole olemasssa ???

Mauni

tässä olis noin tonnin (suomihinta) ac/dc + plasma mitäköhän olis suoraan tuolta maalikyliltä hommattuna?

http://www.nettikone.com/simple_dealer/viewMachine.php?id_machine=765376&id_template=6&sitelang=2&id=6&PN
  • =owner_machine&PL[0]=simple_dealer/6.php?id_user=704395@id_template=6

    yllähän tuo plasma rälläkän voittaa leikkaus hommissa 6-0 mitä tuolla koululla sillä ähertäny

rodchop

Mukavastihan tuo kiinailmiö tuntuis purevan. Ainakin tuon videon perusteella Huomatkaa miten kopauttaa palan irti polttimella Haloo. Joo ainahan erilliskoneet varmasti parempia.
Mulla ei vaan rahat & tilat riitä. 18.päivä pitäis koneen UPS,n mukaan saapua.
Eiköhän tuo leikkaus homma oo aikalailla säädöistä & taidoista kiinni. jos nyt 8mm suht siististi leikkaa ni ok. lähinnä kiinnostaa tuo alumiinin & RST,n leikkaus. TIG,ä tarviin koko ajan tuo 180A riittää mulle mainiosti. Itse en tuota ac-dc ominaisuutta juurikaan tarvitse. Silloin harvoin kun alsaa vetelen voin sen tehdä duunissa.http://www.jforce.fi/index_files/FILE0171.MOV
HOG Forever Forever HOG

Lyytinen

Menin itsekin häiriköimään yhtä tuollaista huutoa ja tulin voittaneeksi. Postikuluineen 360 e.

rodchop

Perjantaina tuo kone saapui. Avasin heti kuoret, tarkistaakseni juotokset yms.
Vaikuttivat ihan hyviltä.
Tuntuisi toimivan. TiG- OK nättiä saumaasyntyy. Plasmaa hieman kokeillut -toimii.
Pitää ajan kanssa treenaa säädöt & kuljetus nopeudet, jotta saa jäljen hyväksi. Pitää käydä ensiviikolla ostamassa Paineen alentaja kaasupulloon & pienet messinkiset pikaliittimet Letkuille. Eli letkun väliin Koneen sisään menoon urosliitin, vedenerottajalta tulevaan letkuun naaras sekä hitsauskaasu pullolta tulevaan letkuun naaras jotta helpompi vaihtaa TIG,in - Plasman välillä. Eli kaasu & paineilma kytketään  samaan liittimeen koneen takana, pari pikaliitintä niin homma helppoa. lisäksi pitänee kiristää ohjaus liittin koneen sisältä tuntuu hieman pyörivän. J-Forcelta Lahdesta saa noihin koneisiin varaosia & huoltoa.
HOG Forever Forever HOG

Natking

Kandee aina painella tigille siirryttyaan painella parikolme kertaa starttia etta saa varmaan koneesta ja polttimen letkusta ilmat pois. Jos kaasun seassa tulee ilmaa kun alkaa hitsaamaan niin on pikkunen aivastus tiedossa. Ja eiku terottamaan....

Tarttis kans ostaa joku plasma, 250 ac/dc Kemppi kun loytyy jo. Tosin sekin tarttis vaihtaa uudempaan invertteri malliin, mutta viela ei niin valia kun tallivuokraan kuuluu sahkot :-X
Just trying to be different (like everyone else)

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Natking - 22 marraskuu 09, 10:54:46
Kandee aina painella tigille siirryttyaan painella parikolme kertaa starttia etta saa varmaan koneesta ja polttimen letkusta ilmat pois. Jos kaasun seassa tulee ilmaa kun alkaa hitsaamaan niin on pikkunen aivastus tiedossa. Ja eiku terottamaan....

Tarttis kans ostaa joku plasma, 250 ac/dc Kemppi kun loytyy jo. Tosin sekin tarttis vaihtaa uudempaan invertteri malliin, mutta viela ei niin valia kun tallivuokraan kuuluu sahkot :-X
Käsittääkseni tuollainen 100A-plasma alkaa olee hyvä työjuhta.
HOG Forever Forever HOG

Springveli

Kaikki helpot ongelmat on jo ratkaistu.

rodchop

#12
Lainaus käyttäjältä: Springveli - 23 marraskuu 09, 08:56:54
Onko teillä näistä AC/DC koneista mitään tietoo/kokemusta?

http://cgi.ebay.de/WIG-INVERTER-AC-DC-200-SCHWEIssGERAT-WIG-TIG-MMA_W0QQitemZ370294274987QQcmdZViewItemQQptZSchwei%C3%9F_L%C3%B6ttechnik?hash=item5637423bab


Tuosta ei kokemusta. Tää lafka myy suomessa samaa peliä, mainostavat että voi kokeilla.http://www.nettikone.com/simple_dealer/viewMachine.php?id_machine=765376&id_template=6&sitelang=2&id=6&PN
Tuossa mallissahan ei ilmeisesti tule mukana tuota plasma poltinta, joutuu ilmeisesti tilaamaan erikseen. Tuota paineen alentajaa en ehkä saksasta ostaisi, taitavat olla Maeserin kierteellä joka on eri kuin Woikoski-AGA. Itse sain tuohon omaan koneeseen haettua tänään pikaliittimet sekä paineenalentajan & pullon Argonia.
Tuli sillä TIG,illä hieman suhauteltuu, on muuten hiljaisin vekotin mikä mulle tullu vastaan. pirun hyvin tuntu pelittävän, taidampa hankkia tuohon sen jalka spedun lisäksi. Tuossa kuva miten laitoin tuon letku häsäkän Päädyinkin kahteen urokseen ja yhteen naaras pikaliittimeen. Kun tuo naaras pirun kallis 20e urokset 4e. Kunhan muistaa sulkea pullon ennen kuin letkun irrottaa niin hyvä on. Paineenalentaja oli 50e + kaasu sekä letkua, volsuja yms.
Saihan noihin kaikkiin taas 190e menemään Vittu >:(
Lisäksi kiristelin koneen sisältä pari liitintä jotka turhan löysällä.
HOG Forever Forever HOG

Lawless

Millasella ja minkähintaisella diilillä sait Argon-potun?

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Lawless - 23 marraskuu 09, 20:01:47
Millasella ja minkähintaisella diilillä sait Argon-potun?
Frendin puolesta pullo diili Woikoskelta joten vuokraan yms. ei menny rahaa. Toi 20kg oli n.70e
Joka tapauksessa Woikoski paljon halvempi kuin AGA. Aiemmin sai Maeserin kaasuja olivat 300bar lekoja ja halvempia kuin nykyiset 200bar.
HOG Forever Forever HOG