Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tig-puikko-plasma kone

Aloittaja rodchop, 13 marraskuu 09, 10:34:37

« edellinen - seuraava »

Mopopoika

Riittää ihan sellainen normaali harrastekompura. Muistaakseni max 4 bar paine.

-wla-

Olisi tiedossa vanha esabin 200 ac/dc tig joka polttaa sulakkeen kun hetken hitsaa. Onko tietoa mikä voisi olla rikki ja paljonko remontti tulisi maksamaan?

Sammy

Villi veikkaus, tasasuuntaja menossa?
Mulla meni vanhassa tigissä tasuri, tuo tosin poltti sulakkeen heti.
Hintaa en korjaukselle tiedä, mutta joku osasi kertoa että tasurin diodeita sais irtokamana jostain elektroniikka liikkeestä?

Sami

-wla-

Ok.  melko nopeaa tässäkin kuulemma sulake menee. maanantaina saan tarkempaa tietoa asiasta. Kun en mitään näistä ymmärrä niin mietin vaan et kannattaako tuommoista ostaa ollenkaan ja hommais uuden halppis vehkeen.

Natking

Mulla on Kempin 250 ac/dc kone. Viimeista vuotta muuntajapohjanen laite, seuraava malli oli jo invertteri.
Perkeleesti vie sahkoa, vaatii 32 amp sulakkeet. 200amp;lla kun vedin menemaan niin lensi 25amp sulakkeita koko rivi keralla seinasta ;D
Jos toi on vanha muuntaja kone, ei siina valttamatta mitaan vikaa ole, se vaan vie sahkoa niin helevetisti.
Just trying to be different (like everyone else)

-wla-

Tuo oli muuten helvetin hyvä tietää. Meidän tallilla sähköissä ei oo kehumista, kun saa takuta 5,5kw kompuran kanssa jo aivan tarpeeksi kun ei meinaa proput kestää.

Smokie

Sähkön kulutus selvinnee koneen tyyppikilvestä. Mulla oli vanhalla muuntaja koneella 200A AC hitsausvirralla kulutus 37A, ei oikein tahtonut kestää kun pääsulakkeet on 20A :-\ Nykyään hitsaan JForce engineeringiltä ostetulla 315A AC/DC invertterihärvelillä, jossain 200A paikkeilla se alkaa ilmeisesti marisemaan että verkon jännite laskee liiaksi mutta paljon paree näin. Ennen meni ämpärillinen sulakkeita kun alua hitsasi, kaupanpäälle sai vielä jännittää palaako talo kun pääsulakkeet oli niin kuumia ettei paljain käsin pystynyt vaihtamaan. Oon ollut tosi tyytyväinen tuohon JForcen vehkeeseen, hinta / laatu suhde on oikein hyvä.

Natking

Kylkyl, toi mun koneesta seuraava malli olikin jo invertteri peli ja lahes vastaavat tehot, 230a, ja sita voi kayttaa 16a valovirralla!!! 
Mut en oo viela paivittanyt tota mun konetta uudempaan kun kuuluu sahko tallivuokraan ;D
Just trying to be different (like everyone else)

Smokie

Kuuluuko sulakkeetkin? :P Juuri mikään ei oo ärsyttävämpää kun se että saa kunnon sulan aikaiseksi ja sulakkeet poksahtaa = magneettiventtiili napsahtaa kiinni ja kaikki hapettuu. Onneks toi uus härveli sentään päästää loppukaasut päälle jos se menee tilttiin jostain syystä.

Pietari

Laitetaas vähän pitemmältä ajalta käyttökokemuksia kiinan-tig-plasmakoneista.Nyt kaks vuotta hitsattu kiinanihmeellä eikä mitään pahaa sanottavaa.Melkein pitää perua kaikki mitä on tullu sanottua kiinalaisten tekeleitten laadusta(no ei sentään, yleensä melkoista kuraa ovat edelleenkin), mutta tässä vehkeessä on hinta-laatu suhde enemmän kuin hyvin kohdillaan.Tigillä on hitsattu saumaa paljon ,plasmaa käytetty vähän, molemmat toimii loistavasti.Kyseessä siis tämä kone http://www.ebay.de/itm/STAHLWERK-WIG-TIG-MMA-200-INVERTER-SCHWEIsGERAT-E-HAND-/400275712149?pt=DE_Haus_Garten_Heimwerker_Elektrowerkzeuge&hash=item5d324aa895
bonuksena tässä parissa vuodessa on jo oppinut melkein hitsaamaan,ainakin hiominen on vähentynyt huomattavasti, eikä tarvii enää piilotella kötöstyksiä jos hitsari-kaveri sattuu tulemaan talliin... ;D
Voin kyllä suositella jos harrastekäyttöön halpaa konetta tarvii...

rodchop

Mulla taitaa olla tuo just sama kone. hyvin on kyllä pelannu, tuota puikkoo en tosin oo vieläkään kokeillu. keväällä tuolla jo 2,5 vuotta turaillu :P
onko sulla Pietari tuossa se poljin, jos niin onko hyvä, tekis mieli hankkia?
HOG Forever Forever HOG

Mr.Horsepower

Kyllähän polkimen kanss voi kikkaillla Pyödän ääressä muut varsinaisessa asennuskella on vähän hupaisaa käyttää Jollei ole sukua mustekalalle... nimittäin kokeillin moista esabin härvelillä :D

Jalkapolin on parhaillaan putkea jos hitsaa pyörittimen kanssa tai ohkasia rosteri putkia automaatti pulssilla.... Niin ei tule lopussa hoppu :)
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Pietari

Ei oo poljinta mullakaan enkä oo koskaan kokeillukaan, ei se varmaan huono olis, sais sulan pysymään hallussa ehkä paremmin.Mä jo aloin himoitsemaan tuon saman koneen isoveljeä, ac-dc tiggiä.Ei pahan hintainen olis sekään, 699 euroa iipeistä.Muuten sama plasma-puikkovarustus kuin tuossa mutta menis alumiinikin sitte.Oliskohan se jalkapoljin tuossa mukana ;D...nii ja pulssitoimintokin siinä kai olis, sitä joskus vähän olis kaivannu.
http://www.ebay.de/itm/STAHLWERK-AC-DC-WIG-TIG-MMA-200-P-INVERTER-SCHWEIsGERAT-PULSFUNKTION-/370567851886?pt=DE_Haus_Garten_Heimwerker_Elektrowerkzeuge&hash=item564790af6e#ht_6492wt_1139

Lexus

Oliko linkki muuttunut?
Itse en löytänyt plasmatoimintoa ollenkaan, tai sit en osaa lukea kuvia/Saksaa?
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

013

Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.