Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

lehmänläjän linkku

Aloittaja Jack, 01 huhtikuu 15, 14:52:16

« edellinen - seuraava »

Jack

onkos kaikki #34655-79  linkut mitä Ebaysta löytyy sitä alumiinihöttöä joka kulahtaa kesässä??

(paitsi yks joka sanoo et steel)

mietin et josko "entisöis" ton vivuston, kun suoralla vedolla on hiton jäykkä...ja käsikeppiä en nyt laita.
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Tää on kait hyvä:  http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/909482 Cal Product tuota kait tekee...

Olisin ottanut ton mutta kun loota oli irti, ei ollut saatavana. Sit kun oli läjässä niin sitä olikin saatavana, nyt ei taas ole...

Toi on siis FX mallinen. FL ja FXWG on erilainen. Niitäkin tehdään, taitaa saatavuus olla samaa luokkaa.

Vesilahdella piti tontyyppisiä tehä muutama mut ei ainakaan vielä ole tehty.  Joku laakerihan siinä olis pop, metalli/metallia vasten kun kihnuttaa niin kuluu yllättävän nopsaan vaikka pukkaa välillä rasvaa nipasta, ainakin mulla kuluu. Pitää varmaan tehä jossain vaiheessa putkesta, latasta ja kunnon laakeroinnilla ITE. ;)

Orggispalaan myydään ylikokoholkkeja mut sellasen sorvaa itsekin. Kuluu kyllä yhtä nopsaan kun tehtaantekele mut eipä tarvi tilailla.

Jack

Joo ton Cal produtsin käikäleen tiesinkin. on vaan hankalastri saannissa tosiaan.

eli suunnittelupöydälle mars....
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Orggislinkun voi vaihtaa enskaa purkamatta kun avaa sen pultin niin pitkälle että se ottaa enskaan kii, sit kihnuttaa rautasahanterällä pultin poikki ja kiertää loput ulos. Pulttia ei kannata (yrittää) avata räikkälenkillä kuten eräs joe from ameerika.
Sit kun laittaa uuden linkun niin mitottaa pultin niin että se vaan sopii just paikoilleen kanta enskaa hipoen. Jos on orggis/sen tyyppinen linkku niin ruuvi uppoaa lootan kylkeen muistaakseni jotain puoltoista kertaa pultin vahvuuden verran, eli riittävästi.

Jorinan pointti on siinä että jos tekee laakeroidun omavalmisteen ja se on paljon paksumpi kun oem niin se paksuus on pois siitä lootaan uppoavasta ruuvin pituudesta. Jos taas irrottaa enskan linkun vaihtoa varten niin sittenhän sillä ei ole merkitystä, voi käyttää pitempää pulttia. Mä en enskaa irrota sen linkun takia.

Jack

säätelin äsken tangon pituutta pitemmäksi, ja sain mielstäni hieman parannusta asiaan...
Tutkitaan. (siis mulla ei oo sitä linkkua nut lainkaan, vitun lehmänläjät, olis pitäny hommaa räikkäkansi/kuoret...)
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Kyllä se mun mielestä on hyvä loota paskasta linkkusysteemistä huolimatta. Varsinkin nyt kun se on rempattu ja pykälät napsahtelee erityisen nätisti päälle, isommalle ja pienemmälle. Itse asiassa ei se ole kyllä huonosti pelannut missään vaiheessa.

Jack

askihan on sama ku rick rakki, mut kansi eri....
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Ja kuoret...


Jossain aftermarkettiloorassa on pulttijaot molemmille kansille, en muista mikä oli merkki.

Kapteeni sika

Tai korjataan että aftermarketti-kuorissa molemmat pulttijaot, ei valmiissa loorassa.

Hessu

Jaa, miten se on mahdollista ilman jotain vaihdettavaa osaa? Kun ne ruuvien reiät on melko eri paikoissa. Varsinkin taaimmaiset. Lehmänläjässä aukkokin on paljon isompi.

Kapteeni sika

Ka ku en tiiä. Ulkomaanvoorumilla oli viestiketju että sopiiko räikkäkansi lehmänläjän kuoriin. No ei sovi. Mut sit oli linkki kuoriin johon sopii molemmat, reikiä oli toki enemmän. Oli tehdastekoinen. Pidetään tää paskapuheena kunnes löydän sen linkitetyn kuoripotilaan.

Kapteeni sika

#11
Sivuraiteille mentiin jo eli ei kai pikku jatko enää mitään haittaa.

Tuttu lähetti pari votoo aarteestaan. STD:n kuoret ja kansi (en tiedä onko sisälmykset samaa merkkiä):





Kuvassa näkyy että kannen alla on koneistettua pintaa vähän yli tarpeen.

Sit kun kattoo lehmänläjän kuoria niin siinä on koneistettu pinta otettu hyötykäyttöön:

http://www.retrocycle.com/CustomChromeSku/17128/S_T_D__Transmission_Cases.html

Elikkäs olisko sama valu mutta koneistettu eri kansityypeille. Muistaakseni mä näin sellasen missä oli sopivuus suoraan molemmille mut ei taida olla mahdollista, ei taida se läjän pipperskaakka sopia räikkäkantisen keissin reikään.  ;)

Kapteeni sika

Jaaaaaa vielä kerran:

http://www.ebay.com/itm/Harley-Davidson-4spd-Transmission-Box-by-STD-/231518584161?hash=item35e7953d61&vxp=mtr

"This box also excepts pie shaped or earlier model ratchet top transmission lids. "

Hessu

Kaikennäköistä. Lehmänläjän kuoriihan kun tiputtaa rikrakkannen, jää siihen isorako.
Toisinpäin ei näköjään. Mutta ei kai kukaan niin halua tehdäkään.

Kapteeni sika

Tuli hommattua laakeroitu linkku. Ruuvi millä linkku ruuvataan läjän kylkeen on mallia kuusiokolo ja liimattu/prässätty laakeriin kiinni. Kävin "omalla" mekaanikolla linkun kanssa jos siihen vois jotenkin vaihtaa kuusiokantaisen ruuvin koska enskakoppa on niin liki ettei mitään mahkua pyöritellä kuusiokoloavainta siinä raossa, enkä pura vuotamatonta enskaa sen takia.  ;) Laakerin keskireikä on 3/8" mut ruuvissa on 5/16" kierre, eli olis pitänyt tehä joku holkki väliin.

Mut setä sano et kyl sopii sellasenaan, löi lyhennetyn kuusiokoloavaimen lapaan ja sano et me kokeileen.

Ja sopihan se:



Tuntuu kyl selkeesti paremmalta, piti laittaa pari heim jointtiakin tilaukseen kun nekin on väljiä.