Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

käynnistys probleemi

Aloittaja horsejoe, 13 maaliskuu 15, 08:18:08

« edellinen - seuraava »

horsejoe

onko tällinen oire tuttu pannun myllyssä? Jos pyörä seisoo ajamatta noin vajaan viikon niin ei lähde käyntiin kuin laittamalla bensat suoraan tulpan reistä ja sen jälkeen lähtee laakista aina kunnes seisoo taas pidempään ajamatta! Eli tulpat ovat rutikuivat. koneessa super e kiihdytyspumpulla joka toimii!!! kurkku/tiivisteet ovat uudet. bensatankki saa happea,sytkä( orgis) kohdallaan,venttiillit täytyy vielä tarkastaa mutta tuntuis että säädöt ovat myös ok! Sähköviat suljen pois koska lähtee heti käymään kun kaataa bensaa pyttyyn. Tietysti ongelman saisi ratkaistua ajamalla vain enemmän...

ezmo

Mikä on sun käynnistysprosessi alkaen bensahanan avaamisesta päätyen vittuperkeleen säestämiin pojlentoihin ?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Rezi

Toimiva kiihdytyspumppu ja tulpanreiästä bensan kaatamisen vois luulla olevan aika lailla sama asia. Voisko kaasari jotenkin kuivua tai valua tyhjäksi viikon tauon aikana? Kun pyörä seuraavan kerran seisoo ajamatta viikon eikä käynnisty, niin irroita ilmanputsari ja katso lennättääkö kiihdytyspumppu bensaa.

HillyMan

Mulla kävi tässä keväällä niin että sai sahata shovelia akun tyhjäksi ja ei kastunu tulpat. Akku lataukseen ja seuraavana päivänä kun palmun alta. Arveltiin että tais kohon neula jäädä jumiin kiinni asentoon ja se sieltä sitten tuuskatessa tipahti itekseen ilman koputtelua. Joskus pienestä kiinni :D

Panheadsince1988

Tuossa kaasarissa oli noita ongelmia, saattaa jäädä koho jumiin yms. Selvästi kuitenkin bensan saanti ongelma.
Muistaakseni itselläni myös näytti että kiihdytys pumppu antaa bensaa, se ei kuitenkaan auttanut.
Ei ilmeisesti samalla tavalla kaasuunnu tai jotain sellaista. Vaihda kaasari ! Itsellä ollut E malli hyllyssä
Jo 20 vuotta.  Alipainekaasarit toimii parhaiten!

ranze

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 06 huhtikuu 15, 11:14:02
Toimiva kiihdytyspumppu ja tulpanreiästä bensan kaatamisen vois luulla olevan aika lailla sama asia. Voisko kaasari jotenkin kuivua tai valua tyhjäksi viikon tauon aikana? Kun pyörä seuraavan kerran seisoo ajamatta viikon eikä käynnisty, niin irroita ilmanputsari ja katso lennättääkö kiihdytyspumppu bensaa.

Mä varaan paikan tähän säikeeseen. Tuli haettua strokattu pannu Ouluun, kick only ja aika tiukka poljettava. Noin päivän kokemuksella fiilis on sellainen että sössön E:n kiihdytyspumppu ei anna soppaa ihan täpöllä. Pitää katsoa onko säätöhomma vai kääntyykö korjaussarjan puolelle. Näytti vähän vuotavan kiihdytyspumpun tienoilta.

Tää tahtoo ryyppyä puolilämpimänäkin, olisko muutoinkin laihalla?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Vuppe

Putsari pois ja katso paljonko ruikkii kun käännät kahvasta.

KariFS

Erään auton kanssa oli vähän vastaavaa ongelmaa. Kaasuttimet ok, sähköinen siirtopumppu, ei kiihdytyspumppuja. Samat oireet pitkään seistyään. Laitoin tippakannulla pienen ruikkauksen öljyä joka tulpanreiästä, pyöritin startilla ilman tulppia, tulpat takaisin ja lähti sekin kuin palmun alta.

Eppäilin että olisko männänrenkaat vähän jumissa tai pytyt kuivat, ettei jaksa imeä kunnolla imutahdin aikana? Öljy tiivisti sen verran että imu pelasi, bensa varmaan tekee samaa ja lisäksi tietysti syttyykin, ”pelästyttää” koneen käyntiin. Tämä auto kyllä lähti aina lyhyemmän seisokin jälkeen ihan ok kylmänä tai lämpimänä, mutta pari viikkoa tai enemmän niin tarvittiin ”konsti”.

Koita koiruuttas öljyllä seuraavalla kerralla, saat ehkä kaasuttimenkin pois vikaepäiltyjen piiristä ;)
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

ranze

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 20 syyskuu 20, 10:22:36
Putsari pois ja katso paljonko ruikkii kun käännät kahvasta.
Juu, tuttu proseduuri kun edellisessä TC:ssä oli sössön G.

Lainaus käyttäjältä: KariFS - 20 syyskuu 20, 10:55:44Koita koiruuttas öljyllä seuraavalla kerralla, saat ehkä kaasuttimenkin pois vikaepäiltyjen piiristä ;)
Ei ole väljyyttä, tää on oikeasti tiukka polkea. Väljä olis kuin tulpaton mopo. Pikemminkin tekis mieli laskea puristussuhdetta. Kylmänä lähtee ekallakin, puolilämpöisenä joko lähtee tai vain tusahtaa. Nokka on Anteron J, joten dynaaminen puristussuhde voi olla kova. Ihan tunnetut herrat on koneen takana, nokka on vaihdettu jälkikäteen löysemmäksi.. tällä haettu ajettavuutta myös kaupunkiliikenteeseen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

KariFS

Eihän nelari tartte kuin bensaa ja ilmaa sopivassa suhteessa, puristusta ja kipinän oikeaan aikaan niin käyhän se. Jos sulla tulee bensaa kaasuttimen kurkkuun, kipinä tulee oikea-aikaisesti, ja pohkeessa tuntuu että puristustakin on niin nyt vaan ei siirry seos palotilaan. Siirtyyhän se jos on imua, ja jos ei oo imua niin ei siirry. Samanlainen noin 15 sentin imusarja mulla siinä MG:ssä oli kaasuttimilta imuventtiileille, uskomaton juttu mutta uskottava se oli.

Ei tää auton konekaan väljä ollut, ainakaan ei savuttanut ja vetoa oli sen mitä tonnikasisatasessa brittikoneessa voi kuvitella olevankin. Mutta tuo samanlainen ilmiö siinä esiintyi kuitenkin, piankos tuon kokeilet jos siltä tuntuu
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Vuppe

Oma kokemus sovelista ja sössöstä on että usein jos ei kuumana lähe potkimalla käymään niin sillon on lutrattu gason kanssa liikaakin, ei lähe.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ranze - 20 syyskuu 20, 11:57:32Nokka on Anteron J, joten dynaaminen puristussuhde voi olla kova. Ihan tunnetut herrat on koneen takana, nokka on vaihdettu jälkikäteen löysemmäksi.. tällä haettu ajettavuutta myös kaupunkiliikenteeseen.

Ei se ajettavuus kaupungissa siitä huonone vaikka laittaa siihen jonku strokerkoneeseen sopivan nokan. Kaikin puolin käytös todennäköisesti paranee. Stroukkikoneella ei ylipäätään sais ajaa kovin pienillä kierroksilla. Tuo ei ole hyvä nokka strokeriin, varsinkaan potkukäynnisteiseen semmoiseen.

Mulla on stroukkishoveli ollu aina vähän haasteellinen käynnistettävä. Kaikista huonoin se oli S&S:n kaasarilla. Päättelin, että viemäriputki on jotenki yksinkertaisesti niin paska, että seos ei atomisoidu järkevästi palamiskelpoiseen muotoon.

Mikuni ja Dyna 2000i oli käynnistymisen kannalta aika hyvä yhdistelmä. Kiinnostava ilmiö oli, että ryypyllä se yleensä ei lähteny käyntiin, ei millään kaasarilla eikä missään lämpötilassa. Kiihotuspumpusta pari ruuttausta kylmänä, lämpimänä ei mitään muuta ku potku, sillä lähti kun oli lähteäkseen. Puolihölmönä hankalin.

Nyt on sähköinen käynnistinmoottori. Sinällään raivostuttavaa, että sillä se pamahtaa käyntiin heti kun pääsee yhdenkin työtahdin yli, eikä tarvita mitään taikatemppuja. Miksei se potkulla tehny sitä samaa...? :o
Long John Stroker

Vuppe

Sähköstartti on kyllä ärsyttävän helppo käynnistystapa. Ei tarvita sadetansseja.  :P

ranze

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 20 syyskuu 20, 17:55:12
Tuo ei ole hyvä nokka strokeriin, varsinkaan potkukäynnisteiseen semmoiseen.
Mulla on vähän sama ajatus. Ihan ensimmäiseksi avaan tuon kaasarin. Jotenkin tunne että se käy niukalla. Miksi muuten haluais ryyppyä lämpöisenäkin? Eikö nämä yleensä toimi pikemmin vähällä rikastamisella?

Kun en tiedä mitä sisällä on, ei varmaan uskalla laittaa bolt on nokkaa rajumpaa. Upi sen on kasannut. Tähän kohtaan voi laittaa nokkasuosituksiakin, lujille joutuu alakertakin tuolla nenällä.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ranze - 20 syyskuu 20, 20:34:29Kun en tiedä mitä sisällä on, ei varmaan uskalla laittaa bolt on nokkaa rajumpaa.

Eksä sanonu, että siellä on ollu joku toinen nokka, joka sittemmin vaihdettiin? Mikähän mahtoi olla?

Nokkasuosituksia täältä taululta löytyy varmaan hakutoiminnolla paljon. Joku missä on vähän nostoa mutta paljon asteita toimii pre-evolution vekottimissa yleensä hyvin.

Mikä iskunpituus siinä on? Onko pytyt vakiokokoiset vai big boret?
Long John Stroker