Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

XL1200C -90 -> aivan jotain muuta

Aloittaja Taavi, 10 marraskuu 09, 19:57:05

« edellinen - seuraava »

Taavi

Flunssa kele alkaa olemaan pahasti haitoilla. Kävin kuitenkin viemässä osakasan sorvarille että saa tehdä ja mittoa rauhassa ihan itse renkaiden akseleiden holkit ja swingin akselin systeemit... Jos nyt vain koittaisi parannella itseään pari päivää

Taavi

Päivitetäämpä nyt tätäkin. Kierrosmittari on saatu ja sille tehty kiinnike joka istuu yläkolmioon. Takarunkoa siistitty ja takavalon paikka suunalleen OK. Etulokarin lesti valmis. Keula kaipaa enään uudet stefat. Lampulle kiinikkeet ja pieni bikinimallin kate sille. Jalkatappien paikat ja jalkatapit pitäisi tehdä. Äänen kovennin muuttaa äänen vaimentimeksi ja kun tiivisteet saapuvat niin kone nippuun. Imusarjaan hitsailen tänään suuttimien nipat kiinni ja bensatukin kötöstelen valmiiksi. Terassin rakennus ja yleinen laiskuus hieman jarruttaneet tekemistä.
Onko muuten kenelläkään tietoa lukeeko takajuosituksen lakitekstissä mainintaa "tarvittaessa" tehtävä jarrutesti???
Nyt ainakin näyttää siltä että jarrutestiin joutuu vaikka kaikki komponentit ovat valovuotta tuoteempia ja parempia kuin alkuperäiset...

nicnac

Missäs tästä jarru asiasta lukee?? Ittekkin vaihtanu jalluja niin joutuuko tässä johonkin ihme jarrutesteihin vielä?

Taavi

Eli kuten huutoboxiin kirjoitin. Takajousitus muutettu monoksi, uuden tulkinnan mukaan ei vaadi jarrutestiä. Keula napattu ZX6R Kawasta jonka kokonais massa on pienempi kuin Sportin jolloin ei kelpaa ellei saa todistettua että jossain painavammassa käytetään samaa keulaa. Sitten se ehkä pahempi ongelma. Ehdin jo poistamaan vasemmasta putkesta jarrusatulan paikan ja eihän se tupla jarrullakaan täytä lain vaatimaa pykälää joka kuuluu "jarrut voidaan vaihtaa vähintään saman painoisesta ja tehoisesta moottoripyörästä". Kawahan on sen muutaman kymmenen kiloa kevyempi. Luulen kyllä että tuo 4 mäntäinen radiaali satula lukittee eturenkaan sata varmasti ja on miljuuna kertaa parempi kuin Hooreen oma

bootsi

Lainaus käyttäjältä: Taavi - 18 toukokuu 10, 20:33:25
Keula napattu ZX6R Kawasta jonka kokonais massa on pienempi kuin Sportin jolloin ei kelpaa ellei saa todistettua että jossain painavammassa käytetään samaa keulaa.

Luulis että tuota verrattaisiin tämän pyörän painoon eikä alkuperäiseen Sportsterin painoon?

Make

Lainaus käyttäjältä: bootsi - 22 toukokuu 10, 21:00:43
Lainaus käyttäjältä: Taavi - 18 toukokuu 10, 20:33:25
Keula napattu ZX6R Kawasta jonka kokonais massa on pienempi kuin Sportin jolloin ei kelpaa ellei saa todistettua että jossain painavammassa käytetään samaa keulaa.

Luulis että tuota verrattaisiin tämän pyörän painoon eikä alkuperäiseen Sportsterin painoon?

Äkkiä ajateltuna kawa 2 hengen pyörä, ja tuo sportster näyttäis olevan 1 paikkanen --> kokonaispaino pienenee. Mutta jollei katsastushenkilö pyydä mitään todistamaan, älä ehdoin tahdoin tyrkytä mitään propuskaa. Muuten ottavat tavaksi haluta sellaisia.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Taavi

Ajattelin seuraavalle konttorille vain sanoa että keula vaihdettu 39mm > 41mm ja kaksimäntäinen nelimäntäiseen jarruun...

nicnac

Minkäsnäköinen tuosta hiilikuitu perästä nyt sitten tuli?

Itte tuossa yritin alumiinista tehdä. Hipsaaminen kyllä onnistuu muuten mutta onhan se yhtä peruna peltoa kun vetelee niin mukavasti. Kyllä siitä vielä pakkelilla hyvän sais, mutta pitäis vähän jatkaakin. Mun alumiini levyn palat kun oli aavistuksen lyhykäisiä.

Taavi

Perästä en ole kuin siistinyt reunat. Pintaa pitää alkaa tekemään jahka muista puhdetöiltä ehdin. Kuten Imusarjan teolta, bensatukin viimeistelyltä, bensapumpun ja filtterin kiinikkeen viimeistelyltä, Kotarin isolta huollolta...yms muuta puuhastelua...

Taavi

Vanteet myyntiin ja hommauksen alle Bulun keula niin ei tarvii taistella niin paljoa...

rodchop

Lainaus käyttäjältä: bootsi - 22 toukokuu 10, 21:00:43
Lainaus käyttäjältä: Taavi - 18 toukokuu 10, 20:33:25
Keula napattu ZX6R Kawasta jonka kokonais massa on pienempi kuin Sportin jolloin ei kelpaa ellei saa todistettua että jossain painavammassa käytetään samaa keulaa.

Luulis että tuota verrattaisiin tämän pyörän painoon eikä alkuperäiseen Sportsterin painoon?
Mulla viime syksynä hieman vastaavaa vääntöö. Eli me punnitsimme konttorilla tuon mun Shovelin, jonka jälkeen paperi että jarrut vähintään samanpainoisesta pyörästä jossa vähintään yhtä paljon tehoa. Tuon paperin tehoista & painosta printtasin tältä sivustolta.
http://www.bikez.com/years/index.php Mulla oli noihin papereihin syynä siirtyminen alkuperäisistä 79,n levyjarruista mekaanisiin rumpujarruihin.
HOG Forever Forever HOG

Taavi

Joo hommahan olis helppo jos käyttäisin molemmat puristimet Kawan keulasta edessä, mutta kun ajatus oli käyttää vain toinen koska alun perinkin edessä on vain yksi levy. No ei se mene Buellin keulallakaan... ainakaan XB12 versiolla koska paino ei täsmää. Teen nyt niin että laitan ne kamat mitä on ja adapterilla Hooreen oma yyber jarru siihen kiinni ja leimalle. Se kun tuntuu olevan liki maaliman paras...

Taavi

Bensalinjoja hiplailin ja tankin pohjaan hitsailin kaksi lähtöä ja yhden paluulinjan paikan. Bensa regun telineen kiinittelin koneen yläkiinikkeeseen joten paluulinjan saa vedettyä mahdollisimman suoraan bensatukin päästä regulle.
Bensatukkiin joutui tekemään hieman lisää korkeutta että sai nousemaan sen kansien yläpuolelle ja saa linjat vedettyä siististi kansien päältä.
Jakopäänkopan sain koneistajalta ja nyt vain viimeistellä hallanturin paikka ja tehdä hiilikuidusta kansi trikkeripyörän kopalle ja samaan palikkaan kiinike hall anturille.
Perän pintaa aloitin tasoittaa kun talliorja hioi pinnat ja nyt alkaa näyttämään melko siistiltä pinta joka tulee jäämään suoraan näkyville hiilenä.Vielä varmaan yksi hionta ja kerros lisää vinyyliesteriä niin alkaa olemaan nättiä ja teknistä... Eli tekniikkapornoa  ;D

Taavi

Muutaman kuvatus linkkinä niin ei yhteydet mene tukkoon,kun uusi servo pois Suomesta kylläkin suomalaisen ylläpitämänä

Bensapumpun ja filtterin tellinki... Aitoa viilapenkki billettiä
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100605_003.jpg.html

Sitten se bensaregu jokalöysitiensä vasemmalle puolella tankin alle
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100607_001.jpg.html

Pitihän sitä hienosta mittaristakin laittaa kuvaa
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100606_001.jpg.html

Ja sama toisesta kulmasta
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100606_003.jpg.html

Takaosan hiiltä kuvana.. Alkaa sistiytymään pinta kun hieman hioo ja lisää vinyyliesteriä
Painoa ei silti tule lisää kuin noin 200g joten siitä ei tule ongelmaa ;-)
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100608_001.jpg.html

Ja sitten salamalla terästetty kuva
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100608_003.jpg.html


nicnac

Ei kyllä oikein lahjakkaasti tunnu kuvat pelaavan. Eikö photobucket.com oo hyväksi todettu?