Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

XL1200C -90 -> aivan jotain muuta

Aloittaja Taavi, 10 marraskuu 09, 19:57:05

« edellinen - seuraava »

Hemuli

No niin, saa tämäkin tarina ihan uutta eloa kun nähdään mitä tehdään. Komeita saumoja ja tutun näköiset takahaarukan kiinnikkeet :D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Taavi

Joo pikkuisen piti apinoida niissä swingin kiinikkeissä. Mitä sitä uutta keksimään kun jo toimiva ratkaisu olemassa. Eturattaan kiinnitys tulee myöskin näyttämään melko tutulta  ;D
Seuraavaksi sitten takarunkoa mittomaan ja tekemään. Helppo homma kun takakate on jo valmiina... Tai ei välttämättä helppo homma, mutta katsotaan. Helpointa olisi jos olis jostain lainata kateen luovuttaneen laitteen takarunko jolloin vain kopioisi päämitat siitä. Nyt kun sellaista ei ole niin pakko vain tehdä mittailemalla.

Hemuli

Onko niin ettet halua että noi kuvat näkyy suoraan viestissä? Korjasin ne nimittäin jo kertaalleen niin että ne näkyy mutta muutit takaisin...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Taavi

Voisin pitää ne noin linkkeinä niin pysyy vähän kevyempänä juttuketju. Tulee melkein aina kirjoiteltua mobiililaiteella ja mitä kevyempi keskusteluketju niin sen nopeammin vehkeet latailee sen.

Taavi

Jaa taasen vähän edistystä. Takahäkki (takarunko) olisi aluillaan. Melko kinkkinen koittaa mittailla millainen ja minkä kokoinen mahtuu katteen sisään, vielä kun pitäisi jäädä tilaa mahdolliselle ruiskuaivolle..

Taavi

No niin... takarunko alkaa olemaan kiinikkeitä ja viimeisiä jäykkäreitä vaille valmis. Harmittaa vain akun koko. Joutuu tekemään takarungosta hieman turhan ison että saa akun kuskin persiin alle. Ja siltikkin pitää vaihtaa hyytelömalliin. Kuvia taas päivittelen kun tuon oikean tieskarin avaan... ;D

Taavi

No päivitetäämpä nyt tätäkin ketjua. Desing muuttui matkalla melkoisesti ja noiden sportti vehkeiden tankki ja takakate jäivät odottamaan seuraavaa projektia. Eli hankein prostreet harleyn tankin ja 18 tuumaiset vanteet ja tipitin koko paskan lähemmäs kenttää. Samalla sahailin toisesta telsarista jarrun kiinikkeet pois. Kiinteä takarungon pätkä on hitsattu paikalleen ja loppu pitäisi tehdä hiilarista siihen joka toimii samalla takalokarina ja takasatulana (hieman pitää laskentaa harrastaa että tulee riittävän tukeva rakenne). Keulakolmiot ovat työstön alla ja odottelen jos tällä viikolla saisi ne jo kotio. hitsaus muutokset olis pääpiirteittäin valmiit ja runko pitäisi hiekkapuhaltaa tällä viikolla. Tankin pohjaan tehdään hieman muutoksia että bensalinjat saadaan pumpulle siten ettei hauko ilmaa missään vaiheessa ja että paluulinja on mahdollisimman jouheva. Akun sijoitin melkein samaan paikkaan kuin vakiossakin... siihen vasemmalle osittain enskakopan takaosan päälle. Kuvia linkittelen jahka serverille siirtelen.

Taavi

Kokonaiset kolme kuvatusta linkitettynä
Ensin tulevan läppärungon aihiosta
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100210_001.jpg.html

Sitten keulasta hieman kuvatusta. Teimme työmaalla 3D printtauksella alakolmion jotta saimme paremman kuvan millainen siitä tulisi... Poiki hieman muutoksia/kevennyksiä molempiin kolmioihin, mutta sovittaahan voipi aina sillä ekallakin versiolla
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100308_002.jpg.html

Ja edestä
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100308_006.jpg.html

Taavi

Imusarjaa tänään kävin kötöstelemässä. Melkoinen homma sovitella ja leikellä kahdesta 90 mutkasta sopivasti jotta siitä imusarja muodostuu. Läppärungon sovite laippa pitäisi kohta saada jotta saa tehtyä sarjan loppuun. Pituutta sarjalle imukanavan alusta läpälle tulee olemaan noin 97mm. Sitten pääseekin pakopuolen kimppuun. Suhteellisen lyhyt.. noin 20 tuumaa sarjalla koitetaan päästä kollektorille... voi joutua hieman taiteilemaan.

nicnac


Taavi

Kiitos kiitos... Lopulliseen malliin siitä höylättiin keskeltä pois paksuutta siten että materiaali vahvuudeksi putkien välillä jäi 35mm. Yläkolmio ohennettiin putkien välistä 20mm paksuksi.

Tässäpä pari kuvaa tulevasta imusarjasta.. Siis vielä se alapuolinen sauma tekemättä ja läppärungon sovitus työn alla.
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100309_001.jpg.html

Toisesta suunnasta
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100309_002.jpg.html

Suuttimien paikat pitää tehdä sitten kun tuo käikäle muuten valmiina ja sitten näkee paremmin mihin suuntaan ja kulmaan suuttimet tulevat. Kolmas suutin tulee sitten läppärungon toiselle puolelle. Ihan vain varmistamaan että tuolla 280cc suutin koolla ei tule ajettua kovin paljoa yli 90% aukiololla...

Taavi

No niin imusarjasta puuttuu enään suuttimien holkit ja bensatukin kiinnitys piste. Jos perjantaina vaikka pääsisi aloittamaan pakosarjan tekoa. Foami leikkiä pääsisi kanssa kohta leikkimään kohtisilleen... Kolmioita ja etuvannetta odotellessa. Kytkinkahva, start/stop elementti, satula ja pikakaasukahva tilattu...

Taavi

Kytkinkahva ja start/stop käikäle tulivat aamulla. Imusarja odottaa että saan RST holkit suuttimille ja laipan läppärungolle.
Imusarjasta kuvatusta alla
http://www.kaukana.net/gallery/v/wbr/Hooree/20100311_002.jpg.html

Täytyy sanoa että RST:n hitsaaminen TIG:llä on helppoa kuin lapsen lyöminen...

Hemuli

Ei nyt tarkoitus olla v-mäinen mutta miksi niitä kuvia ei voi laittaa suoraan näkyviin? En mä ainakaan jaksa klikkailla linkkejä jotka pahimmillaan avautuu jollekin mainoksia täynnä olevalle boksisivustolle...

Tällainen threadi on aika kuiva ilman kuvia ::).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

bootsi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 maaliskuu 10, 11:44:06
En mä ainakaan jaksa klikkailla linkkejä...

Kyllä sä jaksat...


...jaksathan kirjoittaa/kommentoida joka topicissakin.  ;)

Ihan hyvä että ajatellaan niitäkin käyttäjiä, joilla ei ole just se nopein nettiyhteys.