Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kuumakestomaalit

Aloittaja annek, 08 marraskuu 09, 15:10:07

« edellinen - seuraava »

annek

Pysyykö mikään noista kuumakestomaaleista pytyissä ja pakoputkissa yhtään "vähemmän huonosti", vai onko meillä vain ollut väärät kemikaalit?


Rojektimopon pakoputket(kin) ruostuneet beyond Autosol, ja tarkoitus olisi nyt ensihätään hioa ja maalata.
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Be

Kokkonen

Mulla on noista myös jatain kokemuksia, hyviä ja huonoja.

K-Auto, Spralia +650, ei kestä pakoputkissa, hilseilee pois.

Dupli-Color Special, +690 on hyvä. Tarkoitettu hellohin, grilleihin, yms...On pysynyt hyvin sylintereissä ja pakoputkissa.

Minulla nuo ovat mattamustana, muitakin sävyjä nykypäivänä löytynee.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Lawless

VHT:lla on myös hyviä maaleja. Esim. US Partsista löytyy.

Antti S.

VHT:n Flame Proof on hyväksi havaittu pakoputkissa

KvL

Onkos kukaan vedellyt ihan noilla perus-mastonin purnukoilla? Mites pysyy?
Kromin oon hionut kokonaan dremelillä poies. Että ihan karkealla metallipinnalle menisi.

Hemuli

Sylintereissä pysyy kyllä ihan tavallisetkin maalit, miranoli oli joskus kova sana. Putkissa olen käyttänyt menestyksekkäästi Motipin tuotteita, kovassa käytössä putken juuresta palaa pois mutta ei siinä mikään kestä jos käyrät hehkuu punaisena kymmenen sentin matkalla ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

annek

#6
haa! Kiitoskiitos.  Mastoneja jonkun muun ohella on kokeiltu ja eivät pysy. Pakoputki on varmaan tosiaan hieman haasteellisempi kohde kuin sylinterit.. Miehen Arielissa oli hieman päinvastainen ilmiö kuin Hemulilla, maali ei pysynyt siellä   pakoputken päässä, kun 5 millin paksuinen viemäriputki tuskin kuumeni riittävästi..    
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Be

KvL

Ostinpa tuota VHT:n Flame Proofia.
Primer- & pintamaali.

Mutta mites tuo kuumennuspuoli maalauksen jälkeen? Ei löydy tarpeeksi kookasta uunia noiden rännien "paistamiseen" enkä ole myöskään pyörää käynnistämässä ennen kevättä....

Kuumennusohjeistushan on seuraavanlainen:

Irti ajoneuvosta: 121 asteessa  30 min & jäähdyttely 30 min  -->  204 asteessa 30 min & jäähdyttely 30 min -->  315 asteessa  30 min & jäähdyttely 30 min.

Paikallaan ajoneuvossa: Tyhjäkäynnillä 10 min ja jäähdyttely 20 min  -->  tyhjäkäynnillä 20 min ja jäähdyttely 20 min -->  Sitten normaalia ajoa 30 min ja antaa jäähtyä.

Toimiskohan tuo jälk. vaihtoehto jos laittaisi kuumailmapuhaltimen hönkimään suoraan putken sisään ensin pienemmälle teholla nuo tyhjäkäynnit ja isommalla puhurilla tuo normaalin ajon osuus?

Jack

mä oon joskus kuumentanu pytyt ennen asennusta maalauksen jälkeen kunnon kuumailmapuhaltimella niin, että käry nousi. Sitten joskus kun käynnistin kärysi, mutta on kyllä pysynyt. Ei siitä haittaakaan voi olla.

Jack
Flatheads!!!

Hemuli

Meillä on pajalla vanha uuni missä olen joskus sylintereitä lämmitellyt maalauksen jälkeen. Putket ei tietysti sinne mahdu, itse tekisin niin että maalaisin ne vasta ennen käynnistystä ettei tule turhaan kolhittua ja sitten kuivattaisin moottorilla ne.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Soikkeli

Suunnittelin maalaavani sylinterit hopeisella Tikkurilan Termal silikonimaalilla.
Maali on ohutta kuin vesi ja ei peitä mitään. Pitää hioa kunnolla jos haluaa sileää jälkeä.
400 astetta lupaavat kestävän mutta hieman epäilyttää kun toi maalin pinta kun jää niin ohueksi että miten kestää mekaanista hankausta/kiven iskemiä.
C.O.G. 
Lifemember

tuuba

Maalailin tolla termalilla rautiksen lohkot sylinterit ja kannet. Pohjatöinä hiekkapuhallus ja tinneri kylpy. Pinnasta tuli aika hieno noin niinku killto asteeltaan. Pysyvyydestä ei ole vielä mitään kokemusta. Sanoivat K-Raudassa että termal on korvannut hornan. niin tosiaan pensselillä ei kannata edes koittaa saada kerralla tai edes kahdella peittävää pintaa ruiskulla menee kerralla peittoon (siis mustalla)
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Hemuli

Hornalla maalasin joskus aikanaan veekasin valupakosarjat - hyvin se niissä pysyi joskin kerran pääsi tipahtamaan öljyä sarjalle ja sehän paloi saman tien rumasti kiinni. Ja Horna oli aika sellainen pääsiäismunaväri, en välttämättä laittais pyöränmottiin joka on koko ajan näkösällä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

Pyttyihin mun mielestä parasta on VHT'n Flat Aluminium kuumankesto. Väri on hyvä, ja kesto myös

Jack
Flatheads!!!

tuuba

tollasta pintaa termalilla
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...