Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautapääbobber "Dirty Bastard"

Aloittaja Hemuli, 05 marraskuu 09, 15:39:51

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Tuon kuvassa näkyvän tankinkorkin ja täyttökaulan teki hyvä ystäväni DJ - hän asuu niin uskomattoman nimisessä kaupungissa kuin Humptulips, WA ;D...



Bensat siirretään tankilta kaasarille Kustomtechin S&S:n kaasarinpohjaan tarkoitetun hanan kautta rungon läpi.



Öljytankkiinkin tehtiin ohjurit letkuille.



Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Jakkarakin tuli jo viime talvena takaisin jenkeistä, Aaron Berendt teki siistiä työtä. Viime hetkellä päätettiin kovalla työllä muokatut rosteriruuvit hyllyttää ja tilalle ostettiin messinkisiä kirjansidontaruuveja jotka näyttävät hyvältä myös alapuolelta katsottuna.





Maalatut osatkin tuli samassa paketissa satulan kanssa mutta ei päästetä vielä kissaa pussista, pieni tiiseri tähän sallittaneen ;)...



Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP

Hieno bensatankin korkki. Lähikuvaa?

valkama

#48
Todella asiallisen näköstä sun tekemisen jälki, itse saa hyviä ideoita. Lisää kuvia vain työvaiheista :)
On muuten aika hyvin sulla pajalla kasassa kaikki metallikoneet  8)

mirka

Kiva nähdä, että jotkut osaa.  :)Tunnen vaan itseni kädettömäksi , kun näitä katsoo.

Mutta hienoa jälkeä ja lisää odotellessa . .

Tuusulan T-Bone

"Tattarisuon Teutul"... ;)

Onpa yksityiskohtien suhteen homma sangen hyvin hallussa. Vielä kun oppis ton eturenkaan oikeaoppisen sijoittamisen suhteessa runkoon ja takarenkaaseen. ;D ;) :P
Long John Stroker

Miikka

^Eihän kaikkea voi kerralla saada.... ;D ;D ; :D

Hemuli

Äläs ny T - onhan mulla yhteenlaskettu akseliväli enemmän kuin sulla ;D...

Joku aika takaperin kaverini antoi pari löytämäänsä alumiinikäikälettä että kenties keksisin niistä jotain. Kyse oli jonkun isomman pöytäsahan osista.



No, vaikka Suomen olosuhteissa ei öljyjäähyä tarvita niin pitihän noista sellainen tehdä. Ja kun rautiaisen eturunkoputket ovat sopivasti saman suuntaiset niin tästähän siihen oiva koriste. Hiukan sorvausta, jonkun verran sahausta ja porausta sekä käynti ruotsalaisketjun autotarvikeliikkeessä ;D ja tarvittavat palaset oli hallussa.



Eli noissa putkissa oli kasimillinen läpireikä valmiina, ne lyhennettiin sopiviksi ja molempiin päihin sorvattiin upotukset noille Bilteman tulpanjohdon pitimille - jotka nekin oli työstetty vähän isommiksi. Runkoa varten tehtiin latasta pidikkeet joihin mahtui kumiripusteen vaatima läpivienti, ruuvin vastakappaleeksi pyöräytettiin messingistä nätit napit.





Tältä se nyt sitten näyttää valmiina rungossa.





Tankoa sorvatessa oppi taas jotain uutta. Kahdeksansakarainen tanko kun ei millään sattunut kolmileukaiseen pakkaan keskelle - tarttis tehdä jotain.



Ei muuta kuin jämälaatikosta pätkä alumiinia (tai muuta pehmeähköä materiaalia, muovikin käy) ja tangon mentävä reikä keskelle ja yksi sivu pituussuunnassa halki.



Sitten ei muuta kuin palikat sorviin, toi halkaistu kaulus keskittyy pakkaan ja kiristää tangon sisäänsä.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

masa

LainaaEi muuta kuin jämälaatikosta pätkä alumiinia (tai muuta pehmeähköä materiaalia, muovikin käy) ja tangon mentävä reikä keskelle ja yksi sivu pituussuunnassa halki.
Näihän se keskittäminen menee tommosissa kappaleissa,kaikki tätäkään varmaan o kaikki tienny vaikka onkin muinaistiedettä,muuten rupee näyttää taas hyvältä ;)

ay20

Tuo holkkihan toimii myös jos tarvii sorvata neliötankoa. Niin ja tosi hyvältä nayttää zykkeli:)

Hemuli

Öljypumppuasiaa käytiinkin läpi jo tuolla tekniikkapuolella mutta laitetaan tähänkin muutama kuvatus kun se tähän pyörään kuitenkin tuli. Eli rautapään oma pumppu oli aika soronoo kampuran keskitapin laukeamisen jäljiltä ja kun vielä hyllystä sattui löytymään evosportsterin pumppu niin sehän piti laittaa sopimaan.

Pikkuinen jumppa tiedossa...



Sen lisäksi että pumppu on täysin eri muotoinen niin lisää päänraapimista tuli siitä että rautiksen ja evon pumput pyörii eri suuntiin. Syöttöpuolella tämä oli helposti ratkaistu kun pumppu asennettiin lohkoon takaperin, letkujen paikat vaihdettiin päikseen ja kampuralle menevään kanavaan asennettiin letkuliitin ulkopuolista kiertoa varten. Paluupuoli tuotti vähän enemmän hommia, lohkoon piti ensin porata uusi kanava paluuöljylle ja pumppuun samanlainen reikä joka osuu lohkossa olevaan. Alkuperäisen paluuliittimen reikä tulpattiin ja toiselle puolelle tehtiin kierre uutta letkuliitintä varten. Lohkoon hitsattiin vähän lisää alumiinia että saatiin pumppu kaikilla kahdella ruuvilla kiinni.





Käyttöakseli muokattiin hiomalla evolaisen akselista ratas niin että se mahtui rautiksen huohotinputken sisään, sitten putki leikattiin sopivan mittaiseksi ja palat kemppiliimalla yhteen.



Tässä kohtaa täytyy nostaa isoa stetsonia Hessulle, ilman hänen apuaan ei pahimmista paikoista olisi selvitty näin helposti.

Koska pumppu tulee huomattavasti alemmas, piti runkoonkin tehdä "pikku" muutos.



Siellä lepää, toivottavasti toimiikin aiotulla tavalla ;)...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

fullhandjp

onkos tää projekti edennyt mihinään suuntaan?

Hemuli

Onhan se edenny - vaikka tuntuukin että päivät menee vasaran korjuussa. Tänään hajos jyrsin, näyttää siltä että muuntaja kärähti. Täytyy katsoa jos tuosta jotain kuvia vois julkaista...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kaaleppi

Tuosta moottorin taka kiinnike-hässäkästä, ja sen liittämisestä satulapukeen olis jo hienoa nähdä vilahdus...mielestäni rautiksen rungon v-mäisin kohta. 8).
Kiitokset etukäteen.