Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautapääbobber "Dirty Bastard"

Aloittaja Hemuli, 05 marraskuu 09, 15:39:51

« edellinen - seuraava »

Don Quijote

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Smokie

Eräs jenkkiautoilija laittoi tekstin "objects in mirror are losing" ;D

jesse

mietin tampereella että miksi tuomaristo ei tätä pyörää "noteerannut"
olkoonkin että siellä oli todella monta kovatasoista ja hienoa pyörää joita olisi myöskin pitänyt "noteerata" ja oli oikein mukava tukiskella pidempäänki....
niin tuli vaan mieleen että ei äkkiseltään tajuaisi monia palikoita ja yksityis kohtia omatuotannoksi kun viimeistely on viety niin pitkälle  ;D
itse tietysti ja moni muukin tämän palstan lukija osasi katsoa tässä pyörässä ja monessa muussakin tämän palstan projekteista loppuun asti viimeisteltyjä osakokonaisuuksia joita voisi äkkiseltään luulla "tehdas valmisteisiksi"  :o
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Hemuli

VOEHA HEVOVVITUNVITTU!!!!  >:( >:( >:(







Ensimmäinen täysjarrutus about viidestäkympistä ja SKÄDÄM! Jarrukilpi halki. Onneksi etupyörä ei mennyt lukkoon, pyörä pysyi pystyssä ja vauriot ovat kilpeä lukuunottamatta vähäisiä. Toinen jarrukenkä vähän taipui, kitkapinnat irtos kengistä ja springerin etujalkaan tuli pieni vekki. Mutta henkinen kolaus oli sitten sitäkin suurempi.

Syyllinenhän on toki löydyttävä ja tähän hätään en keksi muuta kun ton meikäläisen uniball-virityksen. Näyttää siltä että koska murtumakohta on tismalleen reaktiotangon kiinnikkeen ympärillä niin jostain syystä kiinnike on päässyt vääntymään aiheuttaen vahingon. Täytyy ennen ensi viikonloppua vääntää rosteriholkit pronssipuslilla ja niiden väliin hitsataan tukeva tanko. Sitten koko paketti shimmataan tasan suoraan. Onneksi hyllystä löytyy vielä yksi rautiksen jarrukilpi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Jeesuksenperkele! Oli onni onnettomuudessa, ettei tullu ruumiita. Lisääkö toi uniball vääntöä orkkikseen verrattuna tuota kilpeä kohtaan?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

flhx

Aika brutaalin näköistä romua tuli jarruista..Hyvä että kuitenkin äijä säilyi ehjänä ja pyöräkin piti renkaat asvalttiin päin.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Tuusulan T-Bone

Saakeli....

Mulla on teoria vaurion aiheutumisen syystä. Katotaan, vahvistaako Hessu sen.
Long John Stroker

ma^ko

Se kuula ei tue, tulee vääntöä. Ottiko etummainen haarukkakin osumaa, vai valehteleeko kuva? Varmaan nyppii, mut onneks ei pahemmin käynyt, tuos kuitenki ainekset ihan kunnon hasardiinkin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Kuten tossa jo mainitsin niin puolankeulan millinohuessa etujalassa on pieni vekki. Mutta sain senkin oikaistua niin että geometriat pysyy kondiksessa.

Hessun kanssa ehdin jo puhelimessa pohtiakin samoin kuin VT-Cyclen Veskun, ei siihen ihan yksiselitteistä selitystä löydy. Joku vääntö tohon on tullut, suoralla vedolla se ei mene rikki. Alun perinhän kilpi on samasta pisteestä kiinni teleskoopin alaputkessa.

Voisin arvata mitä T-Bone meinaa, nimittäin jarrun minimaalista liikettä ennen kuin se alkaa jarruttamaan. Nykäisy sitten rikkoisi kilven. En oikein allekirjoita tätä, liike on todella pieni.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Kuulahan päästää kääntymään, eli se ei tue samalla lailla kuin kuulaton ripustus. Kun kilpi pyrkii pyörimään niin toi tappihan toimii vipuvartena ja jos se on kiinni ilman kuulaa ni sitähän tuetaan kääntymistä vastaan. En sitten tiedä onko se kuulallisen ja luukattoman ripustuksen aikaansaama ero tuessä vääntymist vastaan kuinka merkittävä, mut jotainhan tuos yhtälös men pieleen joka tapauksessa ja muuta syyllistä ei het keksi ainakaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

tase

Onhan se sinällään selvä asia näin jälkikäteen mutta mistä noista perkeleistä..- Luojalle kiitos ettei vauhtii ollu ton enempää.   

flhx

Lainaus käyttäjältä: tase - 25 huhtikuu 11, 22:30:20
....Luojalle kiitos ettei vauhtii ollu ton enempää.   

Ei se vauhti vaan se että pysyykö pyörä pystyssä....On kai sitä hitaammastakin vauhdista saatu pyörä nurin ja huonostikin on sattunut.Tutun tuttu veti kärsälleen polkupyörällä, hautajaisissa oli kuulemma paljon väkeä..

Siirtysit säkin Hemuli näihin 2000-luvun tuoreempiin ajolaitteisiin niin ei tarvis korjailla, nimim. -06 Twin Cam, 83 tkm ja laturi paskana....
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 25 huhtikuu 11, 22:09:27
Voisin arvata mitä T-Bone meinaa, nimittäin jarrun minimaalista liikettä ennen kuin se alkaa jarruttamaan. Nykäisy sitten rikkoisi kilven. En oikein allekirjoita tätä, liike on todella pieni.

Arvelinkin, ettet allekirjoittaisi.

Siellä jarrulla on toistakymmentätuhatta Newtonia woimaa. Jos on klappia jonnekinpäin, sillä woimalla saa rikki muutakin kun jarrukilven. Muun ohella kokonaisen risukeulan olen antanut itseni nähdä hajotettavan.

Kun koklasit jarruttaa sillä kunnolla, päästit woiman walloilleen.
Long John Stroker

jesse

huh  ???
tuota ensimmäistä kuvaan ja aloitus tekstiä lukiessa tuli ensimmäisenä kylmä hiki ja "mieleen" kuva että pyörä rusinana ja mies muumio pakattuna....
mutta onneksi ei!
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Hemuli

Joo emmä T oikein sitä purematta niele, Vesku on ajellut omalla KHK:llaan paljon ja jarrutellutkin reippaasti eikä mitään ongelmaa. Tässä nyt vielä kuva ilman lupaa pyörän omistajalta...



Eli hyvin pitkälle identtinen systeemi meikäläisen kanssa lukuunottamatta reaktiotangon rakennetta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957